Τρία βήματα προβλέπονται για τον έλεγχο του σοκ στις τιμές των καυσίμων στη Βουλγαρία. Μεταξύ αυτών η κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο φυσικό αέριο ως καύσιμο κινητήρων και η έκπτωση στον ανεφοδιασμό με βενζίνη και ντίζελ έως ένα ορισμένο όριο.
Αυτό ανακοίνωσε η βουλευτής του «Συνεχίζουμε την Αλλαγή» Βενέτσια Ανγκόβα μπροστά στο Nova TV - μια μέρα μετά τη βραδινή συνάντηση εμπειρογνωμόνων του κυβερνώντος συνασπισμού, όπου συζητήθηκαν μέτρα κατά του πληθωρισμού, για τον έλεγχο των τιμών και μέτρα για την υιοθέτηση του ευρώ.
Η αξία του πακέτου ξεπερνά το 1,5 δισεκατομμύριο λέβα. Περιλαμβάνει μέτρα όπως η κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται ως καύσιμο κινητήρων. Αυτό επηρεάζει κάθε πολίτη που οδηγεί το αυτοκίνητό του με βενζίνη. Αυτό το μέτρο θα κοστίσει περίπου 5,6 εκατομμύρια λέβα στο κράτος, αλλά θα βοηθήσει όλα τα νοικοκυριά που οδηγούν το αυτοκίνητό τους με βενζίνη, εξήγησε ο βουλευτής.
Ως άλλο μέτρο που σχετίζεται με τα καύσιμα, ανέφερε τη μείωση του ΦΠΑ κατά 9% στο φυσικό αέριο. «Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση θα βοηθήσει τους πολίτες παρέχοντάς τους έκπτωση στις τιμές των καυσίμων», τόνισε η Ανγκόβα.
Σύμφωνα με αυτήν, προβλέπεται και επιβάρυνση πληθωρισμού 60 λέβα για τους συνταξιούχους. Ωστόσο, αυτό έχει επίσης ληφθεί υπόψη για οικογένειες με παιδιά. Έτσι, για άλλη μια φορά, η προσωρινή προσθήκη στις συντάξεις βρίσκει τη συνέχεια της – κάθε φορά με διαφορετικό επιχείρημα.
Η κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο φυσικό αέριο και η μείωση του ΦΠΑ είναι ένα βήμα που είναι πολύ δύσκολο να αποφασίσει η κυβέρνηση. Ο Asen Vassilev - Υπουργός Οικονομικών, είναι οπαδός των διαφόρων συντελεστών ΦΠΑ και πιστεύει ότι ένας μόνο είναι η καλύτερη επιλογή. Όπως φαίνεται, όμως, οι εξαιρετικά υψηλές τιμές των καυσίμων του έχουν αλλάξει γνώμη. Ενδιαφέρον, πάντως, είναι ότι δεν γίνεται λόγος -στην κυβερνητική πρόταση- για πτώση του βιοσυστατικού στην τιμή. Επιπλέον, δύσκολα θα υπάρξει μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ και τη βενζίνη, διότι η Βουλγαρία έχει τους χαμηλότερους συντελεστές σε όλη την Ευρώπη και είναι απίθανο να επιτραπεί παρέκκλιση.