Μενού Ροή
Πρόταση εξαγοράς της Κωτσόβολος από την ΔΕΗ μελετά να υποβάλει ο Στάσσης - Το σχέδιο του 1950 και η επιλογή του franchise

Με μια ακόμα κίνηση "εκτός κάδρου" ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης επιχειρεί να ταράξει τα λιμνάζοντας νερά της ενέργειας. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει καταλήξει στην απόφαση ότι η ΔΕΗ χρειάζεται στα πρότυπα των μεγάλων ενεργειακών εταιρειών της Ευρώπης, ένα ισχυρό δίκτυο λιανικών πωλήσεων.

Στο πλαίσιο αυτό μελετά μια κίνηση έκπληξη, να υποβάλει προσφορά για την απόκτηση της Κωτσόβολος, η οποία διαθέτει 93 καταστήματα και έχει βγάλει πρόσφατα προς πώληση η μητρική της, βρετανική πολυεθνική Currys.

Την είδηση που δημοσίευσε πρώτη η ιστοσελίδα mononews.gr, απέφυγαν να σχολιάσουν ανώτατα στελέχη της εταιρείας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει καμία διάψευση. Αντίθετα, πληροφορίες του energymag.gr επιβεβαιώνουν πλήρως τον σχεδιασμό, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο μέσα στα επόμενα 24ωρα να ληφθεί ή όχι η επενδυτική απόφαση.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, το σχέδιο Στάσση, βρίσκεται υπό την πλήρη έγκριση των βασικών μετόχων της ΔΕΗ, οι οποίοι στηρίζουν τον μετασχηματισμό της σε μια πλήρως καθετοποιημένη και πελατοκεντρική εταιρεία ενέργειας.

Επιστροφή από εκεί που ξεκίνησε

Σε κάθε περίπτωση η ΔΕΗ, δείχνει αποφασισμένη να προχωρήσει. Μόνο τυχαία δεν ήταν στην κατεύθυνση αυτή η πρόσφατη υπενθύμιση του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου Γιώργου Καρακούση στο 15ο συνέδριο ECR Hellas, για την αρχική λειτουργία της ΔΕΗ, την δεκαετία του '50 όταν προσπαθούσε πέραν της πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος, να παρέχει στους πελάτες της και συμβουλευτικές υπηρεσίες χρήσης και πώλησης ηλεκτρικών συσκευών, που τότε έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην ελληνική αγορά.

Όπως είχε πει, "η ΔΕΗ έχει legacy στο retail.  Στην περίοδο εξηλεκτρισμού της χώρας, εκτός από απλός πωλητής ρεύματος ήταν και retailer των προϊόντων που σχετίζονταν με το ρεύμα"

Μάλιστα είχε παρουσιάσει στην συγκεκριμένη ομιλία ένα κατάστημα της ΔΕΗ στα Ιωάννινα το 1959, που έδειχνε φωτογραφίες από υπαλλήλους της ΔΕΗ στη δεκαετία του 1960 να κάνουν demonstrations μαγειρεύοντας σε ηλεκτρικές κουζίνες σε χωριά της επαρχίας.

Δίκτυο smart living

Στην ίδια ομιλία ο κ. Καρακούσης, είχε μιλήσει για την ενέργεια στην νέα εποχή. "Τόσο νέα που χρειάζεται και πάλι να δείξουμε στους πελάτες τις νέες δυνατότητες και λύσεις. Αυτό κάνει το retail της ενέργειας να είναι πιο relevant από ποτέ. Και όχι μόνο digitally αλλά και με physical stores".

Ο ίδιος είχε αναφέρει και είχε δείξει ότι τα νέα καταστήματα θα πρέπει να δίνουν λύσεις πράσινης ενέργειας, προϊόντα smart living και πολλά άλλα. Μέχρι και εξειδικευμένους συμβούλους για εξατομικευμένες προτάσεις εξοικονόμησης ενέργειας.

Είχε αναφέρει δε το My energy coach, το myHome4all, το e-self metering, το GreenPass, το Fix it, αλλά και προιόντα Smart living και ηλεκτρικά scooter.

 Στο πλαίσιο αυτό η ΔΕΗ επιθυμεί την δημιουργία ενός δικτύου καταστημάτων που αναπτύσσει εκτός από τα προϊόντα ενέργειας – ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο και τους τρόπους παραγωγής από φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες όπως φωτοβολταικά και αιολικά – και τις ενεργειακές λύσεις που παρέχει στήνει και ειδικούς χώρους πώλησης έξυπνων προϊόντων τελευταίας τεχνολογίας.

Στα νέα καταστήματα που θέλει να δημιουργήσει στόχος είναι να υπάρχει ο διαθέσιμος χώρος οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν  προϊόντα smart living, από έξυπνες κάμερες ή  έξυπνες λάμπες μέχρι σκούπες ρομπότ και ηλεκτρικά scooter, κάτι που ήδη αναπτύσσει η Κωτσόβολος.

Και franchise..

Σημειώνεται ότι πρόσφατα η εταιρεία έδωσε τη δυνατότητα σε ιδιώτες να αποκτήσουν εταιρικό κατάστημα μέσω franchise.

Στο πλαίσιο του εντυπωσιακού μετασχηματισμού της Επιχείρησης με επίκεντρο τις επενδύσεις στην πράσινη μετάβαση, την ψηφιοποίηση και την πελατοκεντρική προσέγγιση που έχει πραγματοποιήσει την τελευταία 4ετία η διοίκηση Στάσση, η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα αποφάσισε να αξιοποιήσει το μοντέλο της δικαιόχρησης και να δώσει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να αποκτήσουν κατάστημα ΔΕΗ μέσω του προγράμματος «ΔΕΗ mystore».

Πρόκειται για ένα μοντέλο επιχειρηματικής ανάπτυξης το οποίο, σύμφωνα με την Επιχείρηση, δημιουργεί ένα ιδιαίτερα ελκυστικό και προσοδοφόρο όφελος για τον συνεργάτη-franchisee.

Συγκεκριμένα, με βάση όσα γνωστοποίησε στον ιστότοπό της, η ΔΕΗ δημιούργησε ένα portfolio συνεργασίας franchise, το οποίο περιλαμβάνει ανταγωνιστική και ανταποδοτική εμπορική πολιτική, πλήρη υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του καταστήματος και της εξυπηρέτησης των πελατών, συνεχή εκπαίδευση του συνεργάτη-franchisee και του προσωπικού του, συμβουλευτική από εξειδικευμένη ομάδα, εγχειρίδια λειτουργίας και διαφημιστική επικοινωνία εστιασμένη στα καταστήματα ΔΕΗ.

Συγκεκριμένα, τα καταστήματα θα λειτουργούν με το μοντέλο δικαιοχρησίας, το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του ακινήτου. Προβλέπεται, ωστόσο, ότι την κατασκευή και διαμόρφωση καταστήματος την αναλαμβάνει εξολοκλήρου η ΔΕΗ, το κατάστημα παραδίδεται «με το κλειδί στο χέρι», ενώ γίνεται υπομίσθωση από τη ΔΕΗ στον δικαιοδόχο.

Τα επτά βήματα

Τα απαραίτητα βήματα για να γίνει κανείς franchisee ενός καταστήματος ΔΕΗ είναι, σύμφωνα με όσα έχουν γνωστοποιηθεί, η υποβολή αίτησης μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας, η πραγματοποίηση συνέντευξης με εξωτερικό συνεργάτη της ΔΕΗ, συνέντευξη με την ομάδα franchise της ΔΕΗ, ακολούθως η σύσταση της εταιρείας, η υπογραφή σύμβασης συνεργασίας, η αγορά αποθέματος και εκπαίδευση από την ομάδα franchise της ΔΕΗ και τέλος, η έναρξη λειτουργίας καταστήματος.

Όπως επισημαίνει η ΔΕΗ, η αξιολόγησή βασίζεται σε πολλαπλούς άξονες, οι οποίοι ενδεικτικά περιλαμβάνουν την εκπαίδευση και την εμπειρία, τις υποχρεώσεις προς το κράτος και τους ασφαλιστικούς φορείς, καθώς και χρηματοοικονομικά στοιχεία, όπως το εισόδημα, τα έξοδα, τα δάνεια, το διαθέσιμο κεφάλαιο κ.ά. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να εκδηλώσει ενδιαφέρον για περισσότερα από ένα καταστήματα, αλλά μπορεί να υποβάλλει μόνο μία αίτηση ανά κατάστημα.

Να σημειωθεί πως η ΔΕΗ επιλέγει το ακίνητο και την τοποθεσία όπου θα ανοίξει το κατάστημα. Στην παρούσα φάση τα καταστήματα για τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί ενδιαφέρον είναι σε Βούλα, Κηφισιά και Πετρούπολης, με την προθεσμία υποβολής αίτησης ενδιαφέροντος να λήγει στις 29.08.2023.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας