Ο τρίτος παγκοσμίως όμιλος ναυτιλίας MSC με έδρα την Ελβετία, ο ιταλικός ναυπηγός Fincantieri και ο όμιλος φυσικού αερίου Snam, ενώνουν τις δυνάμεις τους με σκοπό την κατασκευή του πρώτου κρουαζιερόπλοιου με καύσιμο υδρογόνο στον κόσμο.
Οι τρεις εταιρείες θα εξετάσουν μια σειρά υλικοτεχνικών και τεχνολογικών ζητημάτων τους επόμενους 12 μήνες για να αξιολογήσουν πως θα αναπτύξουν το έργο, ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση.
Το πράσινο υδρογόνο μπορεί να παραχθεί χωρίς ορυκτά καύσιμα, χρησιμοποιώντας ανανεώσιμη ενέργεια για να χωρίσει το νερό σε μια διαδικασία που ονομάζεται ηλεκτρόλυση και επομένως μπορεί να είναι χωρίς εκπομπές σε πλήρη κύκλο ζωής.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ενός στοιχείου καυσίμου, εκπέμποντας μόνο υδρατμούς και θερμότητα.
Αυτός ο τύπος «πράσινου» υδρογόνου έχει μεγάλες δυνατότητες να συμβάλει στην μείωση των εκπομπών ρύπων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, είτε σε καθαρή μορφή είτε ως καύσιμο που προέρχεται από υδρογόνο.
Οι δηλώσεις
Ο Pierfrancesco Vago, Εκτελεστικός Πρόεδρος του Cruise Division του MSC Group, δήλωσε: «Ως εταιρεία που έχει εδώ και πολύ καιρό επικεντρώσει την περιβαλλοντική αειφορία, θέλουμε να βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής επανάστασης για τον κλάδο μας και το υδρογόνο μπορεί να συμβάλει σημαντικά σε αυτό. Ωστόσο, σήμερα τα επίπεδα παραγωγής παραμένουν χαμηλά και το καύσιμο υδρογόνου απέχει πολύ από το να είναι διαθέσιμο σε κλίμακα. Με αυτό το έργο, παίρνουμε το προβάδισμα για να φέρουμε αυτήν την πολλά υποσχόμενη τεχνολογία στον στόλο μας και στον κλάδο, ενώ στέλνουμε το ισχυρότερο δυνατό μήνυμα στην αγορά σχετικά με το πόσο σοβαρά λαμβάνουμε τις περιβαλλοντικές μας δεσμεύσεις. Καθώς προχωρούμε με την ανάπτυξη της απαιτούμενης θαλάσσιας τεχνολογίας, θα δούμε επίσης ότι οι πάροχοι ενέργειας σημειώνουν και αυξάνουν την παραγωγή για να το ξεκλειδώσουν, και ότι οι κυβερνήσεις και ο δημόσιος τομέας μπαίνουν για να παρέχουν την απαραίτητη υποστήριξη για ένα έργο που είναι κρίσιμο για την απαλλαγή από τον άνθρακα της κρουαζιέρας και της ναυτιλίας. "
Ο Giuseppe Bono, Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri είπε: «Κάθε ευκαιρία για νέες λύσεις και τεχνολογίες αποτελεί πηγή ανάπτυξης για εμάς. Αυτό μας επιτρέπει να προσφέρουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες καινοτομίες για να ελαχιστοποιήσουμε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ».
Υδρογόνο και βιολογικό αέριο
Ο Marco Alverà, Διευθύνων Σύμβουλος της Snam, δήλωσε: «Το υδρογόνο θα μπορούσε να είναι βασικός παράγοντας για την επίτευξη του στόχου των καθαρών μηδενικών εκπομπών στη ναυτιλία, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, καθώς και σε όλους τους τομείς που είναι δύσκολο να μειωθούν. Η Snam δεσμεύεται για συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για βιώσιμες βαριές μεταφορές - οδικές, σιδηροδρομικές και θαλάσσιες - προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων αερίων όπως υδρογόνο και βιολογικό αέριο. Αυτή η συμφωνία για εμάς αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για να αξιοποιήσουμε την εμπειρία, τις ικανότητες και τις τεχνολογίες μας στα πράσινα αέρια και την ενεργειακή απόδοση, προκειμένου να συμβάλλουμε στην πλήρη απαλλαγή από τον άνθρακα της ναυτιλιακής αλυσίδας αξίας, συμπεριλαμβανομένων των λιμένων και της εφοδιαστικής, η οποία θα είναι όλο και πιο σημαντική τις οικονομίες μας. "