Tη διακοπή της λειτουργίας διυλιστηρίου στο Λος Άντζελες μέχρι το τέλος του επόμενου έτους ανακοίνωσε η Phillips 66.
Το διυλιστήριο, με ικανότητα διύλισης 139.000 βαρελιών/ημέρα, το οποίο αντιπροσωπεύει περίπου το 8,57% της διυλιστικής ικανότητα της Καλιφόρνια, μπορεί να παράγει 85.000 βαρέλια βενζίνης ημερησίως και 65.000 βαρέλια diesel και jet fuel ημερησίως.
Η κίνηση αυτή ακολουθεί την πρόσφατη υπογραφή από τον κυβερνήτη της Καλιφόρνια, Gavin Newsom, σχετικής νομοθεσίας που εξουσιοδοτεί τις ρυθμιστικές αρχές της πολιτείας να επιβάλλουν τα επίπεδα αποθεμάτων καυσίμων και να εγκρίνουν τα προγράμματα συντήρησης των διυλιστηρίων, με στόχο τη σταθεροποίηση των τιμών των καυσίμων.
Το κλείσιμο του διυλιστηρίου της Phillips 66 θα περιορίσει περαιτέρω την προσφορά σε μια πολιτεία που ήδη ταλαιπωρείται από το υψηλό κόστος των καυσίμων. Στην Καλιφόρνια έχουν κλείσει άλλα δύο διυλιστήρια από το 2020, συμπεριλαμβανομένου ενός της Phillips 66. Η πολιτεία είναι γεωγραφικά απομονωμένη από τους μεγάλους κόμβους διύλισης των ΗΠΑ στην Gulf Coast και στις Μεσοδυτικές Πολιτείες, αναγκάζοντάς την είτε να παράγει τα δικά της καύσιμα είτε να βασίζεται σε εισαγωγές από την Ασία, τον Καναδά ή αλλού.
Το Λος Άντζελες εισάγει επί του παρόντος περίπου 140.000 βαρέλια διυλισμένων προϊόντων ημερησίως, κυρίως από την Ασία, με MR tankers. Η Braemar σε σχετική ανάλυση σημειώνει ότι το κλείσιμο του διυλιστηρίου θα οδηγήσει σε άνοδο τις εισαγωγές από την Ασία και αλλού, γεγονός που θα αυξήσει τη ζήτηση σε τονομίλια για product tankers.
Επιπλέον, το Λος Άντζελες εισάγει περίπου 500.000 βαρέλια αργού πετρελαίου/ημέρα, κυρίως από τον Καναδά και τη Μέση Ανατολή, τα οποία μεταφέρονται με δεξαμενόπλοια Suezmax και VLCC. Η Braemar εξηγεί ότι, χωρίς τη ζήτηση από το διυλιστήριο της Phillips στο Λος Άντζελες, οι εισαγωγές αργού είναι πιθανό να μειωθούν στο λιμάνι, με αποτέλεσμα να μειωθεί η ζήτηση για πετρελαιοφόρα με προορισμό τις δυτικές ακτές των ΗΠΑ κατά το ισοδύναμο δύο VLCC τον μήνα.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά