Μενού Ροή
AVAX: Το χθεσινό +7,91% και γιατί η Edison βλέπει άνοδο 100% για τη μετοχή

Σημαντικό ράλι αντίδρασης με στοιχεία ξεσπάσματος έκανε χθες η μετοχή της AVAX η οποία εκτινάχτηκε σε ποσοστό 7,91% με κλείσιμο στα 1,5820 ευρώ, διακινώντας το μεγαλύτερο όγκο από τις 4 Απριλίου, ήτοι το μεγαλύτερο των τελευταίων 22 συνεδριάσεων. Η μετοχή είχε πιεστεί πάρα πολύ από τις αρχές του 2024, ενώ τους τελευταίους δυόμισι μήνες η πτώση είχε ενταθεί.

Ένας από τους λόγους των σημαντικών ρευστοποιήσεων φέτος ήταν το γεγονός ότι πέρυσι, το 2023, η μετοχή ήταν μέσα στις κορυφαίες των κερδών καθώς είχε καταγράψει ράλι +144,74%, με την αγορά να επικροτεί τη βελτίωση των αποτελεσμάτων, τη μείωση του δανεισμού αλλά και τη διανομή μερίσματος μετά από δέκα και πλέον χρόνια.

Για τη χθεσινή αντίδραση τον κυριότερο ρόλο έπαιξε η νέα, update ανάλυση του οίκου Edison που επισήμανε την ελκυστικότητα του τίτλου συγκριτικά με τις ομοειδείς στην Ευρώπη, αλλά και το γεγονός ότι την Παρασκευή «κλείδωσε» το σημαντικότατο οδικό έργο Ιωάννινα – Κακαβιά, αξίας 310 εκατ. ευρώ στον όμιλο.

Θυμίζουμε πως η Edison με ανάλυσή της τον περασμένο Ιανουάριο είχε εκφραστεί θετικά για τον όμιλο AVAX, οριοθετώντας τότε μάλιστα την τιμή – στόχο στα 3,20 ευρώ, την υψηλότερη που έχει δοθεί τα τελευταία χρόνια για τη μετοχή. Στο τωρινό της update όμως, η Edison μολονότι μειώνει λίγο την τιμή στόχο στα 3 ευρώ, εντούτοις υποδηλώνει περιθώριο ανόδου πάνω από 100% σε σχέση με τα επίπεδα των 1,4660 ευρώ που είχε κλείσει η μετοχή την περασμένη Παρασκευή.

Επίσης επισήμανε πως η μετοχή διαπραγματεύεται τα εκτιμώμενα κέρδη της φετινής χρήσης 6,3 φορές, επίπεδο που αντιστοιχεί σε discount 51% έναντι των ομοειδών, ενώ για το 2024 περιμένει κέρδη ανά μετοχή 0,23 ευρώ από 0,33 ευρώ που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση.

Τονίζει πως τα αποτελέσματα της AVAX στη χρήση του 2023 αναδεικνύουν την πρόοδο του ομίλου σε εγχώριο επίπεδο καθώς η αγορά βελτιώθηκε, και αντιστάθμισε την ασθενέστερη διεθνή επίδοση σε επίπεδο πωλήσεων και EBITDA. Συνάμα, οι προβλέψεις της Edison ενσωματώνουν μία σημαντική αύξηση σε σχέση με τα κέρδη και συγκεκριμένα υπερδιπλασιασμό κερδών προ φόρων και καθαρών κερδών λόγω του υψηλού ανεκτέλεστου των 3,3 δισ. ευρώ.

Οι αναλυτές της Edison δίνουν εταιρική αξία 299 εκατ. ευρώ για τις θυγατρικές και 321 εκατ. ευρώ για συγγενείς και κυρίως παραχωρήσεις. Η αποτίμηση όλου του ομίλου στο χρηματιστήριο είναι στα 234 εκατ. ευρώ.

Το έργο Ιωάννινα – Κακαβιά

Στον όμιλο AVAX κατοχυρώνεται και επίσημα πλέον η σύμβαση του πολύπαθου αλλά σημαντικού οδικού έργου της Ιόνιας Οδού από την Πεδινή ως την Κακαβιά, αξίας 310 εκατ. ευρώ, καθώς την περασμένη Πέμπτη εκδόθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το 2ο πρακτικό του διαγωνισμού, με το οποίο η εισηγμένη κλειδώνει και επίσημα πλέον το έργο.

Ο δρόμος Ιωάννινα – Καλπάκι - Κακαβιά ή αλλιώς το έργο με τίτλο «Επέκταση Ιόνιας Οδού Τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά» προϋπολογισμού 234 εκατ. ευρώ με προαίρεση 76 εκατ. ευρώ, έχει οριστικό ανάδοχο την AVAX, δεδομένου ότι δεν υποβλήθηκε καμία προδικαστική προσφυγή κατά της προηγούμενης απόφασης κήρυξης προσωρινού αναδόχου.

Η απόφαση υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, οπότε αναμένεται η σύμβαση να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να κατευθυνθεί για ψήφιση στη Βουλή.

Ο διαγωνισμός για το έργο ήταν αρκετά περίπλοκος. Η AVAX έδωσε τη μεγαλύτερη έκπτωση που ανήλθε στο 17,5% του αρχικού προϋπολογισμού του έργου, υπερισχύοντας πολύ μεγάλων ονομάτων από το χώρο των κατασκευών, με παράδοση στα οδικά έργα, όπως Τέρνα, ΜΕΚΤΑ – Άκτωρ και Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ-ΤΕΝΑ-ΕΡΕΤΒΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ-ΟΔΟΣ.

Πρόκειται για έργο που είχε ακυρωθεί (μαζί με το Λαμία-Καρπενήσι) και είχε εκ νέου δημοπρατηθεί δύο φορές, καθώς η κοινοπραξία Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ είχε προσφύγει δύο φορές στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία υποχρέωσε το υπουργείο να αλλάξει τους όρους των διαγωνισμών.

Το έργο

Το έργο Ιωάνιννα - Κακαβιά είναι μήκους 70 χλμ και αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα, αποτελώντας συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Είναι ένα έργο μεγάλης σπουδαιότητας για όλη την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

Τα μεγάλα έργα και το ανεκτέλεστο των 3,2 δισ. ευρώ

O όμιλος AVAX είναι ένας από τους πλέον εξειδικευμένους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, ενώ υλοποιεί μερικά από τα πλέον κομβικά και σύνθετα έργα, με κορυφαίο όλων τη Γραμμή 4 Άλσος Βεΐκου – Γουδή. Το καλοκαίρι του 2023 κέρδισε ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχει αναλάβει ελληνική εταιρεία στο εξωτερικό, όπως είναι η κατασκευή μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στη Ρουμανία Mintia Combined Cycle Power, ισχύος 1,750MW και προϋπολογισμού 674 εκατ. ευρώ.

Μεταξύ των υπολοίπων σημαντικών έργων του ομίλου είναι η κατασκευή της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (FlyOver) ύψους 370 εκατ., μήκους 13,5 χλμ. που υλοποιείται από την κοινοπραξία AVAX - Μυτιληναίος και η κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα, (ύψους 285,5 εκατ., μήκους 24 χλμ.). Έχει επίσης έργα υποδομής στο Ελληνικό (250 εκατ. ευρώ) όπου ο όμιλος έχει αναλάβει την υπογειοποίηση μέρους της Λεωφόρου Ποσειδώνος, ενώ έχει αναλάβει και τα τρία Νοσοκομεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (προϋπολογισμού 443 εκατ.).

Ιστορία

Η ΑVAX έχει πορεία πάνω από 80 ετών στο χώρο των κατασκευών, με ένα μεγάλο ιστορικό παραδόσεων εμβληματικών έργων υποδομής, ενώ απασχολεί χιλιάδες εργαζομένους σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ο Όμιλος AVAX έχει ολοκληρώσει πάνω από 2.750 έργα σε 15 χώρες σε Μέση Ανατολή, Ευρώπη και Αφρική, ένα μεγάλο κομμάτι από το ανεκτέλεστο των 3,2 δισ. ευρώ, προέρχεται από χώρες και αγορές του εξωτερικού.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας