Μενού Ροή
Πως το αεροδρόμιο της Αθήνας πρωτοπορεί στην πράσινη μετάβαση

Τα βασικά στοιχεία και τον οδικό χάρτη για την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου της Αθήνας παρουσίασε η διοικητική ομάδα της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) ενώπιον δεκάδων επενδυτών στο Μουσείο της Ακρόπολης το απόγευμα της Πέμπτης, ενόψει της εισαγωγής του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο.

Εκτός από τις εντυπωσιακές επιδόσεις όσον αφορούν στα οικονομικά και την επιβατική κίνηση, οι επενδυτές ενημερώθηκαν και για τα φιλόδοξα σχέδια για την ενεργειακή μετάβαση και τη βιώσιμη ανάπτυξη του ΔΑΑ τα επόμενα έτη.

Στο αεροδρόμιο λειτουργούν δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 24 MW οι οποίοι καλύπτουν τα 2/3 των απαιτούμενων αναγκών σε ηλεκτρική ενέργεια, γεγονός που καθιστά τον ΔΑΑ πρωτοπόρο μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων.

Το πρώτο φωτοβολταϊκό πάρκο με εγκατεστημένη ισχύ 8 MW ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2011 και κόστισε 18,9 εκατ. ευρώ. Παράγει 13,300 MWh ετησίως, ενέργεια που αντιστοιχεί στις ανάγκες 3,200 νοικοκυριών για ένα έτος.

Ο δεύτερος σταθμός συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 16 MW εγκαινιάσθηκε τον περασμένο Απρίλιο και αποτελεί τη μεγαλύτερη μονάδα αυτοπαραγωγής στην Ελλάδα, η οποία παράγει το 45% περίπου της ετήσιας κατανάλωσης της εταιρείας του αεροδρομίου. Το έργο που κόστισε 11,2 εκατ. ευρώ παράγει 27.500 MWh ετησίως και αντιστοιχεί στην κατανάλωση 6.600 νοικοκυριών.

Ο ΔΑΑ έχει δρομολογήσει την κατασκευή και τρίτου φωτοβολταϊκού πάρκου με συνολική εγκατεστημένη ισχύ 30 MW, με το οποίο το αεροδρόμιο της Αθήνας θα καλύπτει το σύνολο των αναγκών του σε ενέργεια από ΑΠΕ έως το 2046 όταν λήγει η σύμβαση παραχώρησης με το Δημόσιο.

Πρόκειται για αξιοσημείωτη εξέλιξη δεδομένου ότι το Master Plan για την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου προβλέπει την επέκταση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού κατά 81.000 τμ, την κατασκευή πολυώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων και την ανέγερση νέου VIP terminal έως το 2028.

Ο υφιστάμενος τερματικός σταθμός θα επεκταθεί ακόμα περισσότερο έως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας προκειμένου ο ΔΑΑ να μπορεί να εξυπηρετήσει 40 εκατ. επιβάτες ετησίως, ενώ έως το 2045 προβλέπεται να κατασκευαστεί νέο terminal, νέοι χώροι εξυπηρέτησης αεροσκαφών και υποδομές στάθμευσης οχημάτων με στόχο τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 50 εκατ. επιβατών τον χρόνο. 

Η επένδυση για το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο αναμένεται να κοστίσει 50 εκατ. ευρώ και η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια θα ανέλθει σε 60.700 MWh που αντιστοιχεί στις ανάγκες 14.600 νοικοκυριών. Ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου σταθμού, που θα έχει και σύστημα αποθήκευσης με μπαταρίες, είναι ήδη σε εξέλιξη και αναμένεται το έργο να ολοκληρωθεί το 2025.

Με το νέο πάρκο ο ΔΑΑ θα έχει μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα και θα μεταβεί σε καθεστώς κλιματικής ουδετερότητας το 2025, επιτυγχάνοντας πολύ νωρίτερα τον στόχο του 2050 που έχει τεθεί για τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Οι εκπομπές CO2 στο αεροδρόμιο της Αθήνας έχουν μειωθεί κατά 60% σε σχέση με το 2005.

Εκτός από τις επενδύσεις σε ΑΠΕ, ο ΔΑΑ έχει ξεκινήσει να εκσυγχρονίζει τον στόλο του με νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα ενώ σε εξέλιξη είναι η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στους χώρους του αεροδρομίου. 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας