Το LNG παραμένει η κορυφαία επιλογή για τις παραγγελίες πλοίων διπλού καυσίμου, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια καταγράφεται άνοδος των παραγγελιών πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης ή αμμωνίας, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Rystad Energy.
Μπορεί να υπάρχουν διφορούμενες απόψεις για το πόσο φιλικό προς το περιβάλλον είναι το LNG, ωστόσο στα πλεονεκτήματά του συγκαταλέγονται η διαθεσιμότητά του, η ύπαρξη υποδομών και το γεγονός ότι είναι οικονομικά ανταγωνιστικό.
Περισσότερα από 2.400 πλοία είναι εξοπλισμένα ώστε να λειτουργούν με LNG παγκοσμίως, ενώ άλλα 1.000 πλοία έχουν παραγγελθεί και δεν έχουν παραδοθεί ακόμη. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μισά από τα πλοία του υφιστάμενου στόλου κατανάλωσης LNG είναι μεταφοράς LNG. Ακόμα και αν εξαιρέσουμε τα πλοία μεταφοράς LNG, το καύσιμο παραμένει η κορυφαία επιλογή για πλοία διπλού καυσίμου στον παγκόσμιο στόλο.
Τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων έχουν αναδειχθεί σε σημαντικό παράγοντα υιοθέτησης του LNG στη ναυτιλιακή βιομηχανία, μαζί με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και βέβαια τα LNG carriers. Πάνω από το 75% των νέων παραγγελιών για πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων το 2023 αφορούσαν μηχανές διπλού καυσίμου LNG. Πολλά από αυτά τα νέα πλοία μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως αμμωνία ή μεθανόλη, περιγράφοντας τη δέσμευση της βιομηχανίας για μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα.
Παρά την αύξηση των πλοίων κατανάλωσης και ανεφοδιασμού LNG, το methane slip εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, σημειώνει η Rystad Energy. «To methane slip μπορεί να συμβεί όχι μόνο κατά τη διαδικασία καύσης στις μηχανές των πλοίων αλλά και κατά τη διαδικασία bunkering. Αυτό επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της υποδομής και την αποτελεσματικότητα της χρησιμοποιούμενης τεχνολογίας. Ο κλάδος πρέπει να συνεργαστεί στενά με τις ρυθμιστικές αρχές και τους φορείς χάραξης πολιτικής για τη θέσπιση αυστηρών προτύπων και βέλτιστων πρακτικών για τις εργασίες bunkering», σημειώνουν αναλυτές της Rystad Energy.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά