Μενού Ροή
pothoulakis
Μπάρμπα Στάθης: Ο ολιστικός μετασχηματισμός, η διάκριση Platinum και οι νέες επενδύσεις

Αποτελεί το κορυφαίο σε πωλήσεις εμπορικό σήμα στον κλάδο τροφίμων στη χώρα μας, το 7ο σε πωλήσεις εμπορικό σήμα των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), μπαίνει σχεδόν στα εννέα από τα δέκα νοικοκυριά, παραμένει leader στην αγορά εδώ και 55 χρόνια με μερίδιο αγοράς άνω του 50%, ενώ είναι η εταιρεία που άνοιξε νέους δρόμους για τους αγρότες, ούσα η πρώτη που εφάρμοσε τη συμβολαιακή γεωργία στην Ελλάδα.

Ο λόγος για την εταιρεία Μπάρμπα Στάθης, που αποτελεί το «διαμάντι» του ομίλου Vivartia και συνεχίζει να καινοτομεί και να εφαρμόζει στο 100% τους όρους αειφορίας και βιωσιμότητας, καταφέρνοντας να εξελίσσεται διαρκώς. Κάθε επένδυση που κάνει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει περιβαλλοντική διάσταση, ενώ πλέον το 30% της ενέργειας που καταναλώνει παράγεται από φωτοβολταϊκά πάνελ που έχει δημιουργήσει στις στέγες των μονάδων της.

Επίσης η εταιρεία επενδύει διαρκώς σε λιγότερο ενεργοβόρες τεχνολογίες όπως οι ψυκτικοί θάλαμοι με ρομποτική παλετοποίηση που δεν μπαίνει καθόλου άνθρωπος μέσα, κάτι που έχει 70% μείωση κόστους ενέργειας.

Επίσης, η Μπάρμπα Στάθης, σταθερή στη δέσμευσή της στην προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, έλαβε επίσημη επικύρωση για τους βραχυπρόθεσμους στόχους της σχετικά με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από την Παγκόσμια Πρωτοβουλία "Science Based Targets" (SBTi).

Η πρωτοβουλία SBTi είναι μία παγκόσμια κίνηση που ενθαρρύνει τις εταιρείες να αναλαμβάνουν δράση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, θέτοντας στόχους που βασίζονται στην επιστήμη και συνάδουν με τη Συμφωνία του Παρισιού, η οποία αποσκοπεί στον περιορισμό της ανόδου της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5°C.

Οι στόχοι

Συγκεκριμένα, οι στόχοι της Μπάρμπα Στάθης αφορούν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε όλα τα πεδία δραστηριότητας (Scope 1, 2, και 3) και έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης έως το 2030. Ειδικότερα, η εταιρεία δεσμεύεται δημόσια για απαλλαγή από τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και στοχεύει να μειώσει τις απόλυτες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030 για τα πεδία 1 & 2 κατά 42%, για το πεδίο 3 κατά τουλάχιστον 25% και τις εκπομπές FLAG του πεδίου 3 κατά τουλάχιστον 30 %.

Πως μπήκε στο 1% των εταιρειών στον κόσμο

Η εταιρεία Μπάρμπα Στάθης έχει πετύχει την παγκόσμιου βεληνεκούς διάκριση Platinum, μια διάκριση που έχει πάρει μόνο το 1% των εταιρειών παγκοσμίως που αξιολογήθηκαν από τον φορέα EcoVadis, σχετικά με τις επιδόσεις της στη βιώσιμη ανάπτυξη και το ESG.

Η κορυφαία επίδοση επιβεβαιώνει τη σταθερή δέσμευση της εταιρείας στη βιώσιμη επιχειρηματικότητα μέσα από τις άριστες βαθμολογίες της και στις τέσσερις κατηγορίες που αξιολογεί η EcoVadis: Περιβάλλον, Εργασιακά Θέματα & Ανθρώπινα Δικαιώματα, Βιώσιμη Εφοδιαστική Αλυσίδα, και Επιχειρηματική Ηθική.

Όπως σημείωσε στη συνέντευξη τύπου της Μπάρμπα Στάθης την περασμένη Παρασκευή η καθηγήτρια κα Φοίβη Κουντούρη, «η διάκριση Platinum είναι ένα μεγάλο επίτευγμα σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι μια εξαιρετικά δύσκολη διάκριση. Ο μετασχηματισμός της Μπάρμπα Στάθης είναι κάτι που θα πρέπει να κάνουν όλες οι επιχειρήσεις του κόσμου στην Ευρώπη και αλλού, αλλά και όλες οι κυβερνήσεις. Άλλος δρόμος δεν υπάρχει, πλην από αυτόν της αειφορίας».

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Μπάρμπα Στάθης κ. Νικήτας Ποθουλάκης τόνισε μεταξύ άλλων πως η καινοτομία είναι στο DNA της επιχείρησης, ενώ όλες οι λειτουργίες της δουλεύουν με κουλτούρα ESG (περιβάλλον, κοινωνία, εταιρική διακυβέρνηση). Συνάμα, τόνισε πως η εταιρεία έχει ορίσει τα 950 ευρώ ως κατώτερο μισθό και αυτός είναι ένας από τους λόγους που παραμένει ελκυστική εργασιακά.

Τι έδειξε η μελέτη για το συνολικό αποτύπωμα της εταιρείας

Στη συνέντευξη τύπου της Παρασκευής παρουσιάστηκε μελέτη αναφορικά με τις κοινωνικές και οικονομικές επιδράσεις της Μπάρμπα Στάθης στην Ελλάδα για την περίοδο 2019-2023. Η μελέτη που ποσοτικοποιεί τις επιδράσεις της εταιρείας και των δραστηριοτήτων της στους τομείς της οικονομίας και της απασχόλησης, εκπονήθηκε με την επιστημονική επίβλεψη του Εργαστήριου Έρευνας για την Κοινωνικοοικονομική και Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα (ReSEEs) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η Μπάρμπα Στάθης παρουσιάζει αύξηση του Κοινωνικό – Οικονομικού της Αποτυπώματος κατά 46% το 2023 σε σχέση με το 2019, ενώ στο Εθνικό Εισόδημα και στην Απασχόληση, η εταιρεία έχει σημειώσει αύξηση της συνολικής της επίδρασης κατά 48% και 33% αντίστοιχα το ίδιο διάστημα.

Η συνολική συνεισφορά στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της χώρας για την πενταετία (2019 – 2023) εκτιμάται σε 507 εκατ. ευρώ και για το ίδιο διάστημα, η συνολική επίδραση της εταιρείας στα δημόσια έσοδα, μέσω των φόρων και των εισφορών που προκύπτουν από τη δραστηριότητά της, εκτιμώνται στα 118 εκατ. ευρώ.

barbastathis

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμβολή της Μπάρμπα Στάθης και στην εγχώρια απασχόληση, αφού για κάθε μία άμεση θέση εργασίας που προσφέρει υποστηρίζονται τρεις επιπλέον θέσεις εργασίας στην ελληνική οικονομία. Ειδικότερα, η μέση ετήσια άμεση επίδραση στην απασχόληση για την περίοδο 2019 – 2023, εκτιμάται σε 570 θέσεις εργασίας, αποτελώντας το 3% κατά μέσο όρο του εργατικού δυναμικού που απασχολήθηκε στον κλάδο Φρούτων και Λαχανικών για τη συγκεκριμένη περίοδο.

Εκτόπισμα και μεγέθη

Η Μπάρμπα Στάθης διαθέτει σήμερα δύο παραγωγικές μονάδες και έως το τέλος του 2024 θα φτάσει να απασχολεί πάνω από 700 εργαζόμενους, η πλειοψηφία των οποίων εργάζεται στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας, στη Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία έκανε κύκλο εργασιών 108,8 εκατ. ευρώ το 2023 και επενδύσεις 7,7 εκατ. για την ίδια περίοδο, συνεργάζεται με περισσότερους από 1.400 προμηθευτές, και εξάγει ετησίως από 4.300 τόνους προϊόντων σε 22 χώρες σε όλον τον κόσμο.

Το νέο επενδυτικό πλάνο

Όπως τόνισε ο κ. Ποθουλάκης, η εταιρεία δρομολογεί από το 2025 νέο πενταετές επενδυτικό πλάνο ύψους 20 έως 30 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αφορά την αύξηση της δυναμικότητας και της παραγωγικότητας, της βελτίωσης του εργασιακού περιβάλλοντος, την υποστήριξη της παραγωγής κ.α. Συνάμα, η εταιρεία επιχειρεί να επεκταθεί τόσο γεωγραφικά όσο και προϊοντικά προκειμένου να αντιμετωπίσει τις μεγάλες προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής.

Έτσι η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση νέων εκτάσεων για καλλιέργειες, όπου μπορεί να συγκροτήσει clusters με μονάδες παραγωγής για την επέκταση της. «Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και δυστυχώς στο μέλλον θα τεθεί θέμα επάρκειας τροφίμων», τόνισε ο κ. Ποθουλάκης. «Ήδη φέτος οι αποδόσεις των χωραφιών στη χώρα μας είναι μειωμένες από 15 ως 30% σε σχέση με πέρυσι», τόνισε.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας