Μενού Ροή
Βαθαίνει η κόντρα της Motor Oil με τον ΔΕΣΦΑ

Νέα σκληρή τοποθέτηση που κατέθεσε η Motor Oil στην δημόσια διαβούλευση της ΡΑΕ για το πρόγραμμα ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, αναθερμαίνει την κόντρα της με τον ΔΕΣΦΑ.

Αντικείμενο της δημόσιας πλέον αντιπαράθεσης αποτελεί το χρονοδιάγραμμα για τον αγωγό φυσικού αερίου Πάτημα- Λειβαδιά, έκτασης μόλις 100 χιλιομέτρων.

Στο κείμενο-παρέμβαση που είχε καταθέσει ο Όμιλος της Motor Oil στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης η Μότορ Όιλ ζητά να συμπεριληφθεί το έργο που προβλέπει διπλασιασμό του κλάδου υψηλής πίεσης Πάτημα-Λειβαδιά στο πρόγραμμα ανάπτυξης ακόμα και στην περίπτωση που δεν έχει ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση για το πλωτό τερματικό LNG Διώρυγα Gas που αναπτύσσει η ίδια στην Κόρινθο, κάτι που ο ΔΕΣΦΑ θεωρεί απαραίτητη προυπόθεση για να προχωρήσει, με την επικεφαλή του κ. Γκάλι να επικαλείται πρόσφατα τα συμφέροντα των Ελλήνων φορολογουμένων.

Ασφάλεια εφοδιασμού

«Η κατασκευή του συγκεκριμένου αγωγού έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 140 εκατ. ευρώ και αποτελεί μια μόνιμη εγκατάσταση που εξασφαλίζει τη ροή φυσικού αερίου στο νότιο τμήμα του ΕΣΦΑ, δηλαδή στο τμήμα εκείνο που συγκεντρώνεται το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης στην Ελλάδα. Το FSRU της Διώρυγα Gas ως το δεύτερο σημείο εισόδου στο νότιο τμήμα θα συμβάλει στην ασφάλεια εφοδιασμού στην περίπτωση συμφόρησης της Εγκατάστασης ΥΦΑ της Ρεβυθούσας ή και στην περίπτωση διακοπής τροφοδοσίας φυσικού αερίου μέσω αγωγών, όπως ο TurkStream, ιδιαίτερα για τους Έλληνες καταναλωτές», αντιτείνει η Motor Oil.

Σημειώνει σχετικά ότι έτσι κι αλλιώς περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα αντίστοιχα έργα για τα οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί market test, σε αντίθεση με το Διώρυγα Gas που έχει ολοκληρώσει τη δεσμευτική φάση του δικού του.

Δύο χρόνια νωρίτερα

Ταυτόχρονα, η Μότορ Όιλ ζητά να μεταφερθεί η ημερομηνία ένταξης στο σύστημα του παραπάνω έργου στο έτος 2025 από το 2027 ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του FSRU. Σε αντίθετη περίπτωση, προειδοποιεί ότι το τερματικό θα είναι έτοιμο για εμπορική λειτουργία, αλλά θα εκκρεμεί η σύνδεσή του με το σύστημα φυσικού αερίου.

Δεν δικαιολογείται ο διπλασιασμός του κόστους

Τέλος, η Μότορ Όιλ στάθηκε σε ένα ακόμη ζήτημα στα πλαίσια της διαβούλευσης: Ζητά να μειωθεί το εκτιμώμενο κόστος του Μ/Ρ σταθμού για τη σύνδεση με το Διώρυγα Gas. Θεωρεί ότι η αύξηση του κόστους υλικών δεν δικαιολογεί το διπλασιασμό του κόστους από 9,8 σε 19,5 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η Αρχή έθεσε μπροστά αυτή τη διαδικασία στις αρχές Απριλίου. Έτσι στη συνέχεια έγιναν γνωστές οι σοβαρές ενστάσεις από πλευράς της Motor Oil σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα για τον αγωγό φυσικού αερίου Πάτημα-Λειβαδιά. Ακολούθησε η «απάντηση» του ΔΕΣΦΑ ότι ο εν λόγω αγωγός έχει ενταχθεί στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032 του Διαχειριστή με κόστος περίπου 150 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί όμως μόνο αν η Διώρυγα Gas κατασκευάσει το νέο πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στους Αγίους Θεοδώρους.

Όπως μάλιστα είχε επισημάνει πρόσφατα η επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ, Μαρία Ρίτα Γκάλι, για να είναι έτοιμος ο αγωγός στο πρώτο τρίμηνο του 2027, ο όμιλος της Motor Oil θα πρέπει να έχει λάβει την επενδυτική απόφαση (FID) στις αρχές του φθινοπώρου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας