Μενού Ροή
Η επόμενη ημέρα μετά τη φωτιά στο διυλιστήριο της Motor Oil - Tι συμβαίνει με την παραγωγή και τις παραδόσεις

Ένα μήνα μετά τη φωτιά που ξέσπασε στο διυλιστήριο της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους, παρά το κλείσιμο μίας μονάδας αργού πετρελαίου συνεχίζεται με σταθερή ροή η εξαγωγή φορτίων και προμηθειών, με δυναμικότητα 180.000 βαρέλια ημερησίως, επισημαίνει σε εκτενές ρεπορτάζ ο εξειδικευμένος ενεργειακός ιστότοπος Argus Media.Η φωτιά ξέσπασε το απόγευμα της 17ης Σεπτεμβρίου και σύμφωνα με την εταιρεία προκάλεσε ζημιές και τραυμάτισε 3 υπαλλήλους. Σύμφωνα με την Motor Oil αποτέλεσμα της πυρκαγιάς ήταν το διυλιστήριο να λειτουργεί με "μειωμένη δυναμικότητα".

Η Motor Oil έχει διατηρήσει κλειστά τα χαρτιά της σχετικά με την επιχειρησιακή κατάσταση της μονάδας, αν και μια από τις μονάδες απόσταξης αργού πετρελαίου (CDU) έκλεισε λόγω της πυρκαγιάς και παραμένει εκτός λειτουργίας, κάτι που αποδεικνύεται από τη σημαντική μείωση των παραδόσεων αργού πετρελαίου. Εμπορικές, προμηθευτικές και αγοραστικές εταιρείες στην αγορά ασφάλτου μέσω φορτίων και φορτηγών δήλωσαν ότι η διακοπή λειτουργίας της CDU, που εκτιμούν ότι μπορεί να διαρκέσει 3-6 μήνες, δεν προκάλεσε σημαντικά προβλήματα φόρτωσης ή προμήθειας ασφάλτου, με την παραγωγή να μην επηρεάζεται τόσο σοβαρά όσο για άλλα προϊόντα, κυρίως το καύσιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο (HSFO). Η διακοπή συνέβαλε στην αύξηση των διαφορών διύλισης για φορτηγά HSFO του Ρότερνταμ έναντι των συμβολαίων Ice Brent, οδηγώντας σε επιπλέον κόστος για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2023.

Συμμετέχοντες στην αγορά ασφάλτου επεσήμαναν επίσης τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση σε βασικές εξαγωγικές αγορές, όπως η Ρουμανία και μεγάλο μέρος της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης, πριν από την αναμενόμενη επιβράδυνση δραστηριοτήτων κατά τη χειμερινή περίοδο — καθώς και την παρατεταμένη επιβράδυνση της ζήτησης ασφάλτου σε οδικά έργα στη Δυτική Αφρική λόγω των βροχών — που συνέβαλαν στη μείωση των τιμών των φορτίων ασφάλτου.

Μια συνεχής ροή φορτίων ασφάλτου των 4.000 τόνων που εξάγεται από την Helleniq Energy, τον άλλο παραγωγό ασφάλτου στην Ελλάδα, μέσω διαγωνισμών και spot συναλλαγών — με έναν νέο διαγωνισμό στις 18 Οκτωβρίου για φόρτωση φορτίου 4-6 Νοεμβρίου στο διυλιστήριό της στον Ασπρόπυργο (137.000 βαρέλια την ημέρα) — έχει προσθέσει στην υπερπροσφορά στην ανατολική Μεσόγειο. Οι συμμετέχοντες στην αγορά ανέφεραν ότι οι τελευταίες προσφορές φορτίων Motor Oil για τυπικά μεγέθη φορτίων στη Μεσόγειο, περίπου 5.000 τόνων, έγιναν με εκπτώσεις της τάξης των 10$/τόνο fob σε σύγκριση με τα φορτία HSFO στη Μεσόγειο, ενώ οι εξαγωγές της Helleniq αναφέρθηκαν με εκπτώσεις τουλάχιστον 15$/τόνο fob, χωρίς να παρατηρείται αύξηση των διαφορών μετά την πυρκαγιά.

Το τελευταίο φορτίο ασφάλτου που φορτώθηκε στους Αγίους Θεοδώρους ήταν στο πλοίο Iver Accord (5.897 dwt), που αναχώρησε την Τρίτη από το τερματικό σταθμό με προορισμό το Djen Djen, Αλγερία. Το πλοίο Lilstella (7.944 dwt), ναυλωμένο από διεθνή εμπορική εταιρεία, θα πραγματοποιήσει τη δεύτερη συνεχόμενη φόρτωση ασφάλτου στον Κόρινθο όταν φτάσει στις 24 Οκτωβρίου, με το πρώτο φορτίο να φορτώνεται βάσει των προσυμφωνημένων ημερομηνιών και το ίδιο πρόγραμμα φόρτωσης να αναμένεται και για το δεύτερο.
Μια άλλη διεθνής εμπορική εταιρεία μετέφερε ένα φορτίο από τους Αγίους Θεοδώρους στη Μοχαμmedia, φτάνοντας στις 19 Οκτωβρίου με το πλοίο Poestella (8.021 dwt), χωρίς να αναφέρονται προβλήματα φόρτωσης. Το πλοίο Stella Maris (4.531 dwt) μετέφερε ένα φορτίο από την Κόρινθο σε εγκατάσταση αποθήκευσης στη Θεσσαλονίκη — φτάνοντας στις 2 Οκτωβρίου — για περαιτέρω αποστολή μέσω φορτηγών σε εσωτερικές εξαγωγικές αγορές, όπως η Ρουμανία, όπου το ελληνικό προϊόν παραμένει εξαιρετικά ανταγωνιστικό από άποψη τιμής.

Τα μόνα προβλήματα φόρτωσης αναφέρθηκαν τις πρώτες μέρες μετά την πυρκαγιά στις 17 Σεπτεμβρίου, όταν ένα μεγάλο φορτίο φορτώθηκε στο τερματικό σταθμό MOH στο δεξαμενόπλοιο Bitu Atlantic (45.986 dwt), με καθυστέρηση και με μικρότερο όγκο από τον προγραμματισμένο. Το φορτίο αυτό μεταφέρθηκε στον τερματικό σταθμό της Rubis στην Λομέ, Τόγκο, στη Δυτική Αφρική.

Το διυλιστήριο του Κορίνθου είναι ένα από τα κορυφαία διυλιστήρια παραγωγής και εξαγωγής ασφάλτου στην Ευρώπη, με εξαγωγές περίπου 1,1 εκατομμύρια τόνους πέρυσι, από λίγο πάνω από 800.000 τόνους το 2022. Η Helleniq Energy αύξησε τις εξαγωγές φορτίων ασφάλτου στον Ασπρόπυργο στους 100.000 τόνους πέρυσι από 70.000 τόνους το 2022. Έξι φορτία ασφάλτου, συνολικού όγκου περίπου 24.000 τόνων, θα έχουν φορτωθεί στον Ασπρόπυργο μέχρι τις 25 Οκτωβρίου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας