Η πρόσφατη αποδυνάμωση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων έχει οδηγήσει σε εκ νέου στροφή των tankers μεγαλύτερου μεγέθους στη μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Braemar, αρκετά Suezmax δεξαμενόπλοια επικεντρώνονται στη μεταφορά ντίζελ από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη.
Την περασμένη εβδομάδα (έως και τις 10 Ιανουαρίου), τουλάχιστον πέντε πλοία συμμετείχαν στη μεταφορά παραγώγων πετρελαίου από την Ινδία και τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη. Μάλιστα, τα περισσότερα αναγκάστηκαν να προβούν αρχικά σε καθαρισμό των δεξαμενών τους προκειμένου να απομακρυνθούν τα υπολείμματα αργού πετρελαίου.
Η τάση αυτή, όπως υπογραμμίζει η Braemar, οφείλεται στην ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των clean tankers στα τέλη του 2024 και στην πτώση των ναύλων των crude tankers την ίδια περίοδο.
Παράλληλα, δεν πρόκειται για την πρώτη φορά που καταγράφεται στροφή των tankers μεγαλύτερου μεγέθους στην clean αγορά. Το δ΄ τρίμηνο του 2024, 12 διαφορετικά VLCCs και 35 διαφορετικά Suezmaxes γύρισαν «πλάτη» στο αργό πετρέλαιο και μετέφεραν παράγωγά του.
Πηγή: naftikachronika.gr