Πολλαπλά deals, συμφωνίες για συνεργασία και συμπράξεις πάσης φύσεως καταγράφονται τον τελευταίο διάστημα στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, με τις εταιρείες και τους ισχυρούς «παίκτες» του κλάδου της ενέργειας να λαμβάνουν θέσεις για την επόμενη ημέρα, όταν θα ωριμάσει σταδιακά αυτή η δραστηριότητα.
Η ΔΕΗ blue, στις 14 Ιουνίου εξαγόρασε την εταιρεία παροχής υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης Garge, μια γοργά αναπτυσσόμενη startup, μέσα στον Ιούλιο η nrg του ομίλου Βαρδινογιάννη προχώρησε στην εξαγορά του 60% της εταιρείας Automotive Solutions, ο όμιλος εταιρειών Globalsat-Teleunicom προχώρησε σε συμφωνία με την Carrefour (και άλλες εταιρείες λιανεμπορίου) για την προοδευτική τοποθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα καταστήματα πανελλαδικά, ενώ χθες ο όμιλος ΕΛΠΕ ανακοίνωσε ότι θα «χτίσει» ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, στο πάρκινγκ του Μεγάρου Μουσικής.
Ολοένα και περισσότερες εταιρείες αποκτούν σχέση με την ηλεκτροκίνηση, είτε από την πλευρά του παρόχου, είτε από την πλευρά του πελάτη, χρήστη ή δέκτη των σημείων φόρτισης. Η ηλεκτροκίνηση, παρά τις ενστάσεις αρκετών, κερδίζει γοργά έδαφος σε βαθμό που ίσως πριν από ένα ή δύο χρόνια να μην ήταν καθόλου αναμενόμενο.
Κερδίζει έδαφος η ηλεκτροκίνηση
Σύμφωνα με τα στοιχεία, αυξάνεται σταθερά το μερίδιο αγοράς των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και στη χώρα μας, παρά τα προβλήματα που εξακολουθεί να εμφανίζει όλη η αλυσίδα αυτής της κατηγορίας οχημάτων. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τα επαναφορτιζόμενα BEV – PHEV ανήλθαν στο 6,9% επί των συνολικών ταξινομήσεων το 2021 έναντι 2,6% το 2020 και 0,5% το 2019, κυρίως λόγω της υιοθέτησης κινήτρων από πλευράς της Πολιτείας.
Σε απόλυτα νούμερα, το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα έναντι 2.135 το 2020 (2.178 ηλεκτρικά έναντι 679 το 2020 και 190 το 2019 και 4.789 υβριδικά έναντι 1.456 το 2020 και 290 το 2019).
«Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι ηλεκτρικό», σύμφωνα με τον Δημήτρη Πάτσιο, Γενικό Διευθυντή του ΣΕΑΑ, σε τοποθέτησή του στο 5ο Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022. Ο ίδιος υποστήριξε πως στην Ελλάδα συντελείται αξιοσημείωτη άνοδος στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς κατά τους πρώτους μήνες της τρέχουσας χρονιάς το μερίδιο των οχημάτων αυτών έφτασε στο 8%, υπογραμμίζοντας ότι φέτος εκτιμάται ότι θα ταξινομηθούν 8.000 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα.
Βεβαίως, συγκριτικά με άλλες χώρες της Ευρώπης, η Ελλάδα υπολείπεται στο ποσοστό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, καθώς στην Ευρώπη οι ταξινομήσεις επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων κυμάνθηκαν στο 18,9%.
Το άνοιγμα του ομίλου Βαρδινογιάννη στην ηλεκτροκίνηση
Η nrg του ομίλου Βαρδινογιάννη προχώρησε στην εξαγορά του 60% της εταιρείας Automotive Solutions, που αποτελεί σημαντικό παίκτη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με δραστηριότητα από το 2002. Η εν λόγω εταιρεία διαθέτει μία ευρεία γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων και λύσεων και με την εξαγορά αυτή, η nrg εδραιώνει τη θέση της ως πρωτοπόρος εταιρεία ενέργειας στο χώρο του e-mobility και της βιώσιμης μικροκινητικότητας.
Ο σχεδιασμός του ομίλου Βαρδινογιάννη όμως δεν σταματά σε αυτή την εξαγορά. Οι ευκαιρίες που διαβλέπει η διοίκηση της εταιρείας είναι σημαντικές για αυτό και πρόκειται εντός του έτους να γίνουν και άλλες κινήσεις προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της παρουσίας της εταιρείας σε αυτό τον κλάδο.
Ο σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνει και νέα επέκταση με συνέργειες, ενώ ο στόχος για το δίκτυο φορτιστών της nrg είναι να φτάσει τους 1.000 σταθμούς φόρτισης έως τα τέλη του έτους. Στην ουσία η εταιρεία έχει στη διάθεσή της την τεχνογνωσία, τους πόρους, τον σχεδιασμό και έως τέλος του έτους και το δίκτυο για να πρωταγωνιστήσει στο συγκεκριμένο κλάδο.
Η εξαγορά της ΔΕΗ
Η ΔΕΗ που διαθέτει σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα (ΔΕΗ Blue), προχώρησε πριν από περίπου ένα μήνα στην εξαγορά της εταιρείας παροχής υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης Carge. Πρόκειται για startup που έχει αναπτύξει λογισμικό για εφαρμογές οι οποίες, μεταξύ άλλων, δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη να πλοηγηθεί μέσα από έναν ψηφιακό χάρτη φθάνοντας στον σταθμό φόρτισης από την καλύτερη και ταχύτερη διαδρομή. Η σχετική τεχνολογία μπορεί να δώσει επίσης μια σειρά από άλλες πληροφορίες όπως την υγεία της μπαταρίας του οχήματος κ.α.
Στόχος της ΔΕΗ είναι έως το τέλος του 2022 να έχει εγκαταστήσει 1.000 σταθμούς φόρτισης, οπότε θα «παντρέψει» τις ψηφιακές υπηρεσίες της Garde για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των οδηγών. Παράλληλα, έως το 2025 στοχεύει σε ένα δίκτυο 10.000 δημόσια προσβάσιμων φορτιστών.
ΕΛΠΕ και Μέγαρο Μουσικής
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε συνεργασία με τον όμιλο Ελληνικά Πετρέλαια δημιούργησε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, με συνολικά δέκα σταθμούς φόρτισης, στον υπόγειο χώρο στάθμευσης του Μεγάρου Μουσικής. Αυτή η φιλική προς το περιβάλλον νέα υπηρεσία παρέχεται δωρεάν τους τρεις πρώτους μήνες, σε όλους όσους σταθμεύουν στο πάρκινγκ του Μεγάρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την ευρύτερη περιοχή του κέντρου.
Οι συγκεκριμένοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), ονομαστικής ισχύος 22 kW ο καθένας, έχουν τοποθετηθεί στο δεύτερο επίπεδο (P2) του υπόγειου χώρου στάθμευσης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Πρόκειται για ένα έργο που θα βελτιώσει τις υφιστάμενες υποδομές του εμβληματικού κτιρίου της πρωτεύουσας, στηρίζοντας την βιώσιμη κινητικότητα των επισκεπτών και των εργαζομένων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Blink Charging Hellas και όμιλοι λιανεμπορίου
O Όμιλος εταιρειών Globalsat-Teleunicom, ως εμπορικός αντιπρόσωπος της Blink Charging Hellas, προχώρησε σε συμφωνία με την Carrefour για την προοδευτική τοποθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα καταστήματά της πανελλαδικά. Μια συμφωνία που έρχεται ως συνέχεια με αντίστοιχες συμφωνίες με την Praktiker, τα Intersport, τους φούρνους Απολλώνιο και τα γυμναστήρια Alter Life και προβλέπει την άμεση εγκατάσταση ταχυφορτιστών σε υπάρχοντα καταστήματα και την πρόβλεψη δημιουργίας σταθμών φόρτισης στο υπό ανάπτυξη δίκτυο καταστημάτων.
Η ανάπτυξη των σημείων φόρτισης της Blink, τα οποία ξεπερνούν τα 400 πανελλαδικά, στοχεύει στον διπλασιασμό των σταθμών φόρτισης μέχρι το τέλος του 2023 και υλοποιείται σε τέσσερις κατευθύνσεις: δημιουργία σταθμών σε δίκτυα καταστημάτων, όπως της Praktiker, των Intersport και της Carrefour, δημιουργία σταθμών σε ξενοδοχεία και χώρους εστίασης και αναψυχής όπως το St. George Lycabettus Hotel Athens και η αλυσίδα Απολλώνιο, εγκατάσταση ταχυφορτιστών στα εθνικά οδικά δίκτυα και τέλος δημιουργία σταθμών στις εγκαταστάσεις μεγάλων εταιρειών.
Ο νέος κύκλος του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά
Ανοίγει αυτές τις ημέρες ο νέος κύκλος του προγράμματος χρηματοδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά, όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση επιδότησης για την αγορά ή μακροχρόνια μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος και την αγορά ηλεκτρικού δίκυκλου, τρίκυκλου ή ποδήλατου. Επίσης, μπορούν να επιδοτηθούν για την εγκατάσταση στην κύρια κατοικία τους (για φυσικά πρόσωπα) ή στο χώρο εργασίας (για επιχειρήσεις) «έξυπνου» φορτιστή ή για την απόσυρση παλιού οχήματος.
Η Επιδότηση αφορά το 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ και το ίδιο ποσό για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς. Το ΥΠΕΝ επιβραβεύει την απόσυρση με 1.000 ευρώ και την επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή με 500 ευρώ.
Επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ χορηγείται για αγορά αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ και για οικογένειες με τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα (1.000 ευρώ για τρία εξαρτώμενα τέκνα, και επιπλέον 1.000 ευρώ ανά επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο έως και 4.000 ευρώ). Ανάλογη επιδότηση χορηγείται και για την αγορά αυτοκινήτου και μικρο-αυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.
Παρέχεται επίσης δυνατότητα εκχώρησης δικαιώματος είσπραξης επιδότησης στην εταιρεία πώλησης. Σε ότι αφορά τα δίκυκλα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 ευρώ για την αγορά τους (κατηγορία L5e έως L7e -επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τα μικρο-αυτοκίνητα).
EY: Ανεβαίνει η ζήτηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Έφτασε το 52% παγκοσμίως
Σε έρευνα της ΕΥ που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα 18 Ιουλίου, βγήκαν πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία για τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην κοινωνία και τους καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ηλεκτροκίνηση παγκοσμίως έχει φτάσει σε σημείο καμπής, καθώς, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της παγκόσμιας έρευνας της EY, Mobility Consumer Index, το 52% των καταναλωτών που προσανατολίζονται στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, επιθυμούν την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η έρευνα καταγράφει ένα ποσοστό άνω του 50% στη συγκεκριμένη μέτρηση, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση 22 μονάδων σε μόλις δύο χρόνια.
Η έρευνα, που διεξήχθη σε δείγμα 13.000 καταναλωτών σε 18 χώρες, καταδεικνύει ότι οι αγοραστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη (π.χ. Ιταλία - 73%) και στην Ασία (π.χ. Κίνα - 69%, Νότια Κορέα - 63%), παρουσιάζονται περισσότερο αποφασισμένοι για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, σε αντίθεση με τους καταναλωτές στην Αυστραλία (38%) και στις ΗΠΑ (29%).
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον πρωταρχικό παράγοντα που ωθεί τους συμμετέχοντες στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος (38%), ενώ οι αυξανόμενοι περιορισμοί και επιβαρύνσεις στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, ως σημαντική ανησυχία (34%).
Η έρευνα, επίσης, σημειώνει ότι όσοι προσανατολίζονται στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα. Το 88% δηλώνουν ότι θα πλήρωναν περισσότερα, ενώ το 35% είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν 20% επιπλέον ή και περισσότερο.