Την πρώτη μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με εμβέλεια 1.210 χιλιομέτρων (752 μίλια) πριν την επαναφόρτιση, ανακοίνωσε η Our Next Energy (ONE), μια startup από το Μίσιγκαν, απόσταση που είναι σχεδόν διπλάσια σε σχέση με αυτή που μπορούν να καλύψουν τα αυτοκίνητα με τις περισσότερες μπαταρίες με την υπάρχουσα τεχνολογία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας η οποία δραστηριοποιείται μόλις δύο χρόνια, η δοκιμή έγινε με ένα πρωτότυπο της νέας μπαταρίας της έγινε σε ένα Tesla, Model S, σε δρόμους του Μίσιγκαν στα τέλη Δεκεμβρίου, με μέση ταχύτητα 55 μιλίων την ώρα.
Η startup επέλεξε το εν λόγω μοντέλο για να παρουσιάσει την πρωτότυπη μπαταρία της επειδή έχει αρκετά υψηλή απόδοση και αρκετά μεγάλο πακέτο μπαταριών το οποίο παρέχει αρκετό χώρο για να χωρέσει την μπαταρία της ONE.
Η ONE στοχεύει να αρχίσει να παράγει μπαταρίες που θα προσφέρουν παρόμοια εμβέλεια μέχρι τα τέλη του 2023, σύμφωνα με τον Μουτζίμπ Ιγιάζ, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της ONE.
«Σχεδιάζουμε να κατασκευάσουμε μπαταρίες στη Βόρεια Αμερική και πιστεύουμε ότι μπορεί να το κάνουμε με οικονομικό τρόπο», δήλωσε. Στα 30 του χρόνια θεωρείται βετεράνος του κλάδου, καθώς είναι πρώην ανώτερο στέλεχος της Apple και της A123 Systems, όπου ηγήθηκε ομάδων για την ανάπτυξη συστημάτων για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ONE έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη μιας προηγμένης τεχνολογίας για μπαταρία μεγάλης εμβέλειας η οποία παράλληλα χρησιμοποιεί ασφαλέστερα και πιο βιώσιμα υλικά.
Για την μπαταρία Gemini της ONE, ο Ιγιάζ σημείωσε: «Θέλουμε να εξαλείψουμε τόσο το νικέλιο όσο και το κοβάλτιο, αλλά δεν θέλουμε να εγκαταλείψουμε την ενεργειακή πυκνότητα. Στόχος μας είναι να επαναπροσδιορίσουμε εκ νέου τη χημεία των μπαταριών καθώς και την αρχιτεκτονική των κυψελών προκειμένου να παρέχουμε εμβέλεια τουλάχιστον 750 μιλίων μεταξύ δύο φορτίσεων».
Ο στόχος της ONE ξεπερνά ακόμη και τα καλύτερα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα, όπως της Lucid Air, τα οποία προσφέρουν αυτονομία λίγο περισσότερο από 500 μίλια στην κορυφαία έκδοση.