Μενού Ροή
Ανεξόφλητοι λογαριασμοί: Πως από 1.000 ευρώ έπεσε στα 100 ευρώ η ασυλία

του Γιώργου Αλεξάκη,

Με κεντρικό στόχο την αποφυγή συσσώρευσης νέας γενιάς «κόκκινων οφειλετών» η ΔΕΗ εφαρμόζει μια νέα προσέγγιση στην είσπραξη των οφειλών, κάτι που ένεκα και του κύματος εκκαθαριστικών λογαριασμών με τις αυξημένες τιμές, αναδεικνύεται σε ζήτημα πρώτης γραμμής.

Έτσι, όπως αναφέρεται από αρμόδιες πηγές, οι πολιτικές για «ασυλία» μέχρι και τα 1000 ευρώ, που ίσχυσαν για μια περίοδο (2015-2017), πλέον αποτελούν παρελθόν μια και, όπως τονίζεται, οδήγησαν «στην άκρη του γκρεμού» τη μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας.

Η οδηγία της ΡΑΕ

Άλλωστε με βάση τις οδηγίες της ΡΑΕ, ένας πάροχος σε περιπτώσεις υπέρβασης οφειλής, από τα 100 ευρώ και πάνω ή μη αποπληρωμής δυο λογαριασμών μπορεί να λάβει μέτρα.

Σήμερα, έτσι, στη ΔΕΗ  γίνεται μια συστηματική παρακολούθηση της πορείας των πληρωμών λογαριασμών και σε περιπτώσεις που τα χρονοδιαγράμματα πληρωμών ενός λογαριασμού, δεν τηρηθούν, ακόμη και για οφειλές της τάξης των 100 ευρώ, ενεργοποιείται ο σχετικός μηχανισμός.

Κεντρικό σημείο βέβαια της νέας αυτής προσέγγισης είναι το νέο σύστημα ρυθμίσεων που εφαρμόζει η εταιρία από την 1η Οκτωβρίου 2019.

Όπως τονίζεται είναι ένα «ένα νέο, απλούστερο και αυτοματοποιημένο σύστημα διακανονισμού οφειλών που, όπως αναφέρει η επιχείρηση,  «όχι μόνο δίνει δυνατότητα σε εκατομμύρια οφειλέτες να κάνουν μια νέα αρχή, αλλά και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ταχεία μείωση των συσσωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την Επιχείρηση, που αγγίζουν τα 2,7 δισ. ευρώ.»

Χαμηλότερες προκαταβολές

Το νέο σύστημα προβλέπει χαμηλότερες προκαταβολές σε σχέση με ό,τι προβλεπόταν έως σήμερα, που δεν υπερβαίνουν το 20% ή εναλλακτικά το 30% (αν επιλεγούν περισσότερες δόσεις) έναντι 40-50% που ίσχυε παλιότερα.

Η διαδικασία έγκρισης είναι αυτοματοποιημένη και γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης.

Ο πελάτης θα χρειάζεται να προσκομίσει μόνο τον τελευταίο λογαριασμό του, την αστυνομική του ταυτότητα και τον ΑΦΜ του. Επιπλέον, μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις και τηλεφωνικά στο 11770.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ πλέον ενημερώνει και τηλεφωνικά για τυχόν καθυστερούμενες πληρωμές τους πελάτες της ώστε να μην συσσωρευτεί χρέος που μετά δύσκολα καλύπτεται.

Οι τιτλοποιήσεις

Υπενθυμίζεται ότι ήδη τρέχουν τιτλοποιήσεις ανεξόφλητων οφειλών,  που έχουν εμφανίσει ή εμφανίζουν καθυστέρηση πληρωμής τουλάχιστον 90 ημερών.

Παράλληλα η ΔΕΗ στο πλαίσιο τιτλοποίησης απαιτήσεων κατά οικιακών ή ιδιωτικού δικαίου μη οικιακών πελατών από συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας χαμηλής τάσης, που έχουν εμφανίσει ή εμφανίζουν καθυστέρηση πληρωμής τουλάχιστον 90 ημερών μεταβίβασε την 29.06.2021 (στην εταιρεία ειδικού σκοπού περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία PPC ZEUS DESIGNATED ACTIVITY COMPANY, με έδρα στη Δημοκρατία της Ιρλανδίας απαιτήσεις από συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.

Μάλιστα η  ΔΕΗ, ως διαχειριστής των απαιτήσεων, θα υποαναθέτει κατ' εντολή και για λογαριασμό της PPC Zeus DAC συγκεκριμένες υπηρεσίες διαχείρισης των απαιτήσεων στην Qualco.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πορεία των ανεξόφλητων λογαριασμών της ΔΕΗ βρέθηκε στο επίκεντρο της διάσκεψης με επενδυτές του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου  κ Γιώργο  Στάσση με την ευκαιρία αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας