Μενού Ροή
Υδρογόνο: Επί τάπητος η Εθνική Στρατηγική

Παρουσιάζεται σήμερα στο Ζάππειο η Εθνική Στρατηγική για το υδρογόνο που θα τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση.

Η όλη στρατηγική εκτυλίσσεται σε τρεις χρονικές φάσεις, μια αφορά την περίοδο 2022-2027), η δεύτερη φάση την περίοδο 2025-2030 και η τρίτη φάση ωρίμανσης την περίοδο 2027-2035.

Προς ώρας η τεχνολογία ανάπτυξης του εναλλακτικού αυτού καυσίμου είναι σε αρχικό στάδιο ωστόσο οι ελπίδες και τα σχέδια είναι πολλά για πιλοτικά έργα, προσαρμογές σε υφιστάμενες υποδομές αλλά και νέες επενδύσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει σε παραγωγή υδρογόνου ύψους 20 εκατομμυρίων μετρικών τόνων έως το 2030 (από 11 που ήταν προηγουμένως) για να ενισχύσει την στρατηγική της της κλιματικής ουδετερότητας, όσο και για την ταχεία απεξάρτηση από το ενεργειακό φυσικό αέριο. Σύμφωνα με την Εθνική Στρατηγική, στόχος είναι η εγχώρια παραγωγή 3.500 γιγαβατωρών υδρογόνου το 2030 από ηλεκτρόλυση που θα κινητοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 3-4 δισ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό έχουν ήδη πάρει «πράσινο φως» για κρατική χρηματοδότηση -έχοντας ενταχθεί στο πρώτο κύμα του IPCEI (Έργα Σημαντικού Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος) «Υδρογόνο» Hy2Tech το έργο Η2CAT της εταιρείας B&T Composites που αφορά υποδομές από ανθρακονήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά ή την αποθήκευση υδρογόνου και το GreenHippo της Advent Technologies για την κατασκευή μονάδας παραγωγής ηλεκτρολυτών και κυψελών καυσίμου για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία.

Τον Σεπτέμβριο κοινοποιήθηκε στην Ε.Ε. προς ένταξη στο δεύτερο κύμα του IPCEI με κωδικό Ηy2Use (εφαρμογές υδρογόνου στη βιομηχανία) το έργο της ΤΙΤΑΝ, H2CEM, που αφορά την παραγωγή, αποθήκευση και χρήση πράσινου υδρογόνου για καύση προς παραγωγή ενέργειας σε κλιβάνους με στόχο την απανθρακοποίηση των μονάδων της τσιμεντοβιομηχανίας.

Επίσης τρέχει και το έργο Blue Med της Motor Oil για την παραγωγή μπλε υδρογόνου πολύ χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος, καθώς και πράσινου υδρογόνου για μεταφορά, διανομή και χρήση σε βιομηχανία (διυλιστήρια) και μεταφορές (λεωφορεία και πλοία), όπως και τα έργα αναβάθμισης των αγωγών του ΔΕΣΦΑ ώστε να μπορούν να υποδεχτούν Υδρογόνο. Τα έργα αυτά του ΔΕΣΦΑ εντάσσονται στην ανάγκη για δημιουργία διαδρόμων μεταφοράς υδρογόνου στην Ε.Ε. στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας European Hydrogen Backbone, με την Ελλάδα να αποτελεί μέρος του “Διαδρόμου Ε” (Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη) που μπορεί να συνδέσει χώρες με καλές προοπτικές για παραγωγή υδρογόνου, με δυνητικούς αγοραστές από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (Αυστρία, Γερμανία).

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της COP27 (διεξάγεται 6 με 18 Νοεμβρίου, στο  Σαρμ ελ Σέιχ της Αιγύπτου) οργανώνεται την Τρίτη 8 Νοεμβρίου, ειδική ημέρα στην οποία θα διερευνηθεί η κλιμάκωση μιας οικονομίας υδρογόνου μέσω συνεργασίας όλων των συμμετεχόντων στην αλυσίδα εφοδιασμού. 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας