Μενού Ροή
roumania-oukrania
Συμφωνία Ουκρανίας – Ρουμανίας για τη διώρυγα Bystroe

Οι δύο χώρες έλυσαν με επιτυχία μια διαμάχη δεκαετιών σχετικά με τη διώρυγα Bystroe, καταλήγοντας σε συμφωνία που θα επιτρέπει στην Ουκρανία να προχωρήσει στην κατασκευή της διώρυγας υπό τον όρο ότι το έργο θα τηρεί τους κανονισμούς προστασίας του περιβάλλοντος, ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος της Ρουμανίας.

Το ρουμανικό υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοίνωσε το Σάββατο ότι, κατά τη διάρκεια της συνάντησης των μερών της Σύμβασης Espoo στη Γενεύη, αποφασίστηκε να προταθεί στην Επιτροπή Εφαρμογής της Σύμβασης. Αυτή έχει προγραμματιστεί να συνέλθει τον Φεβρουάριο του 2024, καθώς η άρση της προειδοποίησης που είχε εκδοθεί στην Ουκρανία για τα έργα της διώρυγας Bystroe  είχε εκδοθεί  από το 2008.

Η πρόταση αυτή εξαρτάται από την απόδειξη από τις ουκρανικές αρχές της συμμόρφωσης του έργου με τους κανονισμούς για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο Ρουμάνος υπουργός Περιβάλλοντος Mircea Fechet δήλωσε ικανοποιημένος από την απόφαση, λέγοντας πως «η σημαντική πρόοδος όσον αφορά το θέμα του Bystroe είναι ότι η Ουκρανία αναγνώρισε την ανάγκη να τηρήσει όλες τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις για ένα τέτοιο έργο, αλλά και την ικανότητα να το πράξει».

«Οι ουκρανικές αρχές χορήγησαν άδεια περιβαλλοντικής προστασίας για το έργο Bystroe, υπό την προϋπόθεση ότι θα ξεκινήσει πρόγραμμα παρακολούθησης των ειδών περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος στο Δέλτα του Δούναβη, όπως ο οξύρρυγχος, και των προστατευόμενων οικοσυστημάτων, πριν από την έναρξη οποιωνδήποτε εργασιών», δήλωσε ο Fechet.

Ο Ουκρανός υπουργός Περιβάλλοντος Ruslan Strilets μοιράστηκε την είδηση της συμφωνίας στη σελίδα του στο Facebook, τονίζοντας τη δέσμευσή τους για σχέσεις καλής γειτονίας, σεβασμό του διεθνούς δικαίου και διόρθωση των λαθών του παρελθόντος.

Η διμερής διαφωνία χρονολογείται από το 2004, όταν η Ουκρανία άρχισε να σκάβει όλο και βαθύτερα για τη διώρυγα Bystroe. Η Ρουμανία αντιτάχθηκε στο έργο, εκφράζοντας ανησυχίες ότι η μετατροπή της διώρυγας σε διαδρομή για τα πλοία της ναυτιλίας θα μπορούσε να οδηγήσει στην εξάντληση σημαντικού τμήματος του Δέλτα του Δούναβη.

Το έργο σταμάτησε μετά από διεθνή παρέμβαση, αλλά οι εντάσεις αναζωπυρώθηκαν τον Φεβρουάριο του 2023, όταν το ουκρανικό Υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε εργασίες συντήρησης της υδατογέφυρας.

Πηγή: euractiv.gr

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας