Μενού Ροή
Πως ρωσικό δεξαμενόπλοιο αποφεύγει τις αμερικανικές κυρώσεις

Το πρώτο ρωσικό δεξαμενόπλοιο που επιχείρησε να παραδώσει αργό ενώ βρισκόταν υπό τις αμερικανικές κυρώσεις πραγματοποίησε μυστική μεταφορά φορτίου σε άλλο πλοίο, σε ένα δείγμα των προσπαθειών της Μόσχας να υπονομεύσει την αποτελεσματικότητα των αμερικανικών περιορισμών στον στόλο της, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.

Στο SCF Primorye επιβλήθηκαν κυρώσεις από το Γραφείο Ελέγχου Εξωτερικών Περιουσιακών Στοιχείων του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών τον Οκτώβριο, μετά τις οποίες δεν φόρτωσε ξανά πετρέλαιο για περίπου έξι μήνες. Αλλά στα τέλη Απριλίου, το δεξαμενόπλοιο πήγε στο ρωσικό λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας, το Νοβοροσίσκ, και παρέλαβε ένα φορτίο αργού τύπου Urals, προτού ξεκινήσει ένα ταξίδι 7.500 μιλίων σε μια τοποθεσία περίπου 70 μίλια ανατολικά της Σιγκαπούρης.

Η Ρωσία έχει στείλει περίπου 3,4 εκατ. βαρέλια αργού την ημέρα μέχρι στιγμής φέτος, αξίας περίπου 37 δισ. δολαρίων στο σημείο εξαγωγής, και η παράκαμψη των δυτικών κυρώσεων αποτέλεσε μέρος της κατάστασης αυτής. Τα έσοδα από το πετρέλαιο στον κρατικό προϋπολογισμό αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50% τον Μάιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, καθώς οι τιμές του αργού αυξήθηκαν και η χώρα προσαρμόστηκε στα μέτρα. Παρ' όλα αυτά, τα παραποιημένα logistics στα οποία εμπλέκεται η SCF Primorye δείχνουν ότι υπάρχουν εμπόδια στο εμπόριο.

Λίγο μετά την άφιξή του ανατολικά της Σιγκαπούρης, το δεξαμενόπλοιο εξαφανίστηκε από το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης ή AIS, όπου τα εμπορικά πλοία μεταδίδουν τη θέση και τον προορισμό τους για λόγους ασφαλείας. Το AIS μπορεί να απενεργοποιηθεί από το πλήρωμα του πλοίου.

Ωστόσο, μετά την εξαφάνισή του, δορυφορικές εικόνες έδειξαν ότι το πλοίο μετέφερε το φορτίο του σε ένα άλλο πλοίο, το Ocean Hermana, στις 3 Ιουνίου. Η μυστική μεταφορά θα βοηθούσε θεωρητικά όποιον αγοράζει το πετρέλαιο να αποστασιοποιηθεί από τη συναλλαγή με ένα πλοίο στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις και από κάθε κίνδυνο περαιτέρω ενεργειών από το Υπουργείο Οικονομικών. Η ταυτοποίηση του πλοίου υποδοχής καθιστά δύσκολη την απόκρυψη της προέλευσης του φορτίου. 

Το SCF Primorye, το οποίο είχε στη διάθεσή του περίπου 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, ανήκει στη ρωσική κρατική εταιρεία πετρελαιοφόρων Sovcomflot PJSC. Η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει, ανέφερε το Bloomberg.

Τα δύο πλοία αναγνωρίστηκαν από το Bloomberg με βάση τις διαστάσεις τους, τη διαμόρφωση του καταστρώματος και τον χρωματισμό τους. Η ταυτότητα και των δύο επιβεβαιώθηκε από την TankerTrackers.com Inc., η οποία ειδικεύεται στην ερμηνεία δορυφορικών εικόνων για τον εντοπισμό δεξαμενόπλοιων που παραβιάζουν τις κυρώσεις. 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας