Ο παγκόσμιος στόλος οικολογικών πλοίων με κινητήρες διπλού καυσίμου αντιπροσωπεύει πλέον το 7,4% του συνολικού παγκόσμιου στόλου, παρουσιάζοντας μεγάλη αύξηση σε σχέση με το 3,2% που είχε καταγραφεί το 2018, σύμφωνα με δεδομένα της Intermodal.
Όπως αναφέρεται, το 84% αυτής της χωρητικότητας που χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα αποτελείται από πλοία με κινητήρες διπλού καυσίμου LNG, αριθμώντας 1.248 πλοία συνολικής χωρητικότητας 102,93 εκατομμυρίων gross tons. Επιπλέον, το ποσοστό των πλοίων διπλού καυσίμου στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών (orderbook) αυξάνεται σταθερά, φτάνοντας το 52%, από μόλις 16% το 2018. Το τρέχον βιβλίο παραγγελιών διπλού καυσίμου περιλαμβάνει 1.821 πλοία με συνολική χωρητικότητα 143 εκατομμυρίων gross tons, εκ των οποίων τα 1.042 είναι πλοία διπλού καυσίμου LNG, αντιπροσωπεύοντας 103,74 εκατομμύρια gross tons.
Η άνοδος του "πράσινου" στόλου φαίνεται να οφείλεται στην αυστηροποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου, καθώς και στις πολυάριθμες χρηματοδοτικές ευκαιρίες που παρέχει το πλαίσιο των Αρχών Ποσειδώνα (Poseidon Principles). Οι Αρχές Ποσειδώνα, που ξεκίνησαν πριν από πέντε χρόνια, αποτελούν ένα παγκόσμιο πλαίσιο για χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ώστε να αξιολογούν και να δημοσιοποιούν την ευθυγράμμιση των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων τους με τους κλιματικούς στόχους, με στόχο την προώθηση της απανθρακοποίησης στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι κατευθυντήριες γραμμές στοχεύουν στην ενίσχυση της χρηματοδότησης περιβαλλοντικά βιώσιμων πλοίων και στη μείωση των εκπομπών άνθρακα της ναυτιλίας.
Στην πέμπτη Ετήσια Έκθεση Αποκάλυψης των Αρχών Ποσειδώνα αποκαλύφθηκε ότι 35 τράπεζες από 14 χώρες έχουν υπογράψει το πλαίσιο, εκπροσωπώντας σχεδόν το 80% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου χρηματοδότησης πλοίων. «Η εφαρμογή των Αρχών Ποσειδώνα στο παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο χρηματοδότησης πλοίων προχωρά, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευση για βιώσιμη χρηματοδότηση πλοίων παρά τις πολλές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν», ανέφερε ο Νίκος Ταγκούλης, Ανώτερος Αναλυτής της Intermodal.
«Ενώ η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλιακή βιομηχανία κερδίζει έδαφος, όπως αποδεικνύεται από την αυξανόμενη παρουσία περιβαλλοντικά φιλικών πλοίων στον στόλο και το βιβλίο παραγγελιών, η μειωμένη δραστηριότητα ανακύκλωσης των τελευταίων ετών εμποδίζει τον εκσυγχρονισμό του στόλου. Ο ρυθμός διάλυσης πλοίων θα είναι κρίσιμος παράγοντας προς παρακολούθηση το επόμενο έτος, καθώς μια πιθανή αύξηση στον όγκο διάλυσης θα μπορούσε να διευκολύνει τον εκσυγχρονισμό και να υποστηρίξει περαιτέρω την πράσινη μετάβαση», κατέληξε.
Αυξάνεται ο παγκόσμιος στόλος πλοίων με κινητήρες διπλού καυσίμου
Η άνοδος του "πράσινου" στόλου φαίνεται να οφείλεται στην αυστηροποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου, καθώς και στις πολυάριθμες χρηματοδοτικές ευκαιρίες που παρέχει το πλαίσιο των Αρχών Ποσειδώνα (Poseidon Principles).
Αυξάνεται ο παγκόσμιος στόλος πλοίων με κινητήρες διπλού καυσίμου