Πολύ ικανοποιητική πορεία τηρουμένων των συνθηκών της αγοράς έχει το νέο επταετές ομόλογο που εκδίδει η CPLP Holdings, μέλος του ομίλου Capital Product Partners L.P. συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, του οποίου η δημόσια προσφορά ξεκίνησε χθες το πρωί και θα ολοκληρωθεί αύριο Παρασκευή το απόγευμα.
Η εταιρεία ζητάει 100 εκατ. ευρώ για να υποστηρίξει το μεγάλο της «πράσινο» επενδυτικό πρόγραμμα που πρωτίστως εστιάζεται σε νέας γενιάς πλοία που μπορούν να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG, ενώ η ζήτηση στις τάξεις εγχώριων μικροεπενδυτών αλλά και θεσμικών επενδυτών είναι εξαιρετική. Βεβαίως, ρόλο σ’ αυτό ασφαλώς παίζει και το επιτόκιο το οποίο διαμορφώθηκε μεταξύ 4,40% και 4,90% που σε μια τόσο δύσκολη επενδυτική συγκυρία, είναι λίαν ελκυστικό για τους μικρούς ιδιώτες επενδυτές.
Πρόκειται για το 4ο ναυτιλιακό ομόλογο που εκδίδεται από ναυτιλιακή εταιρεία τους τελευταίους 14 μήνες, με την εταιρεία του Β. Μαρινάκη να είναι η πρώτη με δύο εκδόσεις. Θυμίζουμε ότι το άνοιγμα της ελληνικής ναυτιλίας στην ελληνική χρηματιστηριακή και επενδυτική αγορά έκανε η Costramare το Μάιο του 2021 με ομόλογο 100 εκατ. ευρώ, ακολούθησε η CPLP Holdings τον Οκτώβριο του ίδιου έτους με έκδοση 150 εκατ. ευρώ, ενώ το φετινό Φεβρουάριο η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου «σήκωσε» άλλα 100 εκατ. ευρώ.
Η ναυτιλία «σηκώνει» 450 εκατ. ευρώ σε μόλις 14 μήνες
Αυτό σημαίνει πως μέσα σε μόλις 14 μήνες, η ελληνική ναυτιλία θα έχει σηκώσει 450 εκατ. ευρώ από την ελληνική αγορά, ένα ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, που μαρτυρά μάλιστα και τη δυναμική που αναπτύσσει αυτή η καινούρια αγορά, αλλά ίσως και την… κρυμμένη ή υποτιμημένη δυναμική της ελληνικής κεφαλαιαγοράς. Σε μια συγκυρία που δεν υπάρχουν νέες εισαγωγές εταιρειών, με μεγάλες εταιρείες – leader στους κλάδους των φαρμάκων, της προσωπικής υγιεινής, του λιανικού εμπορίου και της ξενοδοχείας να απέχουν από τα χρηματιστηριακά δρώμενα, είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρο στοιχείο ότι η ναυτιλία «μάζεψε» σχεδόν μισό δισ. ευρώ μέσα σε 14 μήνες.
Εκτός των άλλων αυτή η καινούρια αγορά, ανοίγει στους Έλληνες επενδυτές έναν νέο πυλώνα αποδόσεων, ενώ η ελληνική ναυτιλία έρχεται εγγύτερα προς τη χώρα, σε μια συγκυρία εξαιρετικά κρίσιμη, με τον «πόλεμο» στην ενέργεια να μαίνεται, καθιστώντας και το ρόλο της θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και άλλων καυσίμων ιδιαίτερα καθοριστική. Ο πόλεμος Ρωσίας Ουκρανίας και η απόφαση της Ε.Ε. να απεξαρτηθεί από το ρωσικό αέριο, φέρνει στο προσκήνιο την αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG, και της ανάγκη μεταφοράς του δια θαλάσσης.
Πλωτή… γέφυρα μεταφοράς «πράσινης» ενέργειας
Επιπλέον, το επενδυτικό πρόγραμμα υπό εκτέλεση έρχεται σε συνέχεια της επέκτασής του ομίλου στον τομέα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου μέσω της αγοράς έξι πλοίων LNG τελευταίας τεχνολογίας κατά τη διάρκεια του 2ου εξαμήνου του 2021, κίνηση που σηματοδοτεί εμφατικά και την στροφή της Capital Product Partners σε τομείς και τεχνολογίες της ναυτιλίας πιο φιλικές προς το περιβάλλον καθώς τα πλοία αυτά χρησιμοποιούν και φυσικό αέριο για την πρόωσή τους, επιτυγχάνοντας μειωμένη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου κατά 23% σε σχέση με την καύση ναυτιλιακού πετρελαίου, και συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη μετάβαση προς τις «πράσινες» θαλάσσιες μεταφορές.
Δεν είναι μόνο η Capital όμως. Άλλωστε, τα θέματα που άπτονται της ενεργειακής ασφάλειας μοιάζουν πιο κρίσιμα από ποτέ και η ελληνική ναυτιλία ως μια από τις μεγαλύτερες δυνάμεις στον κόσμο διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο, καθώς η προοπτική της να γίνει η πλωτή αλυσίδα για τη μεταφορά του LNG αποδεικνύεται κρίσιμη, αν όχι μονόδρομος για την ενεργειακή αυτονομία της χώρας, αλλά και της Ευρώπης συνολικά.
Γενικότερα η ελληνική ναυτιλία έρχεται… εγγύτερα προς τη χώρα, σε μια συγκυρία εξαιρετικά κρίσιμη, με τον «πόλεμο» στην ενέργεια να μαίνεται, καθιστώντας και το ρόλο της θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και άλλων καυσίμων ιδιαίτερα καθοριστική. Ο πόλεμος Ρωσίας Ουκρανίας και η απόφαση της Ε.Ε. να απεξαρτηθεί από το ρωσικό αέριο προοδευτικά, φέρνει στο προσκήνιο την αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG, και της ανάγκη μεταφοράς του δια θαλάσσης.
Επενδύσεις
Η CPLP, μέλος του Ομίλου Capital Product Partners ενισχύει τον στόλο της με σύγχρονα πλοία μειωμένου αποτυπώματος αερίων θερμοκηπίου μεταφοράς LNG, καθώς και μεταφοράς container, υλοποιώντας ένα διευρυμένο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,9 δισ. δολ. την περίοδο 2021-2023, με τις αναπτυξιακές επενδύσεις μόνο για την περίοδο 2022-2023 να ανέρχονται σε 597,5 εκατ. δολάρια. Τα πλοία τελευταίας γενιάς LNG του ομίλου της Capital Product Partners LP διανέμουν υγροποιημένο φυσικό αέριο μεταξύ 26 χωρών σε όλο τον κόσμο.
Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος ο στόλος του ομίλου αναμένεται να διαμορφωθεί σε 23 πλοία υψηλών προδιαγραφών, αποτελούμενος από εφτά πλοία τελευταίας γενιάς μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (‘LNG’), 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers) και ένα πλοίο ξηρού φορτίου.
Το εν λόγω επενδυτικό πρόγραμμα είναι πλήρως εναρμονισμένο με την πάγια επιχειρηματική στρατηγική της μητρικής, οποία συνίσταται στην απόκτηση και διατήρηση πλοίων υψηλών προδιαγραφών με μακροχρόνιες ναυλώσεις σε μεγάλες και ισχυρές οικονομικά ναυλώτριες εταιρείες. Η μέση διάρκεια χρονοναύλωσης του στόλου συμπεριλαμβανομένων και των τεσσάρων πλοίων υπό εξαγορά διαμορφώνεται συνολικά έως 10,1 έτη και η οποία μεταφράζεται σε συνολικά συμβολαιοποιημένα έσοδα έως και 2,6 δισ. δολάρια. Η εγγυήτρια του ομολόγου Capital Product Partners L.P., έχει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στο χρηματιστήριο Nasdaq της Νέας Υόρκης.