Μενού Ροή
Βρίσκεται το Market Pass εντός της λογικής του Ευρωπαϊκού κανονισμού;

Του Χάρη Δούκα

Η φορολόγηση του 33% των υπερκερδών των διυλιστηρίων ήταν στις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς τα κράτη μέλη από τα μέσα Σεπτέμβρη. Το 33% αφορούσε στο ποσό επί των κερδών προ φόρων για το σύνολο του 2022. Θα εφαρμόζεται εφόσον τα κέρδη αυτά είναι τουλάχιστον 20% υψηλότερα από το μέσο όρο της προηγούμενης τριετίας.

Προσοχή όμως.

Τα ποσά που θα προκύψουν από την έκτακτη αυτή εισφορά πρότεινε η Επιτροπή να χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση των μειωμένων λογαριασμών ενέργειας για ευάλωτα νοικοκυριά και ενεργοβόρες επιχειρήσεις, καθώς και για τη στήριξη της ταχύτερης μετάβασης στην πράσινη ενέργεια. Για τη μείωση δηλαδή του ενεργειακού κόστους και την επιτάχυνση της μετάβασης σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (στο πλαίσιο του «RePowerEU»).

Πουθενά δεν αναφέρεται σε εκπτώσεις στις αγορές των νοικοκυριών σε τρόφιμα.

Συνεπώς, το Market Pass δεν είναι απολύτως συμβατό με την λογική των προτάσεων του Ευρωπαϊκού κανονισμού που εισαγάγει αυτό τον φόρο στα διυλιστήρια.

Η στόχευση για την αξιοποίηση αυτού του φόρου θα έπρεπε να είναι η μείωση του κόστους ενέργειας και η ενίσχυση της αυτονομίας σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, μέσα από δράσεις προώθησης φωτοβολταϊκών, ηλιακών θερμοσιφώνων, επενδύσεις σε δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και εξοικονόμηση ενέργεια. Άσχετες ως προς αυτούς τους σκοπούς πολιτικές, όπως έχει ήδη αποδειχθεί, δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές στην δημιουργία ουσιαστικής και μακροπρόθεσμης ανακούφισης στους πολίτες.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας