Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών SNCF σχεδιάζει να αναπτύξει φωτοβολταϊκά στις γραμμές της, σε μια έκταση που θα ξεπερνά τα 113.800.000 στρέμματα, με στόχο να μηδενίσει το κόστος ενέργειας.
Για να αξιοποιήσει το φωτοβολταϊκό δυναμικό των μη λειτουργικών σιδηροδρομικών γραμμών, η θυγατρική της SNCF, AREP, έχει αναπτύξει μια μονάδα αποθήκευσης ηλιακής ενέργειας και αποθήκευσης με βάση εμπορευματοκιβώτια που μπορεί να τοποθετηθεί στις ράγες και να μεταφερθεί ανάλογα με τις ανάγκες.
Το έργο Σολβέιγ, το οποίο έχει ως στόχο να δοκιμάσει αυτή τη λύση, προχώρησε στην υλοποίηση του project στις 17 Ιανουαρίου με την ανάπτυξη οκτώ ηλιακών συλλεκτών στο τεχνικό κέντρο Ατσέρες, όπου θα υποβληθούν σε έξι μήνες δοκιμών. Το σύστημα χρησιμοποιεί τυποποιημένα δοχεία ISO για τη μεταφορά των πάνελ, των μετατροπέων και των μπαταριών αποθήκευσης σε σιδηροδρομικές τοποθεσίες, είτε οδικώς είτε σιδηροδρομικώς.
“Έχουμε αναπτύξει ένα σύστημα για την παράδοση φωτοβολταϊκών πάνελ χρησιμοποιώντας εμπορευματοκιβώτια ISO και επίσης μια μέθοδο logistics για την εγκατάστασή τους σε σιδηροδρομικές γραμμές που διευκολύνει την ανάπτυξη των πάνελ καθώς και την αναστρεψιμότητα σχετικά με την εγκατάσταση, είπε ο Διευθυντής Καινοτομίας του” AREP Alistair Lenczner στο περιοδικό pv Γαλλία.
Το AREP χρησιμοποιεί έναν τηλεσκοπικό βραχίονα για να ξεφορτώσει τα πάνελ, τα οποία στη συνέχεια στερεώνονται στις ράγες για να αποτρέψουν την έκθεση στον άνεμο. Η προσωρινή εγκατάσταση δεν απαιτεί θεμέλια ή κατασκευαστικές εργασίες και το ενσωματωμένο ηλιακό σύστημα και σύστημα αποθήκευσης είναι αρθρωτό.
Τα επόμενα βήματα θα επικεντρωθούν στη βελτιστοποίηση του συστήματος για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας, αν και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τη φάση της εκβιομηχάνισης.
Επί του παρόντος, η λύση εξυπηρετεί τη χρήση ενέργειας εντός του SNCF και την τοπική κατανάλωση, με μελέτες για ευρύτερη διανομή να ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες της αγοράς. Ο Lenczner είπε ότι η λύση έχει εξαγωγικές δυνατότητες σε όλη την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, λόγω του τυποποιημένου σχεδιασμού της με βάση τα εμπορευματοκιβώτια που προσαρμόζεται στους υλικοτεχνικούς περιορισμούς.