Μενού Ροή
Αύξηση κατά 20% των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα το 2021

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τα υβριδικά αυτοκίνητα με ηλεκτρική αυτονομία αυξήθηκαν κατά 45%. Αντίθετη πορεία για τα οχήματα με φυσικό αέριο καθώς οι πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 39,5%.

Έχοντας σαν πρωταρχικό στόχο την μείωση του κόστους μετακίνησης εξαιτίας της ανοδικής τροχιάς στην οποία έχει μπει η τιμή της βενζίνης οι καταναλωτές στρέφονται στην αγορά αυτοκινήτων με εναλλακτικά καύσιμα καταγράφοντας σημαντική άνοδο με την τάση να δείχνει αυξητική.

Στην Ελλάδα το αντίστοιχο διάστημα βγήκαν στους ελληνικούς δρόμους 505 ηλεκτρικά οχήματα, καταγράφοντας αύξηση 20,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Το ποσοστό μπορεί να θεωρηθεί ικανοποιητικό, αλλά υπολείπεται του μέσου όρου της ΕΕ που είναι 53,4% με συνολικά 224.145 μονάδες. Στην χώρα μας τα υβριδικά αυτοκίνητα με μικρή ηλεκτρική αυτονομία γνώρισαν μεγάλη αύξηση (+45,1%) με συνολικά ταξινομημένα 1.274 αυτοκίνητα. Το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ ήταν αρνητικό (-5,3%) με 199.107 μονάδες. Αύξηση γνώρισαν και τα υβριδικά αυτοκίνητα (+22,3%) με συνολικά 6.187 μονάδες, ενώ η κατηγορία στην ΕΕ γνώρισε αύξηση 5,3% με 563.030 συνολικό όγκο αυτοκινήτων.

Μείωση σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με φυσικό αέριο στην χώρα μας. Η αλματώδης αύξηση του φυσικού αερίου, αλλά και η έλλειψη αυτοκινήτων για άμεση παράδοση, απέτρεψε τους Έλληνες καταναλωτές να στραφούν σ' αυτή την κατηγορία. Έτσι στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 39,5%, πουλώντας μόλις 196 αυτοκίνητα. Μειωμένο ήταν και το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ, καθώς οι απώλειες άγγιξαν το 56%.

Αύξηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων εναλλακτικών καυσίμων είχαν πολλές χώρες της Ευρώπης. Για παράδειγμα η Σουηδία κατέγραψε αύξηση 14.625%, πουλώντας 589 συνολικά αυτοκίνητα από τα μόλις 4 που είχε πουλήσει το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Επίσης μεγάλες αυξήσεις σημειώθηκαν στην Ιρλανδία με άνοδο 2.104,2%, στη Γερμανία με αύξηση 287,7%, στην Σλοβακία με αύξηση 280,7%, στην Τσεχία με άνοδο 197,1%, στην Λετονία με άνοσο 150%, στην Λιθουανία με αύξηση 144% και στην Πορτογαλία με άνοδο 117,3%. Στην χώρα μας οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα γνώρισε αύξηση 222%, με συνολικές 673 πωλήσεις, όταν την περσινή αντίστοιχη περίοδο οι πωλήσεις ήταν 209.

Αντίθετα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο τη βενζίνη ή το πετρέλαιο γνωρίζουν μείωση σε όλη την ΕΕ. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης. Η ηλεκτρική ενέργεια, που αν και αυτή έχει ανέβει κατακόρυφα, παραμένει οικονομικότερη σε σχέση με τα υγρά καύσιμα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι συνολικές ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν στους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Τα ηλεκτρικά οχήματα διπλασίασαν το μερίδιο αγοράς τους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι και τώρα αποτελούν το 10% του συνόλου των πωλήσεων, ξεπερνώντας τα plug-in υβριδικά, που αντιπροσωπεύουν το 8,9% της αγοράς της ΕΕ.

Σε όλες τις χώρες της ΕΕ οι πωλήσεις αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο το πετρέλαιο γνώρισαν πτώση. Συγκεκριμένα την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 η πτώση ήταν 33,2%, φτάνοντας συνολικά τις 378.009 μονάδες. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 5,3% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σημαντική πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Γαλλία (-44,1%), Ιταλία (-39,2%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-20,2%). Μοναδική εξαίρεση σε όλη την ΕΕ αποτέλεσε η Ισλανδία που σημείωσε αύξηση 5,4%.

Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε σημαντικά κατά την ίδια περίοδο, από 40,8% σε 36%. Παρά την πτώση αυτή, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν τα πιο δημοφιλή σε όγκο (808.039 μονάδες). Στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 10.153 βενζινοκίνητα το πρώτο τρίμηνο φέτος έναντι 11.501 το αντίστοιχο περσινό διάστημα (-11,7%).

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας