«Δεν με ενδιέφερε το οικονομικό κέρδος, ούτε μας ενδιαφέρει να κερδίζουμε και να κάνουμε χρήματα με τέτοιες διαδικασίες και μέσω χρηματιστηρίου. Ως οικογένεια δεν παίξαμε ποτέ στο χρηματιστήριο. Οι μόνες μετοχές που πήραμε ήταν για να βοηθήσουμε την ανακεφαλαιοποίηση των συστημικών τραπεζών. Όμως, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι τράπεζες μας γύρισαν την πλάτη».
Αυτό επισήμανε μεταξύ άλλων χθες ο ιδρυτής και επικεφαλής της ακτοπλοϊκής εταιρείας ταχυπλόων ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών Seajets Μάριος Ηλιόπουλος, αναφερόμενος στο «χτίσιμο» θέσεων στη μετοχή της MIG στην οποία η πλευρά του πλέον, σύμφωνα με χθεσινές ανακοινώσεις, ελέγχει κοντά στο 13%, έχοντας μάλιστα αγοράσει πολύ χαμηλά τις μετοχές.
Με αφορμή όλα τα τελευταία τεκταινόμενα το τελευταίο διάστημα στην ακτοπλοΐα, αλλά και θέλοντας να ανακοινώσει τη δημιουργία ιδρύματος στη μνήμη του πατέρα του, ο κ. Ηλιόπουλος οργάνωσε την πρώτη συνέντευξη Τύπου προς τους συντάκτες του ναυτιλιακού και οικονομικού ρεπορτάζ στην Αθήνα.
Για το θέμα της MIG ο επικεφαλής της Seajets δεν έδωσε πολλές πληροφορίες για τα σχέδιά του και που αποσκοπεί η διαρκής αύξηση στα ποσοστά των μετοχών που ελέγχει, όμως άφησε πολλές αιχμές, εκθιάζοντας την ελληνικότητα της δική του εταιρείας αλλά και το… θολό τοπίο που υπάρχει στην άλλη πλευρά.
Τόνισε πως «εμείς αγαπάμε το Αιγαίο δεν κάνουμε λογιστικά τερτίπια. Είμαστε εδώ 33 χρόνια και έχουμε όραμα για τα νησιά μας. Ωστόσο, οτιδήποτε γίνεται είναι στο επίκεντρο της προσοχής μας», ανέφερε. «Είμαστε ελληνόκτητη εταιρεία. Οι άλλοι τι είναι;», αναρωτήθηκε, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες πληροφορίες, σημειώνοντας πως «δεν είναι η ώρα τώρα».
Παράλληλα, έκανε κάποια παράπονα για τον αποκλεισμό της εταιρείας του από τις τράπεζες αλλά και από την κρατική βοήθεια μέσω της αναπτυξιακής τράπεζας τονίζοντας πως η Seajets δεν πήρε ούτε ένα cents κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μολονότι είναι μεταφορική εταιρεία, άρα επλήγη σημαντικά, ενώ δεν σταμάτησε καθόλου να συνδέει τα νησιά με την Αττική.
«Το όραμα για το Αιγαίο περιλαμβάνει και την κρουαζιέρα»
Σε ερώτηση του EnergyMag.gr αναφορικά με το πως σκοπεύει να αξιοποιήσει η εταιρεία τα πέντε κρουαζιερόπλοια που απέκτησε μέσα στην πανδημία εκμεταλλευόμενη τις ευκαιρίες και τις χαμηλές τιμές λόγω της συγκυρίας, ο κ. Ηλιόπουλος τόνισε πως «το όραμά μας για το Αιγαίο, περιλαμβάνει και την κρουαζιέρα». Τόνισε πως εν ευθέτω χρόνω κάποια από τα κρουαζιερόπλοια θα αξιοποιηθούν στο Αιγαίο, όπερ σημαίνει ότι η Seajets μπαίνει και στον κλάδο της κρουαζιέρας, επεκτείνοντας τη «φαρέτρα» των υπηρεσιών της.
Η δωρεά 1 εκατ. ευρώ στην Τουρκία λόγω σεισμών
Σε ό,τι αφορά την οικονομική βοήθεια, ύψους ενός εκατ. ευρώ που προσέφερε για τους σεισμόπληκτους της Τουρκίας, ο κ. Ηλιόπουλος ανέφερε ότι η επίσκεψη στη γείτονα χώρα του έδωσε την ευκαιρία να συναντηθεί με τρία σημαντικά πρόσωπα αυτής της χώρας, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος Ερντογάν και ο υπουργός εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου.
Μάλιστα, όπως πρόσθεσε, η Ελλάδα και η Τουρκία με ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο και συμφωνίες, λόγω της ελληνικής πολυμηχανίας και της τουρκικής διπλωματίας μπορούν να γίνουν η δύναμη του Αιγαίου και της Μεσογείου.
Αναφορικά με το αν βλέπει το ενδεχόμενο το Αιγαίο να συνδεθεί με την Τουρκία ακτοπλοϊκώς, τόνισε ότι αυτό θα απαιτήσει χρόνο και εξαρτάται από το κατά πόσο θα πέσει η ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, όμως δεν απέκλεισε στο μέλλον να γίνει πραγματικότητα μια τέτοια εξέλιξη, σημειώνοντας πως «υπήρχαν συζητήσεις στο παρελθόν ώστε νησιά του Αιγαίου να συνδεθούν με την Τουρκία».
Ούτε σε είκοσι χρόνια δεν θα πετάξουν τα υδροπλάνα
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο να ανοίξει – μετά από χρόνια προετοιμασίας η αγορά των υδροπλάνων, ο κ. Ηλιόπουλος ήταν κάθετος σημειώνοντας πως «τα υδροπλάνα θα πετάξουν στην Ελλάδα όταν εγώ πάω στο διάστημα. Ούτε σε είκοσι χρόνια δεν θα ξεκινήσει αυτή η αγορά».
Το ίδρυμα
Η επικεφαλής της Seajets ανακοίνωσε τη δημιουργία ιδρύματος, με σκοπό την ενίσχυση της Υγείας, της Παιδείας, του Αθλητισμού - Πολιτισμού και του Περιβάλλοντος στα νησιά των Κυκλάδων και κυρίως των όχι και τόσο προνομιούχων και προβεβλημένων. Το αρχικό κεφάλαιο είναι στα 2 εκατ. ευρώ, ενώ το ίδρυμα Ηλιόπουλου δημιουργείται στη μνήμη του πατέρα του εφοπλιστή, Τάκη Ηλιόπουλου και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους.
Επικεφαλής του ιδρύματος θα είναι η σύζυγος του Άννα και η κόρη του Δέσποινα, ενώ όπως τόνισε ο κ. Ηλιόπουλος, θα είναι ανοικτό σε κάθε είδους συνεργασία και με άλλους φορείς, ενώ στις προτεραιότητες είναι τα θέματα Υγείας και ειδικά σε ό,τι αφορά τα νοσοκομεία και τις επισκευές μηχανημάτων, όπως τα ακτινολογικά, τις μονάδες τεχνητού νεφρού, τα ασθενοφόρα κ.λπ.
Επίσης τόνισε πως υπάρχουν και σκέψεις σε πολλά νησιά των Κυκλάδων να ξεκινήσουν και προσπάθειες για προώθηση της πράσινης ενέργειας, με τοποθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρους των λιμανιών. Επιπλέον αναφέρθηκε στα περιβαλλοντικά προβλήματα των νησιών όπως τη διαχείριση απορριμμάτων όπου θα δοθεί προτεραιότητα καθώς είναι ένα θέμα που χρονίζει. Τέλος, υπάρχουν σκέψεις ακόμη και για αγορά ελικοπτέρου για νησιά που δεν διαθέτουν αεροδρόμια, ώστε να γίνονται αεροδιακομιδές όταν οι συνθήκες το απαιτούν.