Την προτελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα 9μηνου η Motor Oil, με τη βασική εκτίμηση να παραπέμπει σε θετική πορεία καθώς, όπως είχε προβλεφθεί ήδη από την παρουσίαση της χρήσης των προηγούμενων τριμήνων υπήρχε "αναμονή" για βελτίωση των περιθωρίων διύλισης.
Αυτό επανέλαβε και στο περιθώριο εκδήλωσης της Τρίτης για την παρουσίαση των εταιρειών Verd και Πράσινο Λάδι ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, αναφέροντας παράλληλα ότι το επενδυτικό πρόγραμμα "τρέχει" με γρήγορους ρυθμούς. Μάλιστα, όπως ανέφερε, ήδη, είναι έτοιμα να μπουν στην "πρίζα" "πράσινα" έργα πάνω από 80 MW.
Να σημειωθεί ότι ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Πέτρος Τζαννετάκης στο στα τέλη της περασμένης άνοιξης εστιάζοντας στην ανάπτυξη του κλάδου ΑΠΕ, έκανε λόγο για υπό ανάπτυξη έργα ισχύος 84 MW. Πρόκειται κυρίως για αιολικά πάρκα, που, όπως είχε, πει αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2023 και θα προστεθούν στο υφιστάμενο “πράσινο” χαρτοφυλάκιο της Motor Oil που στο τέλος του 2021 ανερχόταν σε 280 MW.
Παράλληλα, είχε αναφέρει, ότι εξετάζονται νέες ευκαιρίες είτε από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο αδειών που διαθέτει ο όμιλος (ισχύος 650 MW) είτε από νέα σχέδια.
Επιπλέον 24 MW ακόμα βρίσκονται στο τελικό στάδιο και θα μπουν σε λειτουργία το 2024.
Σημειώνεται, ότι, πέρυσι, με την εξαγορά της ANEMOS RES (του βραχίονα των αιολικών πάρκων της ΕΛΛΑΚΤΩΡ) η εγκατεστημένη «πράσινη» ισχύς της Motor Oil υπερδιπλασιάστηκε μέσα σε ένα χρόνο φτάνοντας τα 772 MW.
Συνολικά, με επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ, 2,5 δισ. εκ των οποίων σε ΑΠΕ, σε τρεις πυλώνες, προγραμματίζει μέχρι το 2030 ο Όμιλος της Motor Oil, βάζοντας “πλώρη” ώστε να γίνει σημείο αναφοράς στην ευρύτερη περιοχή στον κλάδο ενέργειας, τόσο στα συμβατικά, ή στα εναλλακτικά καύσιμα, όσο και στους κλάδους της πράσινης ενέργειας και της κυκλικής οικονομίας, όπου με μια σειρά εξαγορών εταιρειών διαχείρισης αποβλήτων και οργανική ανάπτυξη δηλώνει ενεργή παρουσία. Οι επενδύσεις γίνονται με αιχμή πράσινη ενέργεια, την αναβάθμιση του διυλιστηρίου και την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων, την κυκλική οικονομία, αλλά και τον εμπλουτισμό των αλυσίδων λιανικής που ελέγχει (πρατήρια κτλ.) με υποδομές για την ηλεκτροκίνηση αλλά και τα νέα καύσιμα.
Στο μεταξύ ο όμιλος το διάστημα 2013-2022 έχει προχωρήσει σε επενδύσεις 2,5 δισ. ευρώ, δημιουργώντας ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου με εξαγωγές σε 70 χώρες.
Το “παράπλευρο” ενδιαφέρον
Στο μεταξύ ο Όμιλος αναμένει και τις αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού, τις μέρες αυτές, ενδεχομένως και σήμερα της για την πώληση της ΑΚΤΩΡ στην Ιντρακάτ. Να σημειωθεί ότι η ολοκλήρωση πώλησης της ΑΚΤΩΡ αναμένεται να «ξεκλειδώσει» και άλλες αλλαγές στον όμιλο Ελλάκτωρ με “ενεργειακό” άρωμα. Ο λόγος για το υπόλοιπο 25% των ΑΠΕ της Ελλάκτωρ, όπου όπως ανέφερε, ερωτηθείς σχετικά, για τις προθέσεις του Ομίλου Motor Oil, στο περιθώριο της προαναφερόμενης εκδήλωσης ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης, σημείωσε ότι το τι θα γίνει με το εναπομείναν 25% της ΑΝΕΜΟΣ είναι καθαρά απόφαση της εισηγμένης. Ωστόσο ο ίδιος δεν απέκλεισε, την εξαγορά του επιμέρους ποσοστού αν αυτό βγει προς πώληση. Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του 2022 είχε ανακοινωθεί η ολοκλήρωση της πώλησης του Κλάδου των ΑΠΕ της Ελλακτωρ, στη Motor Oil Renewable Energy. Το συνολικό τίμημα για τη μεταβίβαση του ποσοστού 75% στην Αnemos Holdings, θυγατρικής της Motor Oil ανήλθε σε 671,5 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, αν προχωρήσει η πώληση του υπόλοιπου ποσοστού 25% που συνεχίζει να ελέγχει στην Anemos RES, (εταιρεία που έχει δημιουργηθεί μετά την πώληση του 75% του τομέα των ΑΠΕ στη θυγατρική του ομίλου Motor Oil, MORE), τα έσοδα υπολογίζονται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ. Άλλωστε η Ελλάκτωρ, έχει αναθέσει σε ξένο οίκο την αποτίμηση της συμμετοχής της στην Άνεμος που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία σε εγκατεστημένη ισχύ μονάδων ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ: Διαθέτει 24 αιολικά πάρκα, 1 φωτοβολταϊκό και 1 υδροηλεκτρικό σταθμό σε λειτουργία, συνολικής ισχύος 493,35 MW.