Η τύχη του ελληνόκτητου τάνκερ Sounion που μετέφερε φορτίο ιρακινού πετρελαίου (1 εκατομμύρια βαρέλια αργού σύμφωνα με την ιστοσελίδα Argus) για λογαριασμό της Motor Oil και δέχθηκε επίθεση από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης στα στενά του Σουέζ βρέθηκε στο επίκεντρο της τηλεδιάσκεψης της διοίκησης της Motor Oil με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα εξαμήνου του ομίλου. Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος κ. Πέτρος Τζαννετάκης σημείωσε πως έπειτα από τη διεθνή πίεση που άσκησαν αρκετές χώρες, οι Χούθι συμφώνησαν να επιτρέψουν την ρυμούλκηση του πλοίου που πλέει ακυβέρνητο στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από την επίθεση της 21ης Αυγούστου, εν μέσω έντονων ανησυχιών για πιθανή διαρροή του φορτίου του που θα μπορούσε να προκαλέσει οικολογική καταστροφή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο διάσωσης οργανώθηκε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σε συνεργασία με Ευρωπαίους και περιφερειακούς ηγέτες, όπως ο πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν. Το σχέδιο προβλέπει τη μεταφορά του φορτίου σε άλλο τάνκερ και τη ρυμούλκηση του «Sounion» σε ασφαλές λιμάνι, πιθανότατα στο Τζιμπουτί.
Ο εκπρόσωπος των Χούθι Μοχάμεντ Αμπντουλσαλάμ επιβεβαίωσε με ανάρτησή του στο Χ ότι οι αντάρτες έδωσαν άδεια για τη ρυμούλκηση του πλοίου, «σε συνέχεια των κρούσεων που δέχθηκαν από σειρά κρατών και ιδίως ευρωπαϊκών».
Ο κ. Τζαννετάκης έκανε λόγο για ελεγχόμενες επιπτώσεις από την καθυστέρηση στην παράδοση του φορτίου και δη για μια προσωρινή πίεση στις ταμειακές ροές τον επόμενο μήνα που αναμένεται να εκτονωθεί στη συνέχεια.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα θέματα, ο κ. Τζαννετάκης υπογράμμισε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο «Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής» (κοινοπραξία των Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και αναμένεται η σύνδεσή της με το Δίκτυο Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας. Η μονάδα αναμένεται να τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία το φθινόπωρο και σε εμπορική λειτουργία στις αρχές του 2025.
Για την έκτακτη εισφορά στα κέρδη του 2023, ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι το ποσό θα οριστικοποιηθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου και ενδεχομένως να είναι χαμηλότερο από την πρόβλεψη των 205 εκατ. ευρώ στις οικονομικές καταστάσεις εξαμήνου.
Όσον αφορά την ΕΛΛΑΚΤΩΡ και μετά την άσκηση τον Ιούνιο από τη Reggeborgh του δικαιώματος προαίρεσης αγοράς (call option) για το 2,99% από το 7,47% που έχει συμφωνηθεί να επαναγοραστεί στα 1,75 ευρώ ανά μετοχή, η επόμενη ανάλογη συναλλαγή αναμένεται τέλη Δεκεμβρίου με αρχές Ιανουαρίου, καθώς απαιτείται να μεσολαβήσει διάστημα έξι μηνών από την πρώτη επαναγορά.
O κ. Τζαννετάκης έκανε εκτενή αναφορά και στον βραχίονα ΑΠΕ της Motor Oil MΟRE και την αυξανόμενη συνεισφορά του στην κερδοφορία του Ομίλου. Η εγκατεστημένη ισχύς του πράσινου χαρτοφυλακίου αυξήθηκε στα 839 MW στο τέλος Ιουνίου (από 772 MW την αντίστοιχη περίοδο του 2023), ενώ τα EBITDA του κλάδου ανήλθαν σε 63 εκατ. ευρώ από 54 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Τέλος, ο ίδιος προεξόφλησε συνέχεια της θετικής πορείας του α εξαμήνου και στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Η Motor Oil ανακοίνωσε την Τρίτη αύξηση του όγκου πωλήσεων για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μεγαλύτερη παραγωγή του διυλιστηρίου της εταιρείας, ενώ τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 639 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 19,3% σε ετήσια βάση και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 362 εκατ. ευρώ από 275,41 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2023, ενισχυμένα κατά 31,4%.