Σε φρενήρεις αγορές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έχει προχωρήσει η Ευρώπη εξαιτίας της ανασφάλειας που προκαλεί η ενεργειακή κρίση. Με αυτά τα δεδομένα είναι πιθανό να έχει συγκεντρώσει αρκετά καύσιμα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αυτόν τον χειμώνα για να αντισταθμίσει τις προμήθειες από τη Ρωσία. Αυτό αναφέρει το BloombergNEF σημειώνοντας ότι η ευρωπαϊκή ήπειρος διαθέτει τις ποσότητες που χρειάζεται για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος για τον χειμώνα.
Η Ευρώπη ενδέχεται να εισάγει σχεδόν 40% περισσότερο LNG τον ερχόμενο χειμώνα από ό,τι τον προηγούμενο χρόνο, ενώ μπορεί να αυξήσει τις αγορές το επόμενο καλοκαίρι κατά περίπου 14% για να συγκεντρώσει τα χαμένα αποθέματα.
Λαμβάνοντας υπόψη και τη μείωση της ζήτησης λόγω αυξημένων τιμών, τα συγκεκριμένα φορτία είναι επαρκή προκειμένου να καλύψουν ακόμη και μια πλήρη διακοπή των ροών ρωσικού αερίου από την 1η Οκτωβρίου, εκτιμάται στην έκθεση.
Για να προμηθευτούν το επιπλέον καύσιμο, οι Ευρωπαίοι αγοραστές θα χρειαστεί να αγοράσουν 90% περισσότερο LNG στην αγορά spot σε σχέση με εκείνο που εισάγουν μέσω μακροχρόνιων συμβολαίων, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω τον ανταγωνισμό με την Ασία. Το γεγονός αυτό θα διατηρήσει ψηλά τις διεθνείς τιμές του φυσικού αερίου.
Οι υψηλότερες τιμές για το spot LNG αναμένεται να διατηρηθούν στην Ευρώπη, καθώς η Ευρώπη θα προσπαθεί να αντλεί όλη τη διαθέσιμη ποσότητα LNG, αφήνοντας ελάχιστο χώρο για την Ασία, τονίζει το BNEF. Η Κίνα και οι αναδυόμενες αγορές στην Ασία λογικά θα δουν μείωση στις ποσότητες που θα είναι διαθέσιμες προς εισαγωγή, προσθέτει.
Σύμφωνα με το βασικό σενάριο του BNEF, το οποίο βασίζεται σε καιρικές συνθήκες μέσου όρου των τελευταίων 10 ετών και σε πλήρη διακοπή των ρωσικών ροών αερίου, η Ευρώπη υπολογίζεται να εισαγάγει 40 εκατ. τόνους LNG αυτόν τον χειμώνα και ελαφρώς περισσότερο το καλοκαίρι για να γεμίσει τις αποθήκες της. Για την Ασία μένουν έτσι 12 εκατ. τόνοι στην αγορά spot για την ίδια περίοδο.
Ένας κρύος χειμώνας στη βόρεια Ασία, ωστόσο, θα έστελνε 5,6 εκατ. τόνους μακριά από την Ευρώπη, κυρίως για να καλυφθεί η ζήτηση στην Ιαπωνία, ενώ εάν ακολουθήσει και ένα ζεστό καλοκαίρι, θα χρειάζοταν και άλλα 6,9 εκατ, τόνοι μέσα στο επόμενο 12μηνο, συμπληρώνεται στην έκθεση. Σε αυτό το σενάριο, θα υπάρχει έντονος ανταγωνισμός στο πεδίο των τιμών.
Την ίδια ώρα, περισσότερο ρωσικό LNG θα κατευθυνθεί στην Κίνα, όπου η χειμωνιάτικη κατανάλωση αναμένεται να υποχωρήσει κατά 16% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Η κατανάλωση της Ιαπωνίας αναμένεται να είναι χαμηλότερη κατά 8% στο δ’ τρίμηνο σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021, καθώς η χώρα επιστρέφει στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, ενώ η ζήτηση από πλευράς Νότιας Κορέας ενδεχομένως να αυξηθεί κατά 10% σε ετήσια βάση.
Η προσφορά αναμένεται να ενισχυθεί οριακά τον χειμώνα, δίνοντας έτσι ελάχιστη ανακούφιση σε μια ήδη “πιεσμένη”, στενή αγορά, καταλήγει το BNEF. Στους κινδύνους περιλαμβάνονται τέλος μια καθυστέρηση στην επανέναρξη λειτουργίας του έργου LNG Freeport στις ΗΠΑ, καθώς και λειτουργικά ζητήματα σε μονάδες στην Αίγυπτο και τη Νιγηρία.