Μενού Ροή
SOYDA
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: "Πράσινη πρωτιά" για την 115 Πτέρυγα Μάχης

Στην πρώτη  "πράσινη" αεροπορική βάση με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα (near Zero Carbon Emissions Airport) μετατράπηκε η 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα της Κρήτης, χάρη στη δωρεά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η καινοτόμος προσέγγιση που ανέπτυξε ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία EasyPower A.E., αποδεικνύει ότι είναι μία άμεσα εφαρμόσιμη λύση στις αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες αεροδρομίων, λιμανιών, αυτοκινητοδρόμων, καθώς και άλλων μεγάλων καταναλωτών, για πρόσβαση σε καθαρή ενέργεια. Πέρα από το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, μπορεί να καλυφθεί το σύνολο των αναγκών της 115 Πτέρυγας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μεταμορφώνοντάς τη σε Net Zero Energy Airport, μέσω ενός συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και συνδέοντάς το με ένα μεγάλο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με συσσωρευτές ιόντων λιθίου.
 

Αυτονομία ρεύματος


Για να διασφαλιστεί η συνεχής και απρόσκοπτη διαχείρισης της ενέργειας , αναπτύχθηκε και ένα «έξυπνο» σύστημα διαχείρισης και ελέγχου ενέργειας (Energy Management System). Σε περίπτωση που η μονάδα χρειαστεί επιπλέον ενέργεια, χρησιμοποιεί αυτή που έχει ήδη αποθηκεύσει. Σε περίπτωση που το δίκτυο τεθεί εκτός λειτουργία και δεν υπάρχει αρκετός ήλιος, με τα φωτοβολταϊκά να είναι σε κατάσταση περιορισμένης παραγωγής, η μονάδα έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει να λειτουργεί έως και 48 ώρες χρησιμοποιώντας την ήδη αποθηκευμένη ενέργεια.
 

Παγκόσμια πρωτιά


Μπορεί η ιδέα για παραγωγή και αποθήκευση πράσινης ενέργειας για την αυτάρκεια μίας μεταφορικής υποδομής να είναι κάτι που ακούγεται συνηθισμένο, αυτή ωστόσο είναι η πρώτη πιστοποιημένη πετυχημένη εφαρμογή. Πρόκειται για ένα έργο που η ιδέα, η αρχιτεκτονική και η πρωτοποριακή τεχνολογία του, διαμορφώνουν ένα νέο πλαίσιο σχεδιασμού, κατασκευής και λειτουργίας «Πράσινων» σταθμών ταχυφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που καλύπτει πλήρως τις αδυναμίες που αντιμετωπίζουν όχι μόνο τα ελληνικά αλλά και τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά δίκτυα για την ηλεκτροφόρτιση.
 

Το παράδειγμα του ΣΕΑ Μαλακάσας


Τα συστήματα ενεργειακής αυτονομίας χρησιμοποιούνται και στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στη Μαλακάσα που λειτουργεί η Νέα Οδός. Πρόκειται για τον πρώτο ηλιακό υβριδικό σταθμό ταχυφόρτισης σε ελληνικούς αυτοκινητόδρομους που λειτουργεί με απευθείας σύνδεση των ταχυφορτιστών στο συνεχές ρεύμα που παράγεται από τα φωτοβολταϊκά, και θα συνδυάζεται με σύστημα αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης.
Το εν λόγω έργο περιλαμβάνει:
• Κατασκευή στεγάστρων για τα πάρκινγκ των αυτοκινήτων
• Τοποθέτηση σε αυτά Φ/Β, συνολικής ισχύος περίπου 500 kWp
• 2 φορτιστές DC υψηλής ισχύος σε κάθε κλάδο,  δηλαδή σύνολο 4 φορτιστές ισχύος 120 kW έκαστος
• Υβριδικούς Ιnverter. Το ρεύμα από τα Φ/Β πηγαίνει στο φορτιστή όταν υπάρχει αυτοκίνητο να φορτίζει κατά τη διάρκεια της ημέρας και παράλληλα όση ενέργεια δεν καταναλώνεται από τις φορτίσεις οχημάτων, χρησιμοποιείται απευθείας για να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του κτιρίου του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Μαλακάσας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας