«Συνεργαζόμαστε με όλους τους παρόχους που δημιουργούν δίκτυα οπτικών ινών, όπου υπάρχει η ανάγκη να προσφέρουμε υπηρεσίες για τους πελάτες μας. Η ΔΕΗ αυτή τη στιγμή περνάει ίνες σε περιοχές που υπάρχει ήδη το δικό μας δίκτυο οπτικών ινών. Παρ’ όλα αυτά, θα ήμασταν θετικοί να αγοράσουμε χονδρική από τη ΔΕΗ σε περιοχές που δεν είναι στο δικό μας πλάνο. Στο πλαίσιο αυτό το δοκιμάζουμε και πιλοτικά».
Αυτό απάντησε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ κ. Κώστας Νεμπής σε ερώτηση για την πιθανότητα συνεργασίας με τη ΔΕΗ και αν υπάρχει ανταγωνισμός στα δίκτυα οπτικών ινών που αμφότερες οι εταιρείες «περνούν», με τον ΟΤΕ φυσικά να είναι κυρίαρχος, ενώ η ΔΕΗ έχει μπει σε αυτό τον τομέα τα τελευταία χρόνια.
Ήταν η πρώτη συνέντευξη Τύπου για τον νέο επικεφαλής του ομίλου ΟΤΕ, που μετά από πεντέμισι χρόνια στην Κροατία, ως επικεφαλής του κροατικού… ΟΤΕ, της Hrvatski Telekom, που και αυτή ανήκει στον όμιλο Deutsche Telekom.
Αναφορικά με το πως θα αντιμετωπίσει ο όμιλος ΟΤΕ τον ενεργειακό τομέα από εδώ και πέρα, ο κ. Νεμπής επισήμανε πως δεν υπάρχει κάποιο πλάνο αλλαγής, αλλά ούτε είναι σε προτεραιότητα ο κλάδος αυτός, πλην των όποιων διαδικασιών και συμμετοχών έχει ήδη ο όμιλος. Στο πλαίσιο αυτό, επισήμανε πως ο ΟΤΕ μέσω των Data Centers που διαθέτει, παράγει 2,85 μεγαβάτ, τα οποία επαρκούν για τις ανάγκες του οργανισμού.
Σχετικά με το δίκτυο οπτικών ινών, επισήμανε πως ο ΟΤΕ έχει έως σήμερα 1,6 εκατ. συνδέσεις, έως το τέλος του 2024 θα έχει φτάσει περίπου στις 1,7 εκατ., ενώ ο στόχος είναι τα 3 εκατ. συνδέσεις, κάτι που απαιτεί περίπου τρία με τριάμισι χρόνια από σήμερα. Επίσης τόνισε πως ο ΟΤΕ έχει σήμερα (μακράν) το μεγαλύτερο δίκτυο καλωδίων στην Ελλάδα με 21 χιλιάδες χιλιόμετρα καλώδια και συνεχίζει να επενδύσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο «νέος» ΟΤΕ του 2030
Παρουσιάζοντας το όραμα για τον ΟΤΕ του 2030, ο κ. Νεμπής επισήμανε πως «θέλουμε ο Όμιλος ΟΤΕ, ο κορυφαίος τηλεπικοινωνιακός πάροχος στην Ελλάδα, να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης, οδηγώντας παράλληλα και την Ελλάδα προς στις κορυφαίες θέσεις ψηφιοποίησης στην Ευρώπη».
Το νέο όραμα για τον ΟΤΕ του 2030 βασίζεται σε τρεις βασικές δεσμεύσεις: πρώτον,να παρέχει την καλύτερη εμπειρία πελάτη μέσα από κορυφαία ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες συνδεσιμότητας, δεύτερον να παραμείνει σε θέση οδηγού στα δίκτυα νέας γενιάς και τρίτον, να διαμορφώσει ένα ακόμη πιο σύγχρονο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες,πάντα με την υποστήριξη των ανθρώπων του.
Οι τρεις πυλώνες της στρατηγικής
Μιλώντας για την ανανεωμένη στρατηγική στην οποία θα στηριχτεί ο οργανισμός για τη νέα εποχή, ο επικεφαλής του ΟΤΕ ανέφερε τους εξής: Ανάπτυξη, Μετασχηματισμός, Διαφοροποίηση.
Για την Ανάπτυξη των εσόδων της εταιρείας, ο κ. Νεμπής έχει θέσει πέντε βασικές προτεραιότητες. Το δίκτυο Fiber-to-the-Home (FTTH) συνεχίζει να επεκτείνεται με στόχο να καλύψει το 65% της χώρας έως το 2027. «Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε την πλειονότητα των ευρυζωνικών πελατών μας σε οπτική ίνα ή σε υβριδικές υποδομές Fixed Wireless Access σε περιοχές που δεν προβλέπονται να καλυφθούν από οπτική ίνα – δική μας ή εναλλακτικών παρόχων.
Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, στόχος είναι η αύξηση διείσδυσης της νόμιμης συνδρομητικής τηλεόρασης από το περίπου 30% που είναι σήμερα, κοντά στο μέσο όρο της Ε.Ε. δηλ. στο 50%.
Ο κ. Νεμπής πρόσθεσε πως «οι πρόσφατες συμφωνίες με την NOVA και το Netflix, αλλά και τα επιπλέον μέτρα κατά της πειρατείας που προσδοκούμε σύντομα να φέρει η κυβέρνηση, θα βοηθήσουν σίγουρα προς αυτήν την κατεύθυνση».
Η Telecom είναι ένα παγκόσμιο brand
Ο κ. Νεμπής αναφορικά με την… έμφαση που δίνει ο οργανισμός πλέον στο brand Telecom (παραμερίζοντας σταδιακά το ΟΤΕ), επισήμανε πως «έχουμε ξεκινήσει εδώ και καιρό να το αξιοποιούμε συμπληρωματικά με τη μάρκα μας COSMOTE, για την οποία είμαστε πολύ περήφανοι, γιατί κατατάσσεται στις πιο αγαπητές μάρκες ανεξαρτήτως κλάδου στην Ελλάδα. Ωστόσο, αξιοποιούμε και τη μάρκα Telekom που έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια, στέκεται ισάξια στις top 10 παγκοσμίως και μας δίνει επιπλέον δυναμική και διεθνές εκτόπισμα».
Μάλιστα, επισήμανε πως «η Telekom είναι πλέον το κορυφαίο brand στον κόσμο στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και ένα από τα κορυφαία brand ανεξαρτήτως κλάδου. Είναι ένας όμιλος με παρουσία σε πάνω από 50 χώρες, έχει πάνω από 300 εκατ. πελάτες και απασχολεί πάνω από 200.000 εργαζόμενους. Το μέγεθός της, της επιτρέπει να έχει περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας από οποιονδήποτε άλλο. Google, Apple, SpaceX, Perplexity, OpenAI, Nvidia και Netflix είναι μόνο μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συνεργασιών της Telekom».
Η υψηλή φορολογία, το box και το payzy
Σχετικά με την υψηλή φορολογία στον κλάδο τηλεπικοινωνιών, ο κ. Νεμπής σημείωσε πως «είμαστε στις 2-3 χώρες στην Ευρώπη με την υψηλότερη φορολογία σε σταθερή, κινητή και TV, κατάλοιπο της μνημονιακής περιόδου. Έχει γίνει η πρώτη κίνηση με την κατάργηση του φόρου 5% στις υψηλές ταχύτητες σταθερής. Ελπίζω να υπάρξει και συνέχεια».
Για την υπηρεσία παραγγελίας φαγητού BOX, σημείωσε πως «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την πορεία του BOX. Έχει ήδη φτάσει τους 1 εκατ. πελάτες και δέχεται 40.000 παραγγελίες την ημέρα. Και έχουμε ακόμη δρόμο». Για την υπηρεσία ηλεκτρονικών πληρωμών payzy, σημείωσε πως «έχει φτάσει τους 400.000 πελάτες, ενώ 2.000 επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει το payzypro. Ήδη έχει λανσαριστεί και στην γερμανική αγορά, ενώ θέλουμε να το αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο».
Τα 2.600 ακίνητα της OTE Estate
Αναφορικά με τα σχεδόν 2.600 ακίνητα που διαθέτει ο όμιλος ΟΤΕ ανά την Ελλάδα, αποτελώντας – μαζί με τη ΔΕΗ – την εταιρεία με τα περισσότερα ακίνητα στη χώρα, ο κ. Νεμπής επισήμανε πως «τα αξιοποιούμε όλα, ενώ δεν υπάρχει προς το παρόν κάποιο σχέδιο για την ΟΤΕ Estate. Όσα δεν χρησιμοποιούμε εμείς, τα νοικιάζουμε σε τρίτους» επισήμανε, κάτι που αποφέρει περίπου 5 εκατ. ευρώ έσοδα ετησίως.