Η κρατική Βουλγαρική εταιρεία «Bulgartransgaz» ανακοίνωσε ότι συμμετέχει στις τεχνικές μελέτες σε συνεργασίας με την ελληνική εταιρεία «ΔΕΣΦΑ» (ΔΕΣΦΑ Α.Ε.) για την ενίσχυση της χωρητικότητας του αγωγού Πύργου/Σιδηροκάστρου.
Η ίδια εταιρεία συνεργάστηκε και με τον ρουμανικό φορέα «Transgaz» (Transgaz SA) για τον αγωγό Negru Voda 1/Kardam και τη Ruse/Giurgevo και με τη διασύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας «ICGB» για την ενίσχυση της χωρητικότητας κοντά στη Στάρα Ζαγόρα. Η κίνηση αυτή οφείλεται στην αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς για πρόσθετη χωρητικότητα σε αυτά τα σημεία διασύνδεσης.
Η ζήτηση υπερβαίνει τις προβλέψεις
Ο Vladimir Malinov, εκτελεστικός διευθυντής της Bulgartransgaz, τόνισε ότι οι προβλέψεις για υπηρεσίες μεταφοράς φυσικού αερίου από νότο προς βορρά υπερβαίνουν κατά πολύ τις υπάρχουσες δυναμικότητες. Απέδωσε αυτή την αύξηση της ζήτησης στον αυξανόμενο ρόλο του υγροποιημένου φυσικού αερίου στην ΕΕ και στην επέκταση των τερματικών σταθμών LNG στην Ελλάδα, μαζί με τα σχέδια για αύξηση των ροών κατά μήκος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου.
Ο Malinov ανέφερε υψηλό εμπορικό ενδιαφέρον στη μη δεσμευτική δοκιμαστική φάση της αγοράς, ιδιαίτερα για τα σημεία Kulata/Sidirokastro και Kardam/Negru Voda. Αυτό υποδηλώνει μια σταθερή τάση αύξησης της ζήτησης για μεταφορά φυσικού αερίου από νότο προς βορρά κατά μήκος του Κατακόρυφου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου.
Πρόσθετη χωρητικότητα ICGB
Επιπλέον, ο ανεξάρτητος φορέας μεταφοράς ICGB ανέφερε την επιτυχή ολοκλήρωση της μη δεσμευτικής φάσης για πρόσθετη χωρητικότητα της διασύνδεσης Ελλάδας-Βουλγαρίας, ξεκινώντας με έρευνα ενδιαφέροντος αγοράς τον Ιούλιο.
Η «Bulgartransgaz» τόνισε τη σημασία των έργων της ΕΕ κοινού ενδιαφέροντος, όπως η επέκταση της υπόγειας αποθήκευσης φυσικού αερίου στο Chiren και η διασύνδεση Βουλγαρίας-Σερβίας.
Η εμπλοκή τους στον τερματικό σταθμό υγροποιημένου αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, στον οποίο κατέχουν ποσοστό 20%, ενισχύει την ευελιξία εφοδιασμού των εμπόρων φυσικού αερίου και την πρόσβαση σε νέες αγορές.
Οι προκαταρκτικές τεχνικές μελέτες πρόκειται να ολοκληρωθούν έως τις 15 Ιανουαρίου 2024, ακολουθούμενες από δημόσιες διαβουλεύσεις έως τις 16 Φεβρουαρίου 2024. Στη συνέχεια, οι προτάσεις έργων θα υποβληθούν στις εθνικές ρυθμιστικές αρχές για έγκριση, με μια δεσμευτική δοκιμαστική φάση αγοράς να προγραμματίζεται για την 1η Ιουλίου 2024.