Μενού Ροή
Η ΕΕ ετοιμάζεται να προχωρήσει στην επιβολή δασμών έως και 38% στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης έρευνάς της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι η αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς BEV της ΕΕ. Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάσθηκαν επίσης οι πιθανές συνέπειες και ο αντίκτυπος των μέτρων στους εισαγωγείς, χρήστες και καταναλωτές BEV στην ΕΕ.

Κατά συνέπεια η Επιτροπή επικοινώνησε με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει αυτά τα πορίσματα και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων που εντοπίστηκαν με τρόπο συμβατό με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.

Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή έχει προαναγγείλει το επίπεδο των προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών που θα επιβάλει στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα. Εάν οι συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές δεν οδηγήσουν σε αποτελεσματική λύση, αυτοί οι προσωρινοί αντισταθμιστικοί δασμοί θα εισαχθούν από τις 4 Ιουλίου με εγγύηση (με τη μορφή που θα αποφασίσουν τα τελωνεία κάθε κράτους μέλους). Θα εισπράττονται μόνο εάν και εφόσον επιβληθούν οριστικοί δασμοί.

Οι ατομικοί δασμοί που θα εφαρμόσει η Επιτροπή στους τρεις Κινέζους παραγωγούς του δείγματος θα είναι:

- BYD: 17,4%;

- Geely: 20%; και

- SAIC: 38,1%.

Άλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα, αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στο δείγμα, θα υπόκεινται στον ακόλουθο σταθμισμένο μέσο δασμό: 21%.

Όλοι οι άλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, που δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα, θα υπόκεινται στον ακόλουθο υπολειπόμενο δασμό: 38,1%.

Το Πεκίνο δηλώνει ότι θα προστατεύσει τα συμφέροντα της αυτοκινητοβιομηχανίας του

Το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε σήμερα ότι θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσει τα θεμιτά δικαιώματα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, μετά την απόφαση της ΕΕ να αυξήσει τους δασμούς για τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Η Κίνα θα παρακολουθεί από κοντά την κατάσταση και υποστηρίζει ότι η απόφαση του ευρωπαϊκού συνασπισμού παραβιάζει παγκόσμιους εμπορικούς κανόνες, αναφέρεται σε δήλωση του υπουργείου.

Εξάλλου, από τη Φραγκφούρτη, ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών προειδοποίησε σήμερα εναντίον ενός "εμπορικού πολέμου" με το Πεκίνο, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους επιπλέον δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα με προέλευση την Κίνα.

Οι δασμοί αυτοί "πλήττουν τις γερμανικές επιχειρήσεις και τα κατ' εξοχήν προϊόντα τους", έγραψε στο X ο φιλελεύθερος υπουργός Φόλκερ Βίσινγκ.

"Τα οχήματα πρέπει να γίνουν λιγότερο ακριβά μέσω αυξημένου ανταγωνισμού, των ανοικτών αγορών και καλύτερων συνθηκών εγκατάστασης επιχειρήσεων μέσα στην ΕΕ και όχι με έναν εμπορικό πόλεμο και μια στεγανοποίηση των αγορών", πρόσθεσε.

Η Γερμανία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της οποίας έχουν πολλές δραστηριότητες στην Κίνα, έδωσε μάχη με τη Σουηδία και την Ουγγαρία για να αποφύγει τις κυρώσεις σε βάρος των Κινέζων κατασκευαστών, φοβούμενη αντίποινα. Για τις γερμανικές εταιρείες Volkswagen, BMW και Mercedes, η Κίνα είναι η κύρια εθνική αγορά, καθώς αντιπροσωπεύει έως και 36% σε όγκο πωλήσεων.

"Το μέτρο αυτό αυξάνει περαιτέρω τον κίνδυνο μιας παγκόσμιας εμπορικής σύγκρουσης", σχολίασε σε ανακοίνωσή της η γερμανική ομοσπονδία κατασκευαστών αυτοκινήτων (VDA).

"Οι δυνητικές ζημιές από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν σήμερα μπορεί να είναι πιο σημαντικές από τα δυνητικά πλεονεκτήματα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία - και ιδιαίτερα τη γερμανική", εκτιμά η πρόεδρος του λόμπι Χίλντεγκαρντ Μίλερ.

Η ίδια υπογράμμισε εξάλλου ότι ο κόσμος έχει "ανάγκη" την Κίνα για να "επιλύσει τα παγκόσμια προβλήματα", όπως η κλιματική κρίση.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία κατηγόρησε το Πεκίνο για παράνομη ενίσχυση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην αγορά αυτή του μέλλοντος, κάλεσε σε κινητοποίηση, ξεκινώντας έρευνα για αθέμιτες επιδοτήσεις.

Ερωτηθείσα για την πιθανόν επικείμενη αυτή ανακοίνωση, η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Λιν Τζιαν έκρινε νωρίτερα ότι "η έρευνα αυτή κατά των επιδοτήσεων αποτελεί κλασική περίπτωση προστατευτισμού".

"Η ΕΕ την χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα", σημείωσε στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων.

"Αυτό αντιβαίνει στις αρχές της οικονομίας της αγοράς και στους κανόνες του διεθνούς εμπορίου, διακυβεύει την οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και την ΕΕ, όπως και την σταθερότητα της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων και των αλυσίδων τροφοδοσίας", υπογράμμισε η Λιν.

"Εντέλει αυτό θα είναι επιβλαβές για τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης", τόνισε η Λιν.

Η Κίνα θα λάβει όλα τα μέτρα για να "υπερασπιστεί σθεναρά" τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της, σημείωσε τέλος η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών.

Αναφερόμενη νωρίτερα σήμερα στο θέμα αυτό, η εφημερίδα Financial Times, η οποία επικαλείτο πηγές της στις Βρυξέλλες, σημείωνε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στο μέτρο αυτό παρά τις προειδοποιήσεις από μέρους της κυβέρνησης της Γερμανίας πως έτσι διακινδυνεύει να πυροδοτήσει έναν εξαιρετικά δαπανηρό εμπορικό πόλεμο με την Κίνα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας