Με δύο εισηγμένες στον FTSE 25, με το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα στην ιστορία της ελληνικής επιχειρηματικότητας (από ιδιωτικό φορέα) αξίας 10 δισ. ευρώ και με ένα ανεκτέλεστο 5,5 δισ. ευρώ, ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα αποτελεί το σημείο αναφοράς πλέον για το χώρο της ενέργειας, των κατασκευών, των υποδομών και των παραχωρήσεων.
Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα βρίσκεται στην πλέον αναπτυξιακή φάση της ιστορίας του, αποτελώντας τον πιο πολυσχιδή κατασκευαστικό όμιλο της χώρας με συμμετοχή σε μερικά από τα πλέον κομβικά έργα των επόμενων ετών σε υποδομές, κατασκευές, ενέργεια, απορρίμματα και εμβληματικά έργα όπως η Εγνατία Οδός, το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, το Καζίνο στο Ελληνικό, έργα που αντίστοιχά τους δεν λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα.
Δεν είναι τυχαίο ότι χθες, ημέρα γενικής συνέλευσης για τον όμιλο με πολύ βαρυσήμαντες δηλώσεις από τον ιδρυτή και επικεφαλής κ. Γεώργιο Περιστέρη, αμφότερες οι μετοχές του ομίλου ξεχώρισαν στο χρηματιστήριο. Μάλιστα, η μετοχή της μητρικής έκλεισε σε νέα υψηλά 23 ετών, ή 279 μηνών, ενώ ο τίτλος της Τέρνα Ενεργειακή έκλεισε σε νέα ιστορικά υψηλά.
Πιο συγκεκριμένα, η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα ενισχύθηκε κατά 3,15% κλείνοντας στα 14,40 ευρώ, επίπεδα που είχε να δει από τις 23 Φεβρουαρίου 2000! Μάλιστα ενδοσυνεδριακά και στο υψηλό ημέρας έφτασε έως τα 14,58 ευρώ όταν ενισχύονταν σε ποσοστό 4,44%, ενώ ήταν η μόνη μετοχή του Large Cap που δεν πέρασε καθόλου σε αρνητική τροχιά. Πλέον, η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα ενισχύεται κατά 32% φέτος.
Από την πλευρά της, η Τέρνα Ενεργειακή έκλεισε με άνοδο 1,85% στα 20,94 ευρώ επίπεδα που αποτελούν ιστορικά υψηλά για τη μετοχή. Μάλιστα, ενδοσυνεδριακά έφτασε έως τα 21,34 ευρώ όταν κέρδιζε 3,79%, ενώ παράλληλα έκανε και το δεύτερο μεγαλύτερο τζίρο στην αγορά διακινώντας 11,79 εκατ. ευρώ.
Wood
Θυμίζουμε πως στις 6 Απριλίου, η Wood είχε ανεβάσει την τιμή στόχο στα 18,2 ευρώ έναντι 12,8 ευρώ προηγουμένως, δίνοντας περιθώριο ανόδου (τότε) 68%. Σύμφωνα με την ανάλυση, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσφέρει ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο επενδύσεων που βασίζεται στις εξασφαλισμένες και μακροπρόθεσμες παραχωρήσεις (30-35 έτη) και στην προβλεψιμότητα των ταμειακών ροών (ειδικά στο τμήμα αυτοκινητοδρόμων), που δημιουργούν μια σταθερή ροή εσόδων για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μακροπρόθεσμα.
Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Research Greece χαρακτήριζε υποτιμημένη τη μετοχή στην τρέχουσα τότε τιμή που ήταν στην περιοχή των 10 ευρώ, οριοθετώντας την τιμή – στόχο στα 15 ευρώ, συστήνοντας αγορά. Μάλιστα, η Research Greece κινήθηκε τότε συντηρητικά και στην έκθεσή της δεν είχε συμπεριλάβει στην αποτίμηση της ΓΕΚ Τέρνα τον τομέα της κατασκευής (παρά το τεράστιο ανεκτέλεστο άνω των 5 δισ. ευρώ) αλλά και έργα υπό ανάπτυξη ή ένταξη όπως το καζίνο και το ξενοδοχείο στο Ελληνικό αλλά και την Εγνατία, καθώς σε εκείνη τη φάση ήταν δύσκολο να αποτιμηθούν.
Γ. Περιστέρης: Ο όμιλος διανύει την πιο παραγωγική του περίοδο
Στην πλέον παραγωγική της περίοδο, την υψηλότερη στην ιστορία της, εισέρχεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Περιστέρης.
Ο κ. Περιστέρης στη διάρκεια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων τόνισε ότι «η εταιρεία από δω και πέρα θα διανύσει την πιο παραγωγική περίοδο στην ιστορία της από πλευράς οικονομικών μεγεθών». Απευθυνόμενος στους μετόχους σημείωσε πως το 2022 παρά τις αντιξοότητες της ενεργειακής κρίσης, του πληθωρισμού και των αυξήσεων των επιτοκίων «η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρέμεινε προσηλωμένη στην αναπτυξιακή της πορείας και πέτυχε να ενισχύσει σημαντικά τα χρηματοοικονομικά της μεγέθη».
Παράλληλα, υπογράμμισε πως «παραμείναμε σταθερά προσηλωμένοι στο επενδυτικό πλάνο 10 δισ. ευρώ για τα επόμενα χρόνια». Επανέλαβε ότι η χρηματοδότηση του είναι εξασφαλισμένη, ενώ προέβλεψε «περαιτέρω σημαντική κερδοφορία» και σύμφωνα με τον ίδιο «δεν προβλέπεται να χρειαστεί ανάγκη αναχρηματοδότησης του ομίλου πριν το 2027».
«Έχουμε υψηλά διαθέσιμα 1,5 δισ. ευρώ, χαμηλή δανειακή μόχλευση με σχέση καθαρού χρέους/EBITDA στο 2,3x, σημαντικές ροές από τις παραχωρήσεις, υψηλή κερδοφορία και ανοικτές πιστωτικές γραμμές ακόμη και από ξένες τράπεζες», τόνισε ο επικεφαλής του ομίλου.
Όσον αφορά για το φετινό ύψος του επενδυτικού πλάνου (CAPEX) θα ανέλθει στα 2 δισ. ευρώ, από 350 εκατ. ευρώ το 2022.
Ο κ. Περιστέρης τόνισε πως ο όμιλος διεκδικεί και τις συμβάσεις παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), της Αττικής Οδού, ενώ αναφέρθηκε και στην πρότυπη πρόταση που έχει καταθέσει κοινοπραξία υπό τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (συμμετέχουν οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και AVAX) για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, καθώς και την αστική σήραγγα Ηλιουπόλεως, που θα συνδέει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
«Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ φτάνει τα 5,5 δισ. ευρώ, ενώ ο όμιλος είναι ο κορυφαίος Έλληνας επενδυτής στην καθαρή ενέργεια μέσω της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, με ισχύ 1,2 GW τον Σεπτέμβριο, ενώ πριν από το τέλος της δεκαετίας η εγκατεστημένη ισχύς θα έχει πλησιάσει τα 6 GW. Στην κατασκευή, μεγάλο μέρος του ανεκτέλεστου προέρχεται από κατασκευές του ομίλου που έχει χαμηλότερο ρίσκο. «Αλλά και στα έργα για τρίτους προσπαθούμε ώστε οι συμβάσεις να είναι πιο εξασφαλισμένες, με ρήτρες για το κόστος υλικών, και να προστατεύουν από απότομες διακυμάνσεις», συμπλήρωσε ο κ. Περιστέρης.