Μενού Ροή
ΔΕΠΑ Υποδομών: Τα 160 εκατ. ευρώ που διεκδικεί η Italgas και ο ρόλος της ΡΑΕ

Μια υπόθεση από το παρελθόν επαναφέρει στο προσκήνιο η πρόσφατη δημοσίευση των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων του ΤΑΙΠΕΔ για το 2022.

Από την ανάγνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ταμείου προκύπτει ότι στις 12 Σεπτεμβρίου 2022, μόλις 11 ημέρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας για την πώληση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas, ο ιταλικός όμιλος κατέθεσε αγωγή διαιτησίας στο Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο που εδρεύσει στο Παρίσι, διεκδικώντας αποζημίωση άνω των 160 εκατ. ευρώ πλέον δικαστικών εξόδων. Όπως αναφέρεται στην έκθεση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, «οι πλείστες των απαιτήσεων αφορούσαν θέματα καθυστέρησης και παροχής στοιχείων για τη πωλούμενη εταιρία και τις θυγατρικές αυτής».

Το ΤΑΙΠΕΔ ενημερώθηκε από το Διαιτητικό Δικαστήριο (ΔΔ) στις 20 Σεπτεμβρίου για τις απαιτήσεις της Italgas και οκτώ ημέρες αργότερα, στις 28 Σεπτεμβρίου, μέσω του νομικού του συμβούλου απέστειλε επιστολή στο ΔΔ αρνούμενο  της απαιτήσεις του αγοραστή.

Προσπάθειες για συμβιβαστική λύση

Παρά το γεγονός ότι τα δύο μέρη έχουν ορίσει τον Διαιτητή τους, έχει οριστεί ο επιδιαιτητής και το Δικαστήριο έχει συγκροτηθεί, διεξάγονται προσπάθειες συμβιβαστικής επίλυσης της διαφοράς, με την έκθεση να αναφέρει ότι το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται σε επικοινωνία με το Δημόσιο για κάλυψη όποιας οικονομικής υποχρέωσης προκύψει από ενδεχόμενο συμβιβασμό.

Πηγές με γνώση της υπόθεσης αναφέρουν ότι η προσφυγή του ιταλικού ομίλου, ο οποίος απέκτησε το 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών έναντι 733 εκατ. ευρώ, ήταν σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενη, λόγω του μεγάλου διαστήματος που μεσολάβησε από την υποβολή της βελτιωμένης προσφοράς της Italgas τον Σεπτέμβριο του 2021 έως την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την πώληση της εταιρείας ένα έτος αργότερα, την 1η Σεπτεμβρίου 2022.

Όπως τονίζουν ο διαγωνισμός προέβλεπε ότι ο προτιμητέος επενδυτής θα κατέβαλε τόκο ύψους 5% επί του τιμήματος, αναγνωρίζοντας την αξία που θα δημιουργούσε η εταιρεία στο χρονικό διάστημα από την υποβολή της οικονομικής προσφοράς έως την υπογραφή της συμφωνίας αγοραπωλησίας.

Καθυστέρηση λόγω ΡΑΕ

Ωστόσο, η ολοκλήρωση της συναλλαγής καθυστέρησε λόγω των υπερβολικών απαιτήσεων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) κατά τη διαδικασία πιστοποίησης των τριών θυγατρικών της ΔΕΠΑ Υποδομών, της ΔΕΔΑ, της ΕΔΑ Αττικής και της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης.

Οι αποφάσεις της ΡΑΕ μάλιστα προκάλεσαν την παρέμβαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο με νομοθετική ρύθμιση τον Ιούνιο του 2022 προσάρμοσε την ελληνική νομοθεσία στην ευρωπαϊκή οδηγία που προβλέπει νομικό και λειτουργικό διαχωρισμό στις εταιρείες διανομής φυσικού αερίου και όχι και ιδιοκτησιακό διαχωρισμό που ίσχυε έως τότε.

Παρέμβαση του ΥΠΕΝ

Με την παρέμβαση του ΥΠΕΝ άνοιξε ο δρόμος για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Υποδομών, ωστόσο στο συνολικό τίμημα είχε προστεθεί ένα σημαντικό ποσό που έπρεπε να καταβάλει η Italgas το οποίο θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που ιταλικός όμιλος προσέφυγε στο ΔΔ διεκδικώντας αποζημίωση από το Δημόσιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πλευρές αναμένεται να βρουν κοινό τόπο το προσεχές διάστημα με το ποσό της αποζημίωσης να είναι αισθητά χαμηλότερο συγκριτικά με εκείνο που διεκδικεί η Italgas.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας