Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL) εξετάζει τη δυνατότητα εξοπλισμού ενός φορτηγού πλοίου του στόλου της με συνδυασμό ενός άκαμπτου ιστίου και περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων (rotor sails) για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας.
Η εταιρεία, στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Wind Challenger, πρόκειται να εγκαταστήσει ένα άκαμπτο ιστίο σε νεότευκτο φορτηγό πλοίο, που είναι προγραμματισμένο για παράδοση το 2024 και το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία MOL Drybulk του ομίλου. Το εν λόγω πλοίο θα κατασκευαστεί στο ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima Shipbuilding και θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά πέλλετ για λογαριασμό της Enviva Inc.
Παράλληλα, η MOL εξετάζει τη δυνατότητα εγκατάστασης περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων στο πλοίο, τα οποία θα παράσχει η εταιρεία Anemoi Marine Technologies. Ο συνδυασμός του άκαμπτου ιστίου με τα rotor sails θα μπορούσε να αποφέρει μείωση των εκπομπών του πλοίου έως και κατά 20%, σύμφωνα με υπολογισμούς της MOL.
Τα συστήματα αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας επιτρέπουν στα πλοία να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και ως εκ τούτου να παράγουν λιγότερες εκπομπές. Tα επόμενα χρόνια, μάλιστα, η χρήση τους αναμένεται να αυξηθεί, όσο θα εφαρμόζονται νέοι κανονισμοί για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά