Δεν το κρύβουν οι Ιταλοί της Italgas, ότι η κατάσταση που βρήκαν στις τρεις θυγατρικές της ΔΕΠΑ Υποδομών, ήταν πολύ χειρότερη των εκτιμήσεών τους και της εικόνας που τους έδιναν πριν την εξαγορά.
Πρώτα από όλα βρήκαν τεράστια λάθη στην στόχευση της ανάπτυξης του δικτύου φυσικού αερίου. Ως αποτέλεσμα στην Θεσσαλονίκη ο βαθμός διείσδυσης έχει ξεπεράσει το 60% και στην Αθήνα δεν φτάνει το 40% και μάλιστα δεν έχει αναπτυχθεί σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας, που κατά κανόνα είναι και οι πιο αποδοτικές εμπορικά.
Οι διοικητικές αλλαγές
Αυτή είναι και η εξήγηση που κρύβεται πίσω από τις επιθετικές τους κινήσεις στις διοικήσεις των τριών εταιρειών. Υπενθυμίζεται ότι στις 2 Σεπτεμβρίου 2022 ο επικεφαλής της Italgas Πάολο Γκάλο είχε προαναγγείλει την διατήρηση του ελληνικού μάναζμεντ στις τρεις θυγατρικές και 8 μήνες μετά έχουν αλλάξει τα πάντα. Ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου αποχώρησε ο Πιέρρος Χατζηγιάννης από την ΕΔΑ Αττικής. Ακολούθησε η μετακίνηση σε απλό μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Μάριου Τσάκα στην ΔΕΔΑ, ενώ διαφορετική είναι η αντιμετώπιση του Λεωνίδα Μπακούρα, ο οποίος έχει ήδη μεν απομακρυνθεί από την ΕΔΑ ΘΕΣΣ, ωστόσο μετατέθηκε επί της ουσίας στην Αθήνα αναλαμβάνοντας την ΕΔΑ Αττικής. Κίνηση που αν και ο ίδιος διαφωνούσε κρίθηκε ως εσωτερική αναβάθμιση από το Ιταλικό μάνατζμεντ. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται όταν θα επέλθει η πλήρης ενοποίηση των τριών εταιρειών σε μια, ο κ. Μπακούρας να γίνει ο πρώτος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Τα κτίρια
Στο ίδιο πλαίσιο, της εξοικονόμησης και της καλύτερης διοικητικής λειτουργίας εντάσσεται και η μεταφορά των δύο εν Αθήναις εταιρειών, της ΕΔΑ Αττικής και της ΔΕΔΑ σε ένα κτίριο. Συγκεκριμένα, από το κτίριο της Λυκόβρυσης η πρώτη και από τον Πύργο Αθηνών η δεύτερη, θα μεταφερθούν στο παρακείμενο στο υπουργείο Ενέργειας κτίριο επί της Λεωφόρο Μεσογείων, που παλαιότερα στέγαζε το Mega Channel.
Μάλιστα στον προγραμματισμό της εταιρείας και του μάνατζμεντ της Μπάρμπαρα Μοργκάντε περιλαμβάνεται και η εξαγορά κτιρίου, στο οποίο θα μεταφερθεί το σύνολο της εταιρείας στην Ελλάδα, με πληροφορίες να κάνουν λόγο για εγκατάσταση στην Εθνική Οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης.
Το προσωπικό
Το πιο δύσκολο κομμάτι που χρονικά μετατίθεται για μετά τις εκλογές, αφορά την διαχείριση του προσωπικού, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες έχουν βρεθεί πολλά πολιτικά «βολέματα». Εργαζόμενοι δηλαδή χωρίς αντικείμενο εργασίας, οι οποίοι αυτή την περίοδο αξιολογούνται προκειμένου να κριθεί η παραμονή τους. Μάλιστα έχει ήδη κριθεί ότι το προσωπικό που είναι υπεράριθμο ξεπερνάει το τριψήφιο νούμερο. Παράλληλα, αλλάζει και ο τρόπος δουλειάς, καθώς από την απλή υποδοχή αιτημάτων σύνδεσης, το Ιταλικό μοντέλο ανάπτυξης θα προβλέπει επιθετικό μάρκετινγκ και επισκέψεις πόρτα πόρτα προς τους υποψήφιους πελάτες από το προσωπικό.
Μαχαίρι και στις επενδύσεις
Μέχρι να ξεκαθαρισθεί η κατάσταση η ΔΕΠΑ Υποδομών χαμηλώνει τον πήχη για τις επενδύσεις της φέτος,. Πράγματι, σύμφωνα με πληροφορίες του energymag, η ΔΕΠΑ Υποδομών προσανατολίζεται σε σημαντική περικοπή των επενδύσεων της ΔΕΔΑ (που έχει και το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα από τις τρεις ΕΔΑ) στα επίπεδα των 110 εκατ. ευρώ για το 2023, έναντι 190 εκατ. ευρώ που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός που αποτυπώνεται στο πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι σε αντίστοιχη «ρότα» έχουν μπει και οι επενδύσεις των άλλων Διαχειριστών Δικτύων Διανομής
H «μεγάλη εικόνα» για τον σχεδιασμό της Italgas όσον αφορά στις επενδύσεις της ΔΕΠΑ Υποδομών αναμένεται να ξεκαθαρίσει στις αρχές του καλοκαιριού, οπότε ο ιταλικός όμιλος θα παρουσιάσει το δικό του μεσοπρόθεσμο επενδυτικό πλάνο και τις νέες παραδοχές για τη ΔΕΠΑ Υποδομών.