Από το επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 65 εκατ. ευρώ που η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δρομολογεί την τριετία 2024 έως 2026, περίπου τα μισά, ήτοι 30 έως 35 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν προς «πράσινες» επενδύσεις και κινήσεις βιωσιμότητας, ώστε έως το 2030 η εταιρεία να έχει επιτύχει, και στα δύο ζυθοποιία που διαθέτει σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, μηδενικούς ρύπους άνθρακα.
Αυτό επισήμανε μεταξύ άλλων χθες ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης ελληνικής εταιρείας ζύθου, της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που ελέγχει μακράν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς μπύρας στην Ελλάδα, παράγοντας – με ελληνικό κριθάρι – μπύρες όπως Amstel, Amstel Pils, Heineken, ΑΛΦΑ, Fischer, Buckler, Νύμφη, ΜΑΜΟΣ κ.α., σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα.
Ο ίδιος τόνισε ότι η πολιτική του ομίλου Heineken παγκόσμια είναι να έχει τα υψηλότερα στάνταρ στα θέματα βιωσιμότητας και ρύπων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται, ασχέτως αυστηρότητας ή ελαστικότητας του νομοθετικού πλαισίου. Έτσι, για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, οριοθέτησε το στόχο σε έξι χρόνια, το 2030, να καταφέρει να έχει μηδενικούς ρύπους στα δύο μεγάλα ζυθοποιία της, κάτι, που όπως ο ίδιος τόνισε, δεν είναι καθόλου εύκολο και απαιτεί τεράστιες προσαρμογές.
«Είναι πολύ μεγάλη υπόθεση ένα μεγάλο ζυθοποιείο, όπως εμείς, να δεσμεύεται ότι σε έξι χρόνια θα έχει μηδενικούς ρύπους», τόνισε με έμφαση ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας
Περιβάλλον
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία δεσμεύεται για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην παραγωγή ως το 2030, έχοντας ήδη επιτύχει μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 20% από το 2018 και μετά. Συνάμα, σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της, φροντίζει για την αποτελεσματικότερη δυνατή χρήση υλικών, έχοντας καταφέρει να αξιοποιήσει σε ποσοστό 79,4% ανανεώσιμες πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας.
Συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του όγκου των αποβλήτων, έχοντας επιτύχει την ανάκτησή τους κατά 99,6%, και την εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας, καθώς όπως τόνισε ο κ. Δανιηλίδης, το 95% των γυάλινων μπουκαλιών επιστρέφονται και επαναχρησιμοποιούνται. Ως προς την ορθολογική χρήση των υδατικών πόρων, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μειώνει τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα είναι καθαρό.
Κοινωνία
Ως προς τον πυλώνα της Κοινωνίας, η εταιρεία κατά τη διετία 2021-2022, εκπόνησε και υλοποίησε δύο μεγάλα προγράμματα στη Βόρεια Εύβοια και τη Θεσσαλία. Στη Βόρεια Εύβοια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021,η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποκατέστησε χρόνια προβλήματα σε δύο σχολεία της περιοχής και συγχρηματοδότησε τη μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Ιστιαίας - Αιδηψού.
Στη Θεσσαλία, όπου υλοποιείται μεγάλο μέρος του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της εταιρείας και αποτελεί το πλέον ελλειμματικό υδατικό διαμέρισμα στην ελληνική επικράτεια, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποίησε το πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», το οποίο ανέδειξε λύσεις για την ορθή διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας και τη γενικότερη ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη βιώσιμη χρήση του νερού.
Μέσω της πολυεπίπεδης δραστηριότητάς της «από το χωράφι ως το ποτήρι», η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιουργεί ένα θετικό ντόμινο επίδρασης, που ωφελεί την ελληνική κοινωνία, αν αναλογιστεί κανείς ότι η άμεση οικονομική αξία που διανέμεται (στην κοινωνία) ανέρχεται στα 378 εκατ. ευρώ για τα έτη 2021-2022.
Υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ
Μέσα στη διαδρομή της στροφής στη βιωσιμότητα, ασφαλώς είναι και η υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ, καθώς όπως δήλωσε ο κ. Δανιηλίδης, «είναι τεράστια ευθύνη να εκπαιδεύσουμε τον κόσμο να καταναλώνει αλκοόλ υπεύθυνα».
Η εταιρεία προσπαθεί να αποτελεί θεματοφύλακα της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ με σειρά δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του καταναλωτικού κοινού.
Την περίοδο 2021-2022 η εταιρεία δημιούργησε, σε συνεργασία με την Ένωση Bartenders Ελλάδος και την Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Νηφάλιοι-στην υγειά μας», την εφαρμογή «ΣΕΡΒΙΡΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ», με στόχο την πληροφόρηση των επαγγελματιών της εστίασης για τη σημασία και την αξία της υπεύθυνης διάθεσης αλκοόλ. Παράλληλα, συνεχίζει να ενισχύει την κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ με συνολικά πέντε επιλογές προϊόντων μηδενικού αλκοόλ διαθέσιμες στα σημεία πώλησης. Βεβαίως, όπως τονίστηκε χθες, αυτό η εταιρεία δεν το κάνει μόνο για λόγους βιωσιμότητας, καθώς είναι μια παγκόσμια τάση, υπάρχει και εμπορικό ενδιαφέρον, αυτές οι επιλογές έχουν ανταπόκριση και εμπορικό ενδιαφέρον.
Ανδροκρατούμενη η αγορά της μπύρας
«Η αγορά της μπύρας, τόσο στην Ελλάδα, όσο και παγκόσμια, είναι ανδροκρατούμενη. Στόχος είναι αυτό να περιοριστεί κατά το δυνατό και όπου είναι εφικτό». Αυτό τόνισε χθες ο CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, τονίζοντας ότι στον πυρήνα όλων των δραστηριοτήτων της εταιρείας είναι οι 809 εργαζόμενοί της. Η εταιρεία πάγια εξασφαλίζει ένα εργασιακό περιβάλλον που προτάσσει τη συμπερίληψη και προάγει ίσες ευκαιρίες για όλους, με έμπρακτο σεβασμό στη διαφορετικότητα. Έτσι, ο αριθμός των γυναικών αυξήθηκε κατά 15%, ενώ σε ετήσια βάση αφιερώνονται 20,5 ώρες ανά εργαζόμενο στην εκπαίδευση.
Κλείνοντας ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, υπογράμμισε: «Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το ζητούμενο κάθε εταιρείας είναι η επίτευξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών της στόχων, σε ένα σύνθετο και πολλές φορές απρόβλεπτο εξωτερικό περιβάλλον. Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τους ανθρώπους της, αυτή η επιτυχία έχει ως προϋπόθεση τη συνεχή και συστηματική συμβολή μας στην δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος, με τρόπο συγκεκριμένο και μετρήσιμο. Τα στοιχεία που παρατίθενται, αναφορικά με τους πυλώνες του Περιβάλλοντος, της Κοινωνίας και της Υπευθυνότητας, δείχνουν ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο. Είναι στην ουσία η αποτύπωση των αξιών με τις οποίες πορευόμαστε επί 60 χρόνια, παράγοντας ένα καλύτερο αύριο και αποδεικνύοντας ότι η ανάπτυξη με πρόσημο τη βιωσιμότητα δεν είναι μια τάση, αλλά μια αναγκαιότητα».
Ανατιμήσεις και συμβολαιακή γεωργία
Αναφορικά με τις ανατιμήσεις, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε πως «κάναμε κάποιες ανατιμήσεις μια φορά τον περασμένο Φεβρουάριο», ενώ έκανε την εκτίμηση πως θα γίνουν και κάποιες μέσα στο 2024, αλλά θα είναι πολύ περιορισμένες, εκτιμώντας ότι θα είναι στα όρια του πληθωρισμού.
Αναφορικά με τις πωλήσεις, τόνισε πως ο όγκος πωλήσεων στην αγορά της μπύρας το τρέχον έτους κινήθηκε στα περυσινά επίπεδα, όμως από πλευράς αξίας πωλήσεων, καταγράφηκε περίπου 6-7%, ήτοι περίπου όσο ήταν και το ύψος των ανατιμήσεων που πραγματοποιήθηκαν.
Επίσης επισήμανε τη μακροχρόνια συνεργασία που έχει η εταιρεία με 2.000 αγρότες στο πλαίσιο της συμβολαιακής γεωργίας. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκίνησε από το 2008 να υλοποιεί το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στην Ελλάδα, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια, έχοντας κατορθώσει εδώ και πολλά χρόνια, να καλύπτει τις παραγωγικές της ανάγκες με 100% ελληνικό κριθάρι. Παράλληλα, γίνονται και εξαγωγές κριθαριού, καθώς υπάρχει και σημαντικό περίσσευμα.
Ιστορία 60 ετών
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπύρας στην Ελλάδα, με ενεργή παρουσία στη χώρα για 60 περίπου χρόνια. Ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα τριών Ελλήνων επιχειρηματιών και σήμερα αποτελεί μέλος του Ομίλου Heineken N.V. Το ξεκίνημα ήταν στις 12 Ιουνίου 1963, στη Λεωφόρο Κηφισού 102, όταν οι Διογένης Χούρσογλου, Γιώργος Χατζηβασιλείου και Λεονάρδος Μερκάτης, τρεις πρωτοπόροι επιχειρηματίες της εποχής, ενώνουν τις δυνάμεις τους και ιδρύουν το ζυθοποιείο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Το 1965 ξεκίνησε η παραγωγή της Amstel που κατέκτησε πολύ γρήγορα πολύ μεγάλα μερίδια στην «παρθένα» ελληνική αγορά, το 1975 εγκαινιάστηκε το ζυθοποιείο της Θεσσαλονίκης, ενώ το 1981 η εταιεία έφερε στην Ελλάδα τη Heineken.
Σήμερα, διαθέτει τρεις μονάδες παραγωγής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα, ενώ κάνει εξαγωγές σε πάνω από είκοσι χώρες και στις πέντε ηπείρους.