Μενού Ροή
Προς επαναλειτουργία ο αγωγός Θεσσαλονίκης-Βόρειας Μακεδονίας

Υπέρ της Helleniq Energy απεφάνθη το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο των Παρισίων δικαιώνοντας την προσφυγή της εταιρείας για αποζημίωση από τη γειτονική χώρα λόγω της μη τήρησης της ρήτρα αγοράς συγκεκριμένων ποσοτήτων καυσίμων. Συγκεκριμένα επιδίκασε στην Helleniq Energy το 80% της απαίτησης των 32 εκατ. ευρώ που διεκδικούσε η ελληνική εταιρεία για την αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεων της Β. Μακεδονίας για εξαγορά τουλάχιστον 500 χιλιάδων τόνων πετρελαίου σε ετήσια βάση. Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία αυτή εντασσόταν στο πλαίσιο της εξαγοράς των διυλιστηρίων της ΟΚΤΑ από τη Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) που όμως δεν τηρήθηκε.

Στις 23 Νοεμβρίου η Vardax S.A., υπέβαλε αίτημα στην αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή της Βόρειας Μακεδονίας, ώστε να δοθεί άδεια για να λειτουργήσει εκ νέου ο αγωγός. Η Vardax ελέγχεται μετοχικά κατά 80% από την EΛΠΕΤ-Βαλκανική, 100% θυγατρική της Helleniq Energy και κατά 20% από την κρατική εταιρία της Βόρειας Μακεδονίας Naftovod Dooel Skopjie.

Ήδη γίνονται τα ειδικά τεστ για τη λειτουργικότητα του αγωγού, ο οποίος στη δεύτερη φάση της ενεργοποίησης του θα μεταφέρει αποκλειστικά προϊόντα πετρελαιοειδών από το διυλιστήριο της Helleniq Energy, στη Θεσσαλονίκη, για την κάλυψη των αναγκών της γειτονικής χώρας και ενδεχομένως και όμορων χωρών. Η δυναμικότητα του υπολογίζεται σε 1 εκατ. τόνους ντίζελ σε ετήσια βάση.

Ο αγωγός, μήκους 213 χλμ και ικανότητας μεταφοράς 350.000 μετρικών τόνων πετρελαίου, έπαυσε να λειτουργεί το 2013 όταν τα ΕΛΠΕ έκριναν ως ασύμφορη τη δραστηριότητα της διύλισης των ΟΚΤΑ. Kατασκευάστηκε το 2002, προκειμένου να συνδέσει τα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης με το διυλιστήριο της εταιρείας ΟΚΤΑ στα Σκόπια, την οποία έχουν εξαγοράσει τα Ελληνικά Πετρέλαια το 1998.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας