Τελεσίγραφο προς όσους δεν έχουν δηλώσει τον φορτιστή του ηλεκτρικού οχήματος, έστειλε από το βήμα του 7ου Ecomobility Conference ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Αναστάσιος Μάνος.
Σύμφωνα με το άρθρο 27 του Νόμου 4710/2020 προϋπόθεση για την έναρξη της διαδικασίας για τη σύνδεση και λειτουργία υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι η συμπλήρωση του ειδικού προς το σκοπό αυτό εντύπου αίτησης - ενημέρωσης και η υποβολή του στον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Τα νούμερα μάλιστα που παρουσίασε είναι αποκαλυπτικά. Από τους 10.000 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν εγκατασταθεί στη χώρα μας, μόνο το 6% έχουν δηλωθεί στον Διαχειριστή , όπως προβλέπει ο νόμος. «Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί, θα κόψουμε την παροχή στους φορτιστές που δεν είναι δηλωμένοι», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η αρχή θα γίνει από τον Φεβρουάριο, « ο ΔΕΔΔΗΕ θα αρχίσει να διακόπει αυτούς τους φορτιστές διότι οι προμηθευτές πρέπει να κάνουν αυτό που πρέπει και σήμερα μόλις ένας προμηθευτής συμμορφώνεται». Ταυτόχρονα, ο διευθύνων σύμβουλος τόνισε ότι μέχρι τα μέσα του φετινού έτους ο ΔΕΔΔΗΕ πρόκειται να παρουσιάσει υπηρεσίες δυναμικής τιμολόγησης, από τις οποίες θα μπορούν να επωφεληθούν μόνο όσοι φορτιστές δηλωθούν στην πλατφόρμα του.
Το θεσμικό πλαίσιο για τη δυναμική τιμολόγηση είναι ήδη σε ισχύ, όπως τόνισε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, ενώ όσο αυξάνεται η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων είναι σημαντικό να γίνεται και βέλτιστη χρήση της ενέργειας. «Η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να γίνεται όταν οι τιμές είναι χαμηλές και να σταματά όταν η ζήτηση είναι υψηλή. Αυτό μπορεί να γίνει με την ψηφιοποίηση του δικτύου, τους έξυπνους μετρητές και την εισαγωγή δυναμικής τιμολόγησης στους λογαριασμούς, ώστε να υπάρχει κίνητρο για τους καταναλωτές να προσαρμόζουν τις ώρες φόρτισης, κάτι που γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Δανία και η Μ. Βρετανία», σημείωσε.