Την καλύτερη χρήση από καταβολής του ομίλου «κλείδωσαν» με την εκκωφαντική επίδοση που είχαν στο 2ο τρίμηνο του 2022 τα Ελληνικά Πετρέλαια, παρουσιάζοντας επιδόσεις – ρεκόρ, που ίσως καμιά άλλη εισηγμένη έως τώρα δεν έχει παρουσιάσει σε ένα τρίμηνο. Ωφελημένος από το ξεχωριστό timing όπου η διύλιση κινήθηκε σε ιστορικά υψηλά, ο όμιλος είχε «παραγωγή» μετρητών κοντά στο μισό δισ. ευρώ σε ένα τρίμηνο, μια επίδοση που δε φαίνεται να έχει προηγούμενο στο ελληνικό χρηματιστήριο.
Αξίζει να σημειωθεί πως σε επίπεδο 6μήνου, η καθαρή κερδοφορία ανήλθε στα 371 εκατ. ευρώ, μόλις 1 εκατ. ευρώ χαμηλότερα από τα 372 εκατ. ευρώ καθαρής κερδοφορίας που ο όμιλος είχε παρουσιάσει στο σύνολο της χρήσης του 2017, που ήταν και η ιστορικά καλύτερη έως τώρα από την ίδρυση της εταιρείας. Μια επίδοση που δείχνει ότι φέτος θα σπάσουν τα… κοντέρ, έστω και αν το 2ο εξάμηνο δε θα είναι το ίδιο ευνοϊκό σε περιθώρια διύλισης και άλλες παραμέτρους όσο το πρώτο.
Ο κύκλος εργασιών των Ελληνικών Πετρελαίων το 1ο εξάμηνο του 2022 παρουσίασε άνοδο κατά 71% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος, οδηγώντας στην ιστορικά μεγάλη επίδοση των 6,777 δισ. ευρώ, που καμιά άλλη εισηγμένη εταιρεία δεν έχει παρουσιάσει ξανά σε μισή χρήση. Μένει να δούμε τις ανακοινώσεις της Motor Oil στις 30 Αυγούστου…
Η διύλιση σε μόλις ένα τρίμηνο έφερε κέρδη 467 εκατ. ευρώ με το περιθώριο διύλισης να εκτοξεύεται στα 26,5 δολάρια ανά βαρέλι. Αξίζει να σημειωθεί, πως τα διυλιστήρια σε Ελευσίνα και Ασπρόπυργο δε λειτούργησαν στο 100% της δυναμικότητάς τους στο δεύτερο τρίμηνο λόγω της προγραμματισμένης συντήρησής τους, κάτι που στέρησε από τον όμιλο επιπλέον κέρδη 164 εκατ. ευρώ. Ένα άλλο θετικό στοιχείο ήταν το γεγονός ότι ο δανεισμός έπεσε κάτω από τα 2 δισ. ευρώ στο τέλος 6μήνου.
Η θετική απόδοση του ομίλου οφείλεται στις υψηλές τιμές του αργού πετρελαίου και στην ισχυροποίηση του δολαρίου ως προς το ευρώ. Πέραν της εξαιρετικής συγκυρίας στη διύλιση, πολύ καλή συνδρομή είχαν και όλες οι άλλες παράμετροι και δραστηριότητες, όπως η εξαιρετική πορεία του τουρισμού που έδωσε ώθηση στη ζήτηση για ακτοπλοϊκά και αεροπορικά καύσιμα. Η ζήτηση για καύσιμα αυτοκινήτων κατέγραψε αύξηση 7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ παράλληλα η ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα τριπλασιάστηκε, προσεγγίζοντας τα προ -Covid επίπεδα.
Το κλίμα στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη ήταν εύλογα πολύ καλό, με τη διοίκηση να γνωστοποιεί πως και το 3ο τρίμηνο κινείται ικανοποιητικά, αν και είναι πιο αδύναμο από το 2ο τρίμηνο. Ο Ιούλιος ήταν πολύ δυνατός μήνας, ο Αύγουστος εμφανίζει κάμψη ωστόσο τα περιθώρια διύλισης ανακάμπτουν εκ νέου.
Μετασχηματισμός και ΑΠΕ
Η διοίκηση των ΕΛΠΕ τονίζει πως η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου με επένδυση σε πιο καθαρές μορφές ενέργειας και μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος υλοποιείται με επιτυχία, καθώς μέσα στο 2ο τρίμηνο του 2022 ξεκίνησε η πλήρης λειτουργία του νέου, μεγαλύτερου μέχρι σήμερα εν λειτουργία στην Ελλάδα, φωτοβολταϊκού πάρκου 204 MW στην Κοζάνη.
Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης αναλυτών ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Νέων Δραστηριοτήτων Γιώργος Αλεξόπουλος, «ο αντίκτυπος της επένδυσης αυτής είναι ιδιαίτερα θετικός τόσο στα αποτελέσματα της εταιρείας, όσο και στο ενεργειακό ισοζύγιο της Ελλάδας, καθώς υποκαθιστά εισαγωγές πολύ ακριβού φυσικού αερίου. Σημειώνεται ότι μέσα στον Ιούλιο 2022, η εγκατεστημένη ισχύς του ομίλου σε ΑΠΕ αυξήθηκε περαιτέρω στα 340 MW μετά και από την εξαγορά 55 MW αιολικών πάρκων σε λειτουργία στη Μάνη. Στόχος είναι η σταδιακή ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου εν λειτουργία σε 1 GW μεσοπρόθεσμα και μέχρι και άνω των 2 GW έως το 2030».
Ο όμιλος μέσω της ΕΛΠΕ Ανανεώσιμες υπέγραψε στις 4 Ιουλίου όρους Συνεργασίας (Heads of Terms) με ποσοστά συμμετοχής 50-50% με την εταιρεία RWE Renewables GmbH, θυγατρική της RWE, με σκοπό την ανάπτυξη, λειτουργία και διαχείριση Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα.