Μενού Ροή
Δελφοί
«DEF IX»: Καινοτομία, χρήση έξυπνων λύσεων και συνεργασιών, μπορούν να κάνουν την αστική κινητικότητα στις μεγάλες πόλεις πολύ πιο εύκολη

Η καινοτομία και η χρήση έξυπνων λύσεων και συνεργασιών, μπορούν να κάνουν την αστική κινητικότητα στις μεγάλες πόλεις, πολύ πιο εύκολη και ευχάριστη. Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα της συζήτησης με θέμα "Shaping the Future of Cities | Innovation and Collaboration in Transforming Urban Mobility", στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, το οποίο πραγματοποιείται στους Δελφούς στις 10- 13 Απριλίου, υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

   «Δεν μπορούμε να συζητήσουμε για βιώσιμη αστική κινητικότητα χωρίς ηλεκτροκίνηση» τόνισε μεταξύ άλλων η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ενώ αναφέρθηκε και στα καινούργια ηλεκτρικά οχήματα που βρίσκονται σε δοκιμαστική λειτουργία - χωρίς επιβάτες - σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Στόχος μας είναι να θέσουμε σε κυκλοφορία 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας μέχρι το τέλος της θητείας μας» είπε η υφυπουργός.

   Ο Νίκος Κουρέτας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, ανέφερε πως το μετρό της Θεσσαλονίκης θα τελειώσει τον Νοέμβριο. Από κατασκευαστικής άποψης, οι 12 από τους 13 σταθμούς είναι έτοιμοι, ενώ ο σταθμός της Βενιζέλου, με την ιδιαίτερη αξία λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων του, θα είναι έτοιμος το καλοκαίρι». Παράλληλα, ο κ. Κουρέτας τόνισε πως το νέο μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι εφοδιασμένο με τα πλέον σύγχρονα συστήματα συντήρησης και λειτουργίας, κάτι που θα δώσει μάξιμουμ έσοδα στο κράτος, αλλά και θα το κάνει φιλικό στον επιβάτη και το περιβάλλον. «Στο τέλος του Νοεμβρίου θα έχουμε τα πρώτα δρομολόγια», είπε. 

   Μιλώντας για την γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα, ο κ. Κουρέτας ανέφερε πως η λειτουργία της θα αποφορτίσει την πόλη από 53.000 αυτοκίνητα. 

   Απαντώντας σε ερώτηση για τις ανέπαφες πληρωμές στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο Νίκος Πετράκης, Country Manager για τη Visa στην Ελλάδα, είπε: «Η τεχνολογία ανέπαφων πληρωμών της Visa φέρνει επανάσταση στις δημόσιες συγκοινωνίες με περισσότερα από 750 έργα παγκοσμίως. Στην Ελλάδα μόνο, 30 πόλεις έχουν υιοθετήσει αυτή τη γρήγορη, έξυπνη και ασφαλή λύση, με τη χρήση να έχει διπλασιαστεί μέσα στους πρώτους τέσσερις μήνες. Οι ανέπαφες πληρωμές (tap & ride) στα ΜΜΜ, ωφελούν κατοίκους και επισκέπτες, συμβάλλοντας σε πιο βιώσιμο μέλλον για τις πόλεις. Η πρόσφατη έρευνα της Visa και του EMΠ, αποκάλυψε πως 8 στους 10 επιβάτες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι πρόθυμοι να υιοθετήσουν ανέπαφες πληρωμές για πρόσβαση στα ΜΜΜ, ενώ 9 στους 10 χρήστες της υπηρεσίας, ανέφεραν ότι έχει βελτιώσει πολύ την καθημερινότητά τους».

   Ο Raymund Li, γενικός διευθυντής της Uber για την Νότια, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ανέφερε πως το όραμα της εταιρείας για την Ελλάδα από τότε που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται εδώ, πριν από εννιά χρόνια, είναι η προσφορά βιώσιμων και προσιτών υπηρεσιών διαμοιρασμού, για όσους μετακινούνται, οι οποίες λειτουργούν συμπληρωματικά ως προς τις υποδομές της χώρας. «Οι δυνατότητες της Ελλάδας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό του κλάδου, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες εκατομμυρίων επιβατών, κατοίκων και επισκεπτών. Η δέσμευσή μας στον κλάδο των ταξί είναι ακλόνητη και πιστεύουμε πως καλύτεροι, σύγχρονοι κανονισμοί για τις υπηρεσίες μεταφοράς και τα ταξί, όχι μόνο θα καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες κινητικότητας, αλλά και θα δημιουργήσουν περισσότερη δουλειά για χιλιάδες οδηγούς», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

   Τέλος, η Lucie Krahulcova, υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων για τη Lime σε Κεντρική, Ανατολική Ευρώπη και Μέση Ανατολή ανέφερε: «Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με δήμους για να υπάρξει δυναμική παρουσία των ηλεκτρικών ποδηλάτων της Lime στην Ελλάδα. Αυτό που θέλω να τονίσω, είναι πως το πιο σημαντικό για μία πόλη που θέλει υποδομές μικροκινητικότητας, είναι οι καλές υποδομές για το ποδήλατο. Αυτό είδαμε να γίνεται σε πόλεις, όπως το Παρίσι την περίοδο της πανδημίας».

   Συντονιστής της συζήτησης ήταν ο δημοσιογράφος Απόστολος Μαγγηριάδης. 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας