Ανεβάζει διαρκώς στροφές τελευταία η μετοχή του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, του μεγαλύτερου και πιο πολυσχιδούς κατασκευαστικού και ενεργειακού ομίλου της χώρας, καθώς χθες έκλεισε για 5η συνεχή συνεδρίαση ανοδικά, έχοντας συνολική απόδοση 8,40%, ενώ κλείσιμο πάνω από 14 ευρώ είχε να δώσει από το πρώτο 10ήμερο του περασμένου Αυγούστου.
Η μετοχή ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 14,20 ευρώ με άνοδο 2,57%, ενώ διακίνησε όγκο 297,7 χιλ. τεμάχια που είναι ο υψηλότερος από τις 23 Μαΐου 2023. Το τελευταίο τριήμερο κάνει ισχυρούς όγκους, καθώς ως φαίνεται κάποιοι ισχυροί λαμβάνουν θέση, ενώ κάποιες πληροφορίες σημειώνουν πως ισχυρός εφοπλιστής αγοράζει σταθερά. Μάλιστα, οι τζίροι της μετοχής, λένε πολλά. Χθες διακίνησε τζίρο 4,22 εκατ. ευρώ, προχθες 3,45 εκατ. ευρώ και την Τρίτη 3,3 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για συναλλαγές, κάθε άλλο παρά συνηθισμένες για τη μετοχή.
Η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα ήταν από αυτές που υστέρησαν το 2023, καθώς ολοκλήρωσε το έτος με άνοδο 20,73% επίδοση μάλλον «φτωχή» για τα μεγέθη, το εκτόπισμα, τις προοπτικές και το ανεκτέλεστο του πολυσχιδούς ομίλου που ηγείται σε ενέργεια, υποδομές, κατασκευές και παραχωρήσεις. Το 2023 είχε χαμηλό στα 10,42 ευρώ από τις 20 Μαρτίου και υψηλό στα 14,60 ευρώ από τις 14 Ιουλίου, ενώ την ίδια ημέρα είχε φτάσει ενδοσυνεδριακά έως τα 14,84 ευρώ. Αυτό το κλείσιμο είναι υψηλό 23 ετών για τη μετοχή, καθώς για να βρούμε υψηλότερο, πρέπει να πάμε πίσω στο 2000.
Αυτό σημαίνει πως πλέον, μετά το χθεσινό κλείσιμο στα 14,20 ευρώ, απέχει από τα υψηλά 23 ετών μόλις 0,40 ευρώ και 0,64 ευρώ από το ενδοσυνεδριακό υψηλό του Ιουλίου. Η μετοχή φαίνεται πως είναι σε τροχιά να «σπάσει» τη συσσώρευση, έστω και αν έχει κάποια βαρίδια. Πάντως, οι αναλυτές της Fast Finance ΑΕΠΕΥ τονίζουν πως έχοντας συσσωρεύσει μεγάλο διάστημα, έκανε το ‘break out’, ενώ τονίζουν πως μεγάλος στόχος είναι τα 17,5 ευρώ.
Τα εμβληματικά έργα και το ανεκτέλεστο
Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα έχει υπό την ευθύνη του μερικά από τα μεγαλύτερα έργα που πρόκειται να αποπερατωθούν στη χώρα τα επόμενα χρόνια, όπως την Εγνατία Οδό που είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδος, το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Θέρετρο (IRC) στο Ελληνικό και δεκάδες άλλα. Επίσης έχει κατοχυρώσει το πλέον ελκυστικό έργο παραχώρησης στην Ελλάδα που είναι η Αττική Οδός, ενώ έχει για τα επόμενα χρόνια ένα συνολικό πρόγραμμα επενδύσεων άνω των 10 δισ. ευρώ.
Είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας για το έργο ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), έχει αναλάβει τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή, τους σταθμούς μετατροπής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, τον σταθμό συμπίεσης φυσικού αερίου στην Αμπελιά, τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, την σιδηροδρομική γραμμή Petrarch-Dragoman στη Βουλγαρία, μονάδα παραγωγής ενέργειας στην Κύπρο, την αναβάθμιση του αεροδρομίου Βελιγραδίου, το City of Dreams στην Κύπρο κ.α.
Παράλληλα, ο όμιλος συμμετέχει σε πλήθος άλλων διαγωνισμών εμβληματικών έργων παραχώρησης, το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, ο αερολιμένας Καλαμάτας, καθώς και διαφόρων Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έργων υποδομής και κτιριακών έργων ανά την Ελλάδα. Το ανεκτέλεστο έργων στο τέλος του Σεπτεμβρίου του 2023 ήταν 5,5 δισ. ευρώ. Επί του συνολικού ανεκτέλεστου, περίπου 60% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους), ενώ άνω του 50% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων.
Έως τα 21,2 ευρώ οι στόχοι των αναλυτών
Φέτος δεν υπάρχει ακόμη κάποια έκθεση για τη μετοχή, όμως οι στόχοι που είχαν τεθεί από αναλυτές το 2023, δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί, ενώ επιχειρηματικά δεν έχει αλλάξει κάτι, άρα παραμένουν σε πλήρη ισχύ. Πέρυσι λοιπόν η Wood είχε ανεβάσει την τιμή στόχο στα 18,2 ευρώ έναντι 12,8 ευρώ προηγουμένως, δίνοντας περιθώριο ανόδου (τότε) 68%. Σύμφωνα με την ανάλυση, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσφέρει ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο επενδύσεων που βασίζεται στις εξασφαλισμένες και μακροπρόθεσμες παραχωρήσεις (30-35 έτη) και στην προβλεψιμότητα των ταμειακών ροών (ειδικά στο τμήμα αυτοκινητοδρόμων), που δημιουργούν μια σταθερή ροή εσόδων για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μακροπρόθεσμα.
Πειραιώς Χρηματιστηριακή
Η Πειραιώς Χρηματιστηριακή τον περασμένο Ιούλιο είχε αυξήσει την τιμή – στόχο στα 20,7 ευρώ από 17 ευρώ πρωτύτερα, με σύσταση αγοράς, σημειώνοντας πως η ΓΕΚ Τέρνα είναι ένας ελκυστικός τρόπος να επενδύσει κάποιος στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας καθώς η άρση της πολιτικής αβεβαιότητας άνοιξε το δρόμο για την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας (όπως και έγινε).
Οι αναλυτές τόνιζαν πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως ο μεγαλύτερος παίχτης στις υποδομές αναμένεται να είναι από αυτούς που θα επωφεληθούν από το βελτιωμένο επενδυτικό περιβάλλον. Η εταιρεία προχωράει επενδύσεις ύψους 3,5 δισ. ευρώ, ενώ είναι κατάλληλα τοποθετημένη για να επωφεληθεί από το μεγαλύτερο πρόγραμμα παραχωρήσεων στην Ευρώπη με έργα 10 δισ. ευρώ τις επόμενες περιόδους και επιπλέον 20 δισ. σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Axia Research
Στη μεγαλύτερη αναβάθμιση που έχει καταγραφεί στην ιστορία της χρηματιστηριακής παρουσίας της ΓΕΚ Τέρνα στο ταμπλό του Χ.Α. έκανε η Axia Research τον περασμένο Ιούλιο, καθώς ανέβασε την τιμή στόχο στα 21,2 ευρώ, ήτοι περίπου 7 ευρώ υψηλότερα από τα επίπεδα που ήταν τότε, αλλά και τώρα, ο τίτλος.
Ο οίκος θεωρεί τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα την κορυφαία και μάλιστα καθετοποιημένη πλατφόρμα σε υποδομές, ενέργεια και παραχωρήσεις, η οποία δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη υποδομών στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Σημείωνε πως το τρέχον χαρτοφυλάκιο του ομίλου περιλαμβάνει στρατηγικές θέσεις και ορόσημα, όπως το μεγαλύτερο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα που εκτείνεται πάνω από 1.500 χλμ και η μεγαλύτερη πλατφόρμα ΑΠΕ στη χώρα (μέσω του 37,3% στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) με πάνω από 2 GW σε λειτουργία ή υπό κατασκευή.
Ο οίκος σημείωνε πως η ΓΕΚ Τέρνα είναι μοναδικά τοποθετημένη καθώς με την πάροδο των ετών, έχει εξελιχθεί από κατασκευαστικός όμιλος ετερογενών δραστηριοτήτων σε κορυφαία καθετοποιημένη πλατφόρμα για την ανάπτυξη περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με τις υποδομές.
Μακροπρόθεσμες και ορατές ταμειακές ροές
Οι αναλυτές της Axia Research τόνιζαν πως το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων προσφέρει μακροπρόθεσμες και ορατές ταμειακές ροές στη ζώνη των 6 δισ. ευρώ κατά την υπόλοιπη διάρκεια ζωής των έργων (περίπου 30 χρόνια). Είναι σημαντικό ότι υπάρχει ευελιξία τιμολόγησης σε περιόδους πληθωρισμού, καθώς αυτές οι συμβάσεις περιλαμβάνουν μηχανισμούς προσαρμογής των τιμών για την προστασία των αποδόσεων από τον πληθωρισμό και τις αυξήσεις των επιτοκίων.