Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο, η ταχεία κατασκευή υποδομών και η μίσθωση πλωτών τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου μπορεί να κοστίσει στη Γερμανία πολύ περισσότερο από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί.
Η γερμανική κυβέρνηση μίσθωσε πέντε πλωτούς τερματικούς σταθμούς για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τις λεγόμενες πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), προς μεγάλη ικανοποίηση του αντικαγκελάριου Ρόμπερτ Χάμπεκ, ο οποίος εξήρε τη συμβολή τους στη γερμανική ενεργειακή ασφάλεια.
Παράλληλα, το Spiegel ανέφερε ότι το όλο εγχείρημα προϋπολογίζεται σήμερα σε 6,56 δισ. ευρώ, από 3 δισ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2022, ποσό που επιβεβαίωσε το υπουργείο στο Reuters.
Σε «εκτεταμένες διαβουλεύσεις με πολυάριθμους ενδιαφερόμενους φορείς», «έχουν πλέον προσδιοριστεί περαιτέρω δαπάνες και έχουν συγκεκριμενοποιηθεί οι αρχικά προβλεπόμενες δαπάνες», αναφέρεται στο υπουργείο. Αυτό μπορεί να αφορά το λειτουργικό κόστος και τα πρόσθετα μέτρα υποδομής στην ξηρά.
Δύο κυβερνητικοί τερματικοί σταθμοί πρόκειται να λειτουργήσουν στα τέλη Δεκεμβρίου ή στις αρχές Ιανουαρίου, ενώ μια ιδιωτική επιχείρηση πρόκειται να εγκαινιάσει τον πλωτό τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου περίπου την ίδια περίοδο. Άλλα τρία FSRU θα τεθούν σε λειτουργία το επόμενο έτος.
Σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις, οι τρεις πλωτοί τερματικοί σταθμοί LNG θα επιτρέψουν στη Γερμανία να εισάγει 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, που ισοδυναμούν περίπου με το ένα τρίτο από την αύξηση της ποσότητας LNG που εισάγει η χώρα το 2021 από τη Ρωσία.
«Βραχυπρόθεσμα, πρέπει να διασφαλιστεί ο εφοδιασμός με φυσικό αέριο, αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ώστε να μην δημιουργήσουμε κατά τη διαδικασία αυτή ορυκτές πλεονάζουσες παραγωγικές δυνατότητες για το μέλλον», προειδοποίησε ο Σβεν Κίντλερ, πράσινος βουλευτής στην επιτροπή προϋπολογισμού.
«Χρειαζόμαστε περισσότερη σαφήνεια στην επιτροπή προϋπολογισμού σχετικά με το κόστος και τους κινδύνους των έργων υγροποιημένου φυσικού αερίου», δήλωσε στο Spiegel.
Περισσότερες υποδομές LNG
Περίπου 60 FSRU υπάρχουν παγκοσμίως, πολλά από αυτά σε μακροχρόνια ανάπτυξη. Όταν το Βερολίνο έκανε γνωστές τις διαθέσεις του, το ενδιαφέρον για την παροχή πλωτών τερματικών σταθμών LNG ήταν μεγάλο – παρά τη σχετική σπανιότητά τους, δήλωσαν ανώτεροι κυβερνητικοί αξιωματούχοι στη EURACTIV τον Απρίλιο.
Δύο από τις FSRUs είχαν διάρκεια σύμβασης 15 αντί για 10 χρόνια, όπως αρχικά προβλεπόταν, με δυνατότητα μείωσης της διάρκειας της σύμβασης σε 10 το επόμενο έτος.
Εν τω μεταξύ, η Γερμανία κατασκευάζει και χερσαίους τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Αυτά συνοδεύονται από σημαντικά υψηλότερη τιμή σε αντάλλαγμα για χαμηλότερο λειτουργικό κόστος – μια εκτίμηση κόστους που δεν έχει ακόμη δημοσιοποιηθεί.
Πηγή: euractiv.gr