Ψήφο εμπιστοσύνης για μια ακόμα φορά στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας αποτελεί το νέο ομολογιακό δάνειο που ετοιμάζεται να εκδώσει κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία.
Θυμίζεται συνολικά ότι η αγορά εταιρικών ομολόγων του Χρηματιστηρίου Αθηνών την τελευταία πενταετία, έχει καταγράψει 23 εκδόσεις, συγκεντρώνοντας κεφάλαια άνω των 4 δισ. ευρώ, με μεγάλη συμμετοχή επενδυτών, θεσμικών αλλά και ιδιωτών που έχουν απορροφήσει μάλιστα το 60% της ζήτησης. Το 2021 ήταν έτος ρεκόρ, με επτά εκδόσεις που συγκέντρωσαν 1,4 δισ.ευρώ ενώ ήδη τους δύο πρώτους μήνες του 2022 έγιναν δύο εκδόσεις.
Σε αυτό το περιβάλλον σημαντική κινητικότητα παρουσίασε ο ναυτιλιακός κλάδος.
Τον δρόμο άνοιξε τον Μάιο του 2021 η Costamare Participations της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Ακολούθησε η Capital Product Partners του επιχειρηματία Βαγγέλη Μαρινάκη, τον Οκτώβριο του 2021 πετυχαίνοντας υπερκάλυψη κατά 5,3 φορές ενώ το τρίτο ναυτιλιακό ομόλογο εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2022 από την εταιρεία Safe Bulkers, που παρά το δυσμενές κλίμα της περιόδου πέτυχε υπερκάλυψη κατά 1,65 φορές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ναυτιλιακά ομόλογα κατέγραψαν σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, από θεσμικούς αλλά και από ιδιώτες επενδυτές ενώ οι προοπτικές της εν λόγω αγοράς είναι σημαντικές.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τo νέο ναυτιλιακό ομόλογο θα εκδοθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Η νέα αυτή έκδοση αναμένεται σε μια συγκυρία κατά την οποία τα ζητήματα της ενεργειακής ασφάλειας είναι πιο κρίσιμα από ποτέ, με την ελληνική ναυτιλία να διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο. Άλλωστε η προοπτική της ναυτιλίας ως πλωτή αλυσίδα για τη μεταφορά του LNG αποδεικνύεται μονόδρομος για την ενεργειακή αυτονομία της χώρας αλλά και της Ευρώπης συνολικά.
Στην πράσινη ναυτιλία
Σε αυτή τη συνθήκη, οι ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν LNG έχουν την τιμητική τους καθώς έχουν αναλάβει τον σημαντικό ρόλο της μεταφοράς του «νέου καυσίμου». Γι’ αυτό και φαίνεται πως η επιλογή μεγάλης ναυτιλιακής για έκδοση (νέου) ομολόγου τις επόμενες μέρες γίνεται την κατάλληλη περίοδο. Πρόκειται για ναυτιλιακή που μαθαίνουμε ότι επενδύει συστηματικά στη λεγόμενη πράσινη ναυτιλία και σε στόλο LNG με στόχο να αξιοποιήσει τη συγκυρία…
Το είχε κάνει με μεγάλη επιτυχία και το 2021 με μεγάλη συμμετοχή από ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές και υπερκάλυψη πάνω από 5 φορές… Τώρα θέλει να σηκώσει νέο ομόλογο επιπλέον 100 εκατ. ευρώ.