Mπορεί το μέλλον να ανήκει στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στα ηλεκτρικά οχήματα, η μετάβαση όμως μόνο εύκολη δεν είναι.
Αν και οι ΑΠΕ να ξεκίνησαν δυναμικά φέτος, στην πορεία της χρονιάς τα υψηλότερα επιτόκια άρχισαν να επηρεάζουν τις προβλέψεις για την ανάπτυξη. Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η NextEra Energy Partners LP, μια εισηγμένη στο χρηματιστήριο θυγατρική της NextEra Energy, ανακοίνωσε ότι αναθεώρησε τις προσδοκίες της για ρυθμό ανάπτυξης διανομής από 12% - 15% ετησίως σε 5% - 8% . Μετά την ανακοίνωση μάλιστα οι μετοχές της έπεσαν πάνω από 50%. Ακριβώς το ίδιο έχει συμβεί σε όλο τον επενδυτικό χώρο περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης . Η μία εταιρεία μετά την άλλη βλέπει τις μετοχές να βυθίζονται καθώς οι προσδοκίες ανάπτυξης έχουν μειωθεί.
Τελευταίο θύμα, ο κολοσσός ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz. Στην πρόσφατη πρόσκληση κερδών του τρίτου τριμήνου 2023, η Hertz ανέφερε ισχυρή ζήτηση και χρήση για τα οχήματά της, αλλά το προσαρμοσμένο περιθώριο κερδών προ τόκων και φόρων της τάξης του 13% έχασε τις προσδοκίες εξαιτίας του αυξημένου κόστους από τον μεγάλο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Hertz έχει κινηθεί επιθετικά για να ενσωματώσει ηλεκτροκίνητα στον στόλο της. Το 2021, η Hertz ανακοίνωσε σχέδια να θέσει σε λειτουργία 100.000 ηλεκτρικά οχήματα από την Tesla μέχρι το τέλος του 2022. Αυτά τα σχέδια έχουν επιβραδυνθεί, καθώς η εταιρεία είχε επί του παρόντος μόνο περίπου 50.000 ηλεκτροκίνητα σε κίνηση από το 3ο τρίμηνο του 2023. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποτελούν πλέον το 11% του συνόλου της Hertz στόλο, με τα Tesla να αποτελεί το 80% αυτών των οχημάτων. Φαίνεται ότι ο χρόνος για να φτάσει το όριο των 100.000 είναι πλέον αβέβαιος λόγω της επιβράδυνσης των προσπαθειών της να μεγαλώσει τον στόλο των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hertz, Stephen Scherr, αναγνώρισε αυτή τη μετατόπιση κατά τη διάρκεια της πρόσκλησης για τα κέρδη του τρίτου τριμήνου της εταιρείας, δηλώνοντας ότι η ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων της Hertz θα προχωρήσει με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι είχε προβλεφθεί. Οι λόγοι που αναφέρθηκαν για τον αντίκτυπο στα κέρδη ήταν οι υψηλότερες επισκευές ζημιών και η απόσβεση των ηλεκτρικών οχημάτων. Ο Scherr δήλωσε στις κλήσεις για τα κέρδη του τρίτου τριμήνου ότι το κόστος ζημιών στα ηλεκτρικά οχήματα είναι περίπου διπλάσιο από τα βενζινοκίνητα οχήματα. Το ζήτημα της υψηλότερης απόσβεσης οφείλεται στο ότι οι περικοπές των τιμών της Tesla μείωσαν τις υπολειμματικές αξίες των ηλεκτρικών.
Εξαιρουμένων των επιπτώσεων των ηλεκτρικών οχημάτων, η Hertz είπε ότι το περιθώριο κερδών προ φόρου της θα ήταν αρκετές εκατοντάδες μονάδες βάσης υψηλότερο με βάση την ισχυρή υποκείμενη ζήτηση και τον έλεγχο του κόστους.