Η Hitachi Zosen, η Yanmar Power Technology (YPT) και η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στη μάχη κατά των εκπομπών άκαυστου μεθανίου από πλοία που κινούνται με LNG. Μέσα από συνεχείς βελτιώσεις στους καταλύτες και στους κινητήρες, το εν λόγω σχέδιο, που έχει υιοθετηθεί από τη Νέα Ενεργειακή και Βιομηχανική Τεχνολογική Αναπτυξιακή Οργάνωση (NEDO), κατόρθωσε να επιτύχει ποσοστό μείωσης του άκαυστου μεθανίου (methane slip) κατά 93,8%. Το ποσοστό αυτό ξεπερνά κατά πολύ τον αρχικό στόχο του 70%. Η επιτυχία αυτή επιβεβαιώθηκε από τον ClassNK, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που μια τέτοια μέθοδος αναγνωρίζεται παγκοσμίως.
Η μείωση του «methane slip» έχει κριθεί σημαντική για την κλιματική αλλαγή, καθώς το αποτύπωμα του άκαυστου μεθανίου στην ατμόσφαιρα είναι πολλαπλάσιο από εκείνο του διοξειδίου του άνθρακα. Ως εκ τούτου, η βελτίωση των κινητήρων και των καταλυτών που μπορούν να οξειδώσουν το άκαυστο μεθάνιο πριν διαφύγει στην ατμόσφαιρα είναι δύο από τις προσεγγίσεις που εφαρμόζονται για να περιορίσουν το φαινόμενο.
Ήδη από το 2022 η Hitacho Zosen και η Yanmar PT είχαν αναπτύξει το σύστημα καταλυτικής οξείδωσης του μεθανίου και είχαν λάβει την αρχική έγκριση τoυ ΝΚ. Στο πλαίσιο της παρούσας συνεργασίας, η κάθε εταιρεία έχει αναλάβει ξεχωριστούς ρόλους για την καταπολέμηση του φαινομένου. Συγκεκριμένα, η Hitachi Zosen έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ενός καταλύτη που θα οξειδώνει το μεθάνιο, με την Yanmar PT να αναζητά τρόπους για την αύξηση της απόδοσής του. Τέλος, η MOL εργάζεται στην εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας σε πραγματικά πλοία. Το φθινόπωρο του 2024 θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του σε ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς άνθρακα με το όνομα «REIMEI».
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά