Μενού Ροή
Οι υποδομές φυσικού αερίου πρέπει να τρέξουν για το πράσινο υδρογόνο και το βιομεθάνιο - Η έκκληση Gallo και τα προβλήματα

Την ώρα που το πράσινο υδρογόνο γίνεται ολοένα και πιο σημαντική πηγή καθαρής ενέργειας, οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες ενέργειας πρέπει να προετοιμαστούν για μια απότομη αύξηση στην παραγωγή τα επόμενα χρόνια και να διασφαλίσουν ότι διαθέτουν τη σωστή υποδομή για τη μεταφορά του.

Ήδη έχει ξεκινήσει η δημιουργία διαδρόμων υδρογόνου, όπως η σύνδεση Ισπανίας – Ολλανδίας στην Ευρώπη. Με την προσαρμογή αυτή οι εταιρείες θα μπορούσαν μακροπρόθεσμα να εξοικονομήσουν  χρήματα και χρόνο καθώς και να υποστηρίξει τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε ανανεώσιμες εναλλακτικές. Αυτό τον μήνα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Italgas, Paolo Gallo, τόνισε τη σημασία της κατασκευής υποδομής φυσικού αερίου που είναι ικανή να μεταφέρει υδρογόνο ως μέσο επίτευξης των στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ο Gallo δήλωσε, «Σήμερα κινούμαστε γύρω από το φυσικό αέριο, αλλά αύριο θα έχουμε βιομεθάνιο ,  καθαρό υδρογόνο που θα χρησιμοποιηθεί για την απανθρακοποίηση του συστήματος. Επομένως, είναι εξαιρετικά σημαντικό οι υποδομές να είναι έτοιμες να δεχτούν διαφορετικά είδη αερίων σε κατάσταση ανάμειξης».

Το πράσινο υδρογόνο, που παράγεται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και όχι ορυκτών καυσίμων για την ηλεκτρόλυση, μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στην πράσινη μετάβαση. Σε αντίθεση με την αιολική ή την ηλιακή ενέργεια, το πράσινο υδρογόνο είναι ένας ευέλικτος φορέας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διάφορους τρόπους, όπως στα καύσιμα για μεταφορά. Αν και το μεγαλύτερο μέρος του υδρογόνου παράγεται με τη χρήση ορυκτών καυσίμων επί του παρόντος, τις επόμενες δεκαετίες αναμένεται έκρηξη της παραγωγής πράσινου υδρογόνου εξαιτίας των κυβερνητικών πολιτικών αλλά και της αυξημένης πίεσης στις ενεργειακές εταιρείες για απαλλαγή από τον άνθρακα.

Ήδη εταιρείες ενέργειας αναζητούν τρόπους προσαρμογής των υπαρχόντων αγωγών για να τους καταστήσουν κατάλληλους για τη μεταφορά υδρογόνου. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες στοχεύουν να χρησιμοποιήσουν την υπάρχουσα υποδομή φυσικού αερίου για τη μεταφορά υδρογόνου, με αρκετές πρόσφατες μελέτες και πιλοτικές φάσεις δοκιμών να δείχνουν θετικά αποτελέσματα. Η χρήση των υφιστάμενων αγωγών μπορεί να μειώσει το κόστος μεταφοράς υδρογόνου, αλλά οι αγωγοί πρέπει να αξιολογηθούν για να διαπιστωθεί εάν είναι κατάλληλοι για μεταφορά υδρογόνου, λαμβάνοντας υπόψη ζητήματα όπως διαρροή, ανίχνευση διαρροής, επιπτώσεις του υδρογόνου στα στοιχεία του αγωγού και στους τελικούς χρήστες, διάβρωση, συντήρηση , και μέτρηση της ροής αερίου.

Η πιθανή χρήση αγωγών φυσικού αερίου για τη μεταφορά υδρογόνου γίνεται όλο και πιο δημοφιλές θέμα, καθώς πολλές κυβερνήσεις επιταχύνουν τα σχέδια για την αύξηση της παραγωγής φυσικού αερίου και των υποδομών τους. Αυτό φαίνεται στις ΗΠΑ, οι οποίες, αμφιλεγόμενα, διαθέτουν έναν αγωγό έργου LNG 13 εγκαταστάσεων κατά μήκος της ακτής του Κόλπου των ΗΠΑ στη Λουιζιάνα και το Τέξας. Ο Καναδάς κατασκευάζει επίσης την πρώτη του εγκατάσταση μεταφοράς LNG, μετά από χρόνια πίεσης από εταιρείες ενέργειας. Αυτό αντανακλά το παγκόσμιο αίσθημα ότι το φυσικό αέριο θα είναι κρίσιμο για την επίτευξη της πράσινης μετάβασης. Η ΕΕ αποφάσισε πέρυσι ότι το φυσικό αέριο θα χρησιμοποιηθεί ως μεταβατικό καύσιμο στη μεσοπρόθεσμη στροφή σε πράσινες εναλλακτικές λύσεις ως μέσο απομάκρυνσης από πιο ρυπογόνα ορυκτά καύσιμα, όπως το πετρέλαιο και ο άνθρακας. Αυτό οδήγησε πολλές εταιρείες ενέργειας να ανακοινώσουν νέα έργα φυσικού αερίου για την επόμενη δεκαετία. Αυτή η περιφερειακή ώθηση παραγωγής επιταχύνθηκε περαιτέρω από τις ελλείψεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τις επακόλουθες κυρώσεις στη ρωσική ενέργεια πέρυσι.

Καθώς οι εταιρείες αναπτύσσουν νέα έργα φυσικού αερίου με την υποστήριξη των κρατικών κυβερνήσεων – ενδεχομένως σε αντίθεση με τις εθνικές πολιτικές για το κλίμα – θα πρέπει να εξετάσουν τη δυνατότητα χρήσης νέων αγωγών για τη μεταφορά εναλλακτικών ενεργειών, όπως το πράσινο υδρογόνο και η αμμωνία, για να διασφαλιστεί ότι οι νέες υποδομές δεν πάει χαμένη καθώς η ζήτηση για φυσικό αέριο μειώνεται τελικά. Φέτος, το Open Grid Europe (OGE) ανακοίνωσε ότι ο πρώτος αγωγός φυσικού αερίου μεγάλων αποστάσεων στη Γερμανία μετατρέπεται για χρήση υδρογόνου. Ο αγωγός μήκους 46 χιλιομέτρων στα βορειοδυτικά της χώρας θα είναι έτοιμος να μεταφέρει υδρογόνο από το 2025. Το έργο αποτελεί μέρος του έργου GET H2 Nukleus και χρηματοδοτείται από την πρωτοβουλία Σημαντικού Έργου Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος της ΕΕ (IPCEI). Η προσαρμογή του αγωγού αναμένεται να βοηθήσει τις εταιρείες της βαριάς βιομηχανίας και τις μεσαίες επιχειρήσεις να συνδεθούν με την παροχή υδρογόνου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας