Μενού Ροή
Κ. Ρόκκος, Δ. Αυγερινοπούλου, Σ. Μπίκος, Δ. Θεοδοσίου, Α. Κοκόσης, Β. Τριαντάφυλλος
Από αριστερά: Κ. Ρόκκος, Δ. Αυγερινοπούλου, Σ. Μπίκος, Δ. Θεοδοσίου, Α. Κοκόσης, Β. Τριαντάφυλλος
Καινοτόμο τεχνολογία αξιοποίησης κατακρατούμενου άνθρακα και καινοτόμο εργαλειοθήκη για την ελάχιστη ενεργειακή κατανάλωση και το ελάχιστο ανθρακικό αποτύπωμα πλοίων ανακοίνωσαν Δαναός και ΕΚΙ στην COP28

Μια καινοτόμο τεχνολογία αξιοποίησης (και όχι αποθήκευσης) κατακρατούμενου άνθρακα επί του πλοίου ανακοίνωσαν  η Danaos Management Consultants και το Ενεργειακό Κέντρο Ικανοτήτων (ΕΚΙ) κατά την εκδήλωση που διοργάνωσε το ΕΚΙ στο ελληνικό περίπτερο της COP28 στο Ντουμπάι. «Πρόκειται για  απόλυτα οικονομικά συμφέρουσα λύση, που γίνεται ακόμη ελκυστικότερη όταν συνδυαστεί με την εξίσου καινοτόμο εργαλειοθήκη σχεδιασμού πλοίων του ΕΚΙ. Το κατακρατούμενο διοξείδιο μετατρέπεται σε απόλυτα οικολογικό λίπασμα, λύνοντας το περιβαλλοντικό πρόβλημα και αντιμετωπίζοντας την παγκόσμια ανεπάρκεια τροφίμων. Η ίδια τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί και στην ξηρά, ακόμα ευκολότερα από ότι στην θάλασσα, συμπληρώνοντας τη γνωστή λύση της υπόγειας αποθήκευσης για το διοξείδιο που παράγει η βιομηχανία. Αντί αυτού, θα παράγεται λίπασμα για την γεωργία αλλά και για την αναδάσωση εκτάσεων, απανταχού στον κόσμο», όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos Management Consultants, κος Δημήτρης Θεοδοσίου.

Η εν λόγω εργαλειοθήκη του ΕΚΙ στοχοθετεί την ελάχιστη ενεργειακή κατανάλωση και το ελάχιστο ανθρακικό αποτύπωμα του πλοίου. Συγκεκριμένα ο Καθ. ΕΜΠ κος Αντώνης Κοκόσης, που συντόνισε  τη σχετική έρευνα του ΕΚΙ, εξηγεί: «Για τα πλοία, ξεκινήσαμε την ανάπτυξη υπολογιστικών εργαλείων, που επιτρέπουν την ανάλυση και σύγκριση ενεργειακά ολοκληρωμένων επιλογών και την ανάδειξη καινοτόμων σχεδιαστικών προτάσεων. Τα εργαλεία κεφαλαιοποιούν τη γνώση και την εμπειρία στην ενεργειακή ολοκλήρωση και τη συνοδεύουν με Ανάλυση Κύκλου Ζωής για τον προσδιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Μελετήσαμε ειδικά την περίπτωση ενός πλοίου της ελληνικής ακτοπλοΐας και καταλήξαμε σε ενεργειακή εξοικονόμηση από 2% έως 12%, αναλόγως του καυσίμου. Ενσωματώνοντας τεχνολογίες κατακράτησης διοξειδίου του άνθρακα στο πλοίο, καταγράφηκε μείωση εκπομπών έως και 80%.  Στην περίπτωση καύσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), μάλιστα, αναδεικνύονται ειδικά πλεονεκτήματα στην κρυογενική τεχνολογία κατακράτησης, που επιτρέπει την εύκολη αξιοποίηση του κατακρατημένου διοξειδίου. Με τέτοια δεδομένα και την εργαλειοθήκη, γίνεται πολύ ευκολότερη η τεχνο-οικονομική εξέταση των εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών στον χρήσιμο κύκλο ζωής των πλοίων, ακόμα δε και η εισαγωγή νέων μηχανών και μεθόδων πρόωσης.»

Οι ανακοινώσεις του ΕΚΙ ήρθαν ως αποτέλεσμα μιας άλλης καινοτομίας, αυτή τη φορά της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας (ΓΓΕΚ), η οποία συγχρηματοδότησε την σύσταση Κέντρων Ικανοτήτων, όπως το ΕΚΙ, σε μια πρωτόγνωρη σύμπραξη με επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα και του ευρύτερου Δημοσίου. «Ενώ οι περισσότερες νεοφυείς επιχειρήσεις διεθνώς, που ωριμάζουν και προωθούν τεχνολογικά ευρήματα ερευνητών, αποτυγχάνουν εξαιτίας της χαμηλής πρόσβασής τους στον επιχειρηματικό κόσμο, τα Κέντρα Ικανοτήτων έχουν εξ αρχής τέτοια πρόσβαση, αφού η πλειοψηφία του μετοχολογίου τους προέρχεται από τις επιχειρήσεις. Το ΕΚΙ είναι απόλυτα προσανατολισμένο στην μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας από την έρευνα προς την αγορά, μέσα από εξειδικευμένα ενεργειακά εργαλεία, όπως αυτά που παρουσιάστηκαν στην COP28 και προσαρμοσμένες επιδεικτικές εφαρμογές καινοτόμου τεχνολογίας. Είμαστε υπερήφανοι για τους εταίρους μας και τις δυνατότητές τους να δημιουργούν και να εφαρμόζουν καινοτομίες στο τοπίο της ενεργειακής μετάβασης», δήλωσε ο Διευθυντής του ΕΚΙ, Δρ. Στέλιος Μπίκος.

Κατά την ωριαία συζήτηση, που έλαβε χώρα στο ελληνικό περίπτερο της Διεθνούς Διάσκεψης για την Κλιματική Αλλαγή COP28 τη Δευτέρα, 4 Δεκεμβρίου 2023 με τίτλο «Από τη δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα στα πράσινα καύσιμα», η Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτής ΝΔ Ηλείας, Δρ Διονυσία Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στην ναυτιλιακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), ενώ προανήγγειλε τη διοργάνωση της 9ης Διεθνούς Διάσκεψης «Our Ocean Conference» στις 16 & 17 Απριλίου 2024 στην Αθήνα. Από πλευράς της ναυτιλίας, ο Δρ Κωνσταντίνος Ρόκκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της TST International εξήρε τον ρόλο της ναυτιλίας ως πυλώνα της εθνικής οικονομίας, σκιαγράφησε τους προβληματισμούς της ναυτιλίας ως προς τους νέους κανονισμούς που θεσμοθετούνται γι’ αυτήν εν μέσω παγκόσμιου ανταγωνισμού και πραγματεύθηκε κατευθύνσεις και σενάρια, που μπορούν να ακολουθήσουν οι Έλληνες επιχειρηματίες του χώρου στην προσπάθεια επιτυχούς προσαρμογής τους στα νέα δεδομένα. Την συζήτηση συντόνισε ο κος Βασίλης Τριαντάφυλλος, Ειδικός Σύμβουλος σε θέματα ενέργειας της Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κας Αλεξάνδρας Σδούκου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας