Μενού Ροή
ΕΕ: Νέα προθεσμία τριών ετών στις αυτοκινητοβιομηχανίες για τους στόχους CO2

Υπαναχώρησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις πιέσεις των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, δίνοντάς τους τρία χρόνια προθεσμία, αντί για ένα, προκειμένου να επιτύχουν τους νέους στόχους εκπομπών CO2 σύμφωνα με το Reuters.

Η ΕΕ μείωσε σημαντικά το ανώτατο όριο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων τον τελευταίο χρόνο. Τουλάχιστον το ένα πέμπτο του συνόλου των πωλήσεων των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών πρέπει να είναι ηλεκτρικά οχήματα (EV) για να αποφευχθούν βαριά πρόστιμα. Ο απώτερος στόχος είναι οι μηδενικές εκπομπές το 2035.

Η πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε μετά από συνάντηση με στελέχη του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, συνδικάτα και φορείς, ότι το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ θα προτείνει αργότερα αυτόν τον μήνα να επιτραπεί η συμμόρφωση σε τρία χρόνια και όχι μόνο το 2025.

Η επίτευξη των στόχων και η αποφυγή των σχετικών προστίμων εξαρτάται από την πώληση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων, ένα τμήμα όπου οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες υστερούν έναντι των κινεζικών και αμερικανικών αντιπάλων.

Οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, της Renault, της BMW και της Mercedes-Benz αυξήθηκαν κατά 1,5% έως 4% μετά τα σχόλια της προέδρου της Κομισιόν.

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είπε ότι οι στόχοι παραμένουν οι ίδιοι και θα πρέπει να εκπληρώσουν τους στόχους. Αλλά πρόσθεσε ότι δίνει περισσότερο χρόνο στη βιομηχανία για να επιτύχει τους στόχους των ρύπων, αναφέρει το Reuters.

Η συμμόρφωση θα βασίζεται πλέον στις μέσες εκπομπές μιας αυτοκινητοβιομηχανίας κατά την περίοδο 2025-2027.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ, οι οποίες έχουν πληγεί από την πτώση της ζήτησης και το κλείσιμο εργοστασίων και τώρα προετοιμάζονται για τους δασμούς των ΗΠΑ, είχαν ζητήσει από την Επιτροπή να τους χορηγήσει απαλλαγή από τα πρόστιμα που λένε ότι θα μπορούσαν να ανέλθουν σε 15 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2025.

Η Ιταλία και η Τσεχία, οι οποίες είχαν πιέσει για χαλάρωση των κυρώσεων, χαιρέτισαν την πρόταση. Ο Ιταλός υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso δήλωσε ότι αυτό σημαίνει ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει σωθεί, αν και ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Martin Kupka δήλωσε ότι η χώρα του θα πιέσει για πενταετή παράταση.

Ο Oliver Blume, διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, της Volkswagen, δήλωσε ότι καλωσόρισε την «ρεαλιστική προσέγγιση» της Επιτροπής που δεν επηρέασε τη μείωση των εκπομπών CO2 και έδωσε ευελιξία στις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιταχύνουν τη ζήτηση με οικονομικά προσιτά νέα μοντέλα.

Η Renault δήλωσε ότι η ευέλικτη προσέγγιση της Επιτροπής θα επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και να παραμείνουν ανταγωνιστικές καθώς η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται.

Η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ευρωπαϊκής ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων ACEA, δήλωσε ότι η πρόταση είναι θετική, αλλά η επίτευξη των στόχων θα εξακολουθήσει να είναι πολύ δύσκολη. Ο Matthias Zink, πρόεδρος της ευρωπαϊκής ένωσης προμηθευτών αυτοκινήτων CLEPA, ανέφερε ότι η πρόταση προσφέρει «περιορισμένη ανακούφιση».

Η ACEA, η οποία είχε επιδιώξει μεγαλύτερη παράταση, δήλωσε ότι η βιομηχανία αντιμετώπιζε δυσάρεστες εναλλακτικές λύσεις, μεταξύ των οποίων μεγάλες μειώσεις τιμών, μειωμένη παραγωγή ή αγορά πιστώσεων από την αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla και τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Volvo Cars, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Geely, δήλωσε ότι οι εταιρείες που έχουν κάνει την εργασία τους για να είναι έτοιμες για το 2025 δεν θα πρέπει να μειονεκτούν από τις αλλαγές της τελευταίας στιγμής.

Η ομάδα έρευνας και εκστρατείας για τις μεταφορές T&E περιέγραψε την πρόταση ως ένα πρωτοφανές δώρο στην αυτοκινητοβιομηχανία, που όμως θα αφήσει πίσω την Ευρώπη σε σχέση με την Κίνα.

«Το κλειδί για την ανταγωνιστικότητα είναι να μπορούμε να παράγουμε ηλεκτρικά οχήματα σε τιμή που να τα θέλουν οι μαζικοί καταναλωτές. Αυτό έχουν κάνει οι Κινέζοι», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της T&E, William Todts. «Το να το αναβάλλεις αυτό στην Ευρώπη δεν σε κάνει πιο ανταγωνιστικό», τόνισε.

Το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ σκοπεύει να δημοσιεύσει αύριο Τετάρτη το σχέδιο δράσης του για την αυτοκινητοβιομηχανία, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι παραγωγοί αυτοκινήτων της ΕΕ μπορούν να ηλεκτροδοτήσουν τους στόλους τους και να ανταγωνιστούν τους πιο προηγμένους αντιπάλους τους.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας