Μενού Ροή
ΓΕΚ Τέρνα: Τα νέα υψηλά 24,5 ετών, το ράλι άνω του +30% φέτος και ο στόχος των 27,4 ευρώ

Επιβεβαιώνοντας ότι βρίσκεται στην πλέον αναπτυξιακή φάση της ιστορίας της, πρωταγωνιστώντας στις κατασκευές, στην ενέργεια και στις παραχωρήσεις, η μετοχή του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα έκλεισε χθες πάνω από τα 17 ευρώ, για πρώτη φορά από το Φεβρουάριο του μακρινού 2000. Που σημαίνει πως η μετοχή βρίσκεται πλέον σε υψηλά 24,5 ετών περίπου!

Φυσικά, οι δύο εποχές, επιχειρηματικά και χρηματιστηριακά δεν συγκρίνονται, καθώς εκείνη την εποχή η ΓΕΚ Τέρνα ήταν μια μικρή κατασκευαστική εταιρεία, χωρίς καθόλου άπλωμα στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, αντιθέτως με σήμερα που έχει ανεκτέλεστο περί τα 6 δισ. ευρώ.

Η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα έκλεισε χθες με ισχυρή άνοδο 2,14% φτάνοντας στα 17,20 ευρώ και τα 1,77 δισ. ευρώ κεφαλαιοποίηση. Το 2024 ενισχύεται κατά 30,70% και αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σε απόδοση μετοχή του FTSE 25, πίσω από τις Τιτάν και Cenergy Holdings που καταγράφουν άνοδο κατά 38,23% και 37% αντίστοιχα φέτος.

Γιατί η AXIA εκτόξευσε την τιμή – στόχο στα 27,4 ευρώ

Η πώληση της «πράσινης» θυγατρικής Τέρνα Ενεργειακή στο αραβικών συμφερόντων επενδυτικό σχήμα Masdar θα ωφελήσει καταλυτικά τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα, ενισχύοντάς τον με ζωτική ρευστότητα ώστε να υποστηρίξει το επενδυτικό του πρόγραμμα, ενώ θα τον βοηθήσει παράλληλα να μειώσει αξιοσημείωτα το δανεισμό του.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ολοένα και περισσότεροι οίκοι προχωρούν σε αναβάθμιση της μετοχής, με την AXIA να διατυπώνει πρόσφατα σύσταση αγοράς με τιμή – στόχο τα 27,40 ευρώ (από 24,80 ευρώ που ήταν ο προηγούμενος στόχος). Μάλιστα, τιμή – στόχος στα 27,40 ευρώ ουδέποτε έχει δοθεί ξανά στην ιστορία του μεγαλύτερου κατασκευαστικού ομίλου της χώρας.

Η AXIA τονίζει πως η μόχλευση δεν θα πρέπει να αποτελεί πλέον θέμα συζήτησης για τη ΓΕΚ Τέρνα, καθώς έχει ακόμη πιο ξεκάθαρο επενδυτικό story, ενώ επισημαίνει τη μεγάλη απόσταση ανάμεσα στην αποτίμηση της αγοράς για τον τομέα παραχωρήσεων και την πραγματική εσωτερική αξία.

Όπως αναφέρει η χρηματιστηριακή, τον τελευταίο χρόνο, η ΓΕΚ Τέρνα αναδείχθηκε νικητής στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό, αλλά και για το μεγαλύτερο έργο αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη (ΒΟΑΚ) ενώ ανακοίνωσε την πώληση του ποσοστού συμμετοχής της (36,6%) στην θυγατρική Τέρνα Ενεργειακή, για 900 εκατ. (πάνω από 50% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης).

Την ίδια στιγμή ο κατασκευαστικός βραχίονας αύξησε την λειτουργική του κερδοφορία κατά 70% φτάνοντας τα 137 εκατ. ευρώ, ενώ ο τομέας θερμικής ενέργειας (ΗΡΩΝ) επέστρεψε στην μητρική εταιρεία μόνο μέσα στο 2023, 150 εκατ. ευρώ.

Πάνω από 2 δισ. ευρώ η δύναμη πυρός για επενδύσεις

Σε αυτό το σημείο, η επενδυτική ισχύς του Ομίλου πλέον ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ (πέρα από τις δεσμεύσεις για χρηματοδότηση σε έργα που έχει ήδη εξασφαλίσει) τα οποία με την ανάλογη μόχλευση αντιστοιχούν σε έργα ύψους 9-10 δισ. ευρώ. Η διοίκηση κατέστησε σαφές ότι η ΓΕΚ Τέρνα θα παραμείνει πολύ δραστήρια στον τομέα των παραχωρήσεων στην Ελλάδα αλλά και στα Βαλκάνια. Ενδεικτικά, αναφέρει η χρηματιστηριακή, ότι η αξία των έργων παραχωρήσεων/ΣΔΙΤ που αναμένονται στην Ελλάδα τα επόμενα 2 χρόνια εκτιμάται στα 10 δισ. ευρώ, ενώ σχετικά με τα Βαλκάνια η διοίκηση τόνισε ότι έργα 2-3 δισ. ευρώ αναμένονται τα αμέσως επόμενα χρόνια, με ακόμη περισσότερα σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Μετά την πώληση της Τέρνα Ενεργειακή, ο Όμιλος πλέον μπορεί να κυνηγήσει νέες προσοδοφόρες επενδύσεις διατηρώντας μια πιο μετριοπαθή μόχλευση στον ισολογισμό που πλέον εναρμονίζεται με κορυφαίους δείκτες σε διεθνές επίπεδο. Πιο αναλυτικά, μετά και την συναλλαγή, το καθαρό ταμείο της μητρικής εταιρείας εκτιμάται στα 600 εκατ. ευρώ με τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα στα 1,5 δισ. ευρώ.

Σχετικά με την αποτίμηση, όπως σημειώνει η ΑΧΙΑ, εκτός από το value crystallization που προσφέρει η συναλλαγή της Τέρνα Ενεργειακή, το επενδυτικό story της ΓΕΚ Τέρνα καθίσταται πολύ πιο ξεκάθαρο με τον τομέα των υποδομών να συνεισφέρει το μεγαλύτερο κομμάτι της κερδοφορίας για τα επόμενα χρόνια, προσφέροντας παράλληλα και σημαντικές συνέργειες.

Όσον αφορά στις επιδόσεις, η ΑΧΙΑ αναμένει τα EBITDA του 2024 να κινηθούν στα 384 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2025, μετά και την έναρξη των παραχωρήσεων για Εγνατία και Αττική Οδό (από τον Ιούλιο του 2025), τα EBITDA αναμένεται στα διαμορφωθούν στα 533,7 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2026 (με την πλήρη λειτουργία των 2 έργων) στα 680 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά, τέλος, στα καθαρά κέρδη, αυτά αναμένεται να φθάσουν στα 220 εκατ. ευρώ το 2028, από 141 εκατ. ευρώ το 2025.

Προσδοκία για διπλασιασμό μεγεθών την επόμενη 5ετία

Για τις επόμενες περιόδους αναμένεται ενίσχυση των μεγεθών της εισηγμένης λόγω της σταδιακής ενσωμάτωσης διαφόρων έργων του χαρτοφυλακίου που ολοκληρώνονται (Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή, έναρξη παραχώρησης Εγνατίας Οδού και Αττικής Οδού) καθώς και της συνεισφοράς του αιολικού πάρκου στον Καφηρέα για το σύνολο του 12μήνου.

Αναμένεται περαιτέρω μεγέθυνση του ισολογισμού του Ομίλου από την ενσωμάτωση των νέων έργων, ενώ σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα (επόμενη 5ετία) και υπολογίζοντας μόνο τις συμβάσεις που έχει ήδη «κλειδώσει» έως αυτή την στιγμή, αναμένεται διπλασιασμός των χρηματοοικονομικών μεγεθών του.     

Οι υπόλοιπες αναλύσεις των ΑΧΕ

Η Eurobank Equities έχει ανεβάσει την τιμή στόχο στα 20 ευρώ (από 18 πριν), με σύσταση «διακράτηση» από «αγορά», τονίζοντας ότι είναι ο βασικός ωφελημένος της συμφωνίας. Διευκρινίζει ότι υποβαθμίζει τη σύσταση, λόγω αποτίμησης, ενώ μειώνει τις εκτιμήσεις της για να ευθυγραμμιστεί με τους νέους στόχους που έχει θέσει η διοίκηση της εταιρείας. Τέλος, η Euroxx Χρηματιστηριακή επαναλαμβάνει τη σύσταση υπεραπόδοσης για τη μετοχή και την τιμή στόχο των 20 ευρώ και αναφέρει πως διατηρεί την bullish στάση της.

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας