Μενού Ροή
Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Επιδότηση για την αγορά, αλλά πόσο κοστίζει η επισκευή;

Ενδιαφέρον έχει, στο φόντο και της εκκίνησης της διαδικασίας για τον νέο κύκλο επιδότησης για την απόκτηση ηλεκτικών οχημάτων να καταγραφεί και το κόστος επισκευής και διατήρησης. Έτσι με βάση έρευνα της CCC Intelligent Solutions που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν υψηλό κόστος ασφάλισης, αλλά λόγω της τεχνολογίας που ενσωματώνουν, η επισκευή τους κοστίζει..

Συγκεκριμένα με βάση έρευνα της CCC Intelligent Solutions αναφέρεται πως η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων και τα συνεχιζόμενα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, έχουν δημιουργήσει σημαντικά ζητήματα τόσο στην παράδοση νέων μοντέλων, όσο και στην επισκευή τους λόγω ατυχήματος.

Αυτές οι εξελίξεις προβληματίζουν καταναλωτές και ασφαλιστικές εταιρείες.

Σύμφωνα με την έρευνα, αν και ο όγκος των αξιώσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αρκετά χαμηλότερος από αυτόν των παραδοσιακών οχημάτων, τα ευρήματα δείχνουν ότι το μέσο συνολικό κόστος επισκευής ενός ηλεκτρικού, είναι υψηλότερο ακόμη κι από πολυτελών μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όπως ανέφερε η Senior Director of Insights and Analytics της CCC Intelligent Solutions κυρία Gotsch, «από την άποψη των αξιώσεων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μόνο μία από τις νέες τεχνολογίες που θα απαιτήσουν από τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους αναλογιστές, να ρυθμίσουν ανάλογα τις υπηρεσίες τους».

Η έκθεση

Η έκθεση της CCC ανέλυσε δύο υποσύνολα οχημάτων για να συγκρίνει το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών μοντέλων και αυτοκινήτων με συμβατικό κινητήρα. Οι μετρήσεις στην ανάλυση περιλάμβαναν τη χρήση ανταλλακτικών του κατασκευαστή, την επισκευή ή την αντικατάσταση εξαρτημάτων, τη διάρκεια του χρόνου επισκευής, την παραγωγικότητα του επισκευαστή και το συνολικό κόστος. Τα δεδομένα αξίωσης συγκρίθηκαν για ατυχήματα μετωπικής σύγκρουσης.

Το πρώτο υποσύνολο περιλάμβανε μικρά, μη πολυτελή οχήματα που είναι διαθέσιμα και ως ηλεκτρικά, καθώς και μοντέλων που διατίθενται αποκλειστικά ως EV. Το δεύτερο υποσύνολο αποτελούνται από μεσαίου μεγέθους πολυτελή SUV. Τα δεδομένα από την ανάλυση δείχνουν ότι, συνολικά, τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν υψηλότερο μέσο κόστος επισκευής, μεγαλύτερους χρόνους επισκευής και χαμηλότερη παραγωγικότητα επισκευαστή, συγκριτικά με οχήματα κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Αργοί οι χρόνοι επισκευής

Σύμφωνα με την έρευνα, οι μεγαλύτεροι χρόνοι επισκευής και η χαμηλότερη παραγωγικότητα του επισκευαστή, οφείλονται στην έλλειψη εμπειρίας και γνώσης των επισκευαστών.

«Κάθε φορά που εισάγεται νέα τεχνολογία, χρειάζεται χρόνος για τους επισκευαστές να φτάσουν στην ταχύτητα που είχαν και να έχουν πλήρες εκπαιδευμένο προσωπικό. Αντίστοιχα πρέπει να αλλάξουν και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν», εξηγεί η κυρία Gotsch.

Εκτιμάται ότι το υψηλότερο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλεται κατά πολύ στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που διαθέτουν. Τα συστήματα αυτά πέρα από τα πολλά και διαφορετικά εξαρτήματα που ενσωματώνουν, κατά την επισκευή απαιτούνται και αρκετές εργατοώρες βαθμονόμησης των συστημάτων αυτών. Εξίσου δαπανηρές είναι κι οι μπαταρίες που δίνουν ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, εξαιτίας του λιθίου που χρησιμοποιούν, μιας και το λίθιο είναι ακριβό, δυσεύρετο και με μεγάλη ζήτηση.

Σύμφωνα με την κυρία Gotsch, προβλέπονται αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που θα επιφέρει και την αντίστοιχη προσαρμογή στους επισκευαστές, αλλά, θα πρέπει να γίνουν αρκετές επενδύσεις, τόσο σε υλικοτεχνική υποδομή, όσο και στην κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας