Μενού Ροή
Ορόσημο για το LNG Truck Loading τα 100 φορτία - Που κατευθύνονται και που χρησιμοποιείται το LNG

“Γκάζι» έχει πατήσει η υπηρεσία  φόρτωσης φορτηγών (LNG Truck Loading) του ΔΕΣΦΑ από τη Ρεβυθούσα, που λίγες ημέρες «έγραψε» ένα σημαντικό ορόσημο, με την εκφόρτωση 100 φορτίων από την έναρξη λειτουργίας του σταθμού στα τέλη του 2023. Αυτή τη στιγμή, η μερίδα του λέοντος κατευθύνεται προς το εξωτερικό και μάλιστα προς χώρες που μέχρι στιγμής εμφανίζουν υψηλή εξάρτηση από το αέριο αγωγών της Ρωσίας, προωθώντας το αφήγημα για διαφοροποίηση των πηγών και οδεύσεων ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και στις χώρες των Βαλκανίων. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα ο ΔΕΣΦΑ, το 67% των φορτίων κατευθύνθηκε στη Βόρεια Μακεδονία, το 18% στη Σερβία και το 7% στο Μαυροβούνιο (σύνολο δηλαδή 92%) τροφοδοτώντας κυρίως βιομηχανικές εγκαταστάσεις.  Το υπόλοιπο 8% αφορά στην ελληνική αγορά  όπου δεν υπάρχουν ακόμη υποδομές υποδοχής  και κατανάλωσης LNG, πράγμα που εξηγεί γιατί τα περισσότερα φορτία  όδευσαν προς τα Βαλκάνια. Αρμόδιοι παράγοντες ωστόσο εκτιμούν ότι το επόμενο διάστημα ωστόσο, αναμένεται να αυξηθεί η χρήση της υπηρεσίας και στην Ελλάδα, στις οδικές μεταφορές, στην τροφοδοσία βιομηχανικών καταναλωτών, σε πόλεις -αρχής γενομένης από την Πάτρα- και στη ναυτιλία.

Πιο συγκεκριμένα, στο σκέλος της χρήσης LNG για οδικές μεταφορές πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η Blue Grid (θυγατρική του ομίλου Molgas με έδρα την Ισπανία) που ετοιμάζεται πυρετωδώς για το άνοιγμα του πρώτου πρατηρίου LNG στην Ελλάδα -στη Θεσσαλονίκη- σε λίγες ημέρες και πιο συγκεκριμένα στις 9 Ιουλίου. Το δεύτερο πρατήριο στην Αθήνα προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι, ενώ το business plan της εταιρείας προβλέπει την ανάπτυξη δυο ακόμα πρατηρίων στη Δυτική Ελλάδα, σε Πάτρα και Ιωάννινα.

Όσον αφορά στην τροφοδοσία βιομηχανικών καταναλωτών, η  γαλακτοβιομηχανία ΚΟΛΙΟΣ στο Πολύκαστρο του Κιλκίς έγινε η πρώτη ελληνική βιομηχανία που καλύπτει τις ανάγκες της με LNG, αναμένεται να ακολουθήσει η Χαρτοποιία Φθιώτιδας ενώ ενδιαφέρον φέρεται να έχουν εκφράσει και άλλες βιομηχανικές μονάδες.

Στην πόλη της Πάτρας, υπό κατασκευή βρίσκεται από την enaon EDA δίκτυο διανομής φυσικού αερίου που θα τροφοδοτείται από δεξαμενή LNG που θα κατασκευαστεί στη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών, με το καύσιμο να μεταφέρεται στις δεξαμενές μέσω truck loading.

Τέλος, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αυξανόμενη χρήση του LNG όχι μόνο στις βαριές οδικές μεταφορές, αλλά και στη ναυτιλία (κρουαζιερόπλοια), με βασικό κίνητρο τη σημαντική εξοικονόμηση που επιτυγχάνεται σε σχέση με το ντίζελ, αλλά και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος που αποτελεί προτεραιότητα για τον κλάδο.

Κατά το 2023 μέσω της υπηρεσίας LNG Truck Loading μεταφέρθηκε ποσότητα αερίου 400 m3 (καθώς η υπηρεσία ξεκίνησε ουσιαστικά στα τέλη του περασμένου έτους), ενώ φέτος οι ποσότητες έχουν πολλαπλασιαστεί, καθώς με το εκατοστό φορτίο οι συνολικές ποσότητες που έχουν μεταφερθεί με ασφάλεια -διασφαλίζοντας ότι το φυσικό αέριο φτάνει σε περιοχές και χρήστες μακριά από το δίκτυο- ανήλθαν  στα 4,500 m3 LNG ή 30,000 MWh ενέργειας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας